رفتن به مطلب

چرا کسی در سایت یا وبلاگ شما نظر نمی دهد؟


Saberian

پست های پیشنهاد شده

  • مدیریت کل سایت

همه ی ما میدانیم که نظرات به یک سایت اعتبار و ارزش می بخشد ، نظرات به شما کمک می کنند تا بدانید دیگر افراد درباره پست های شما چه فکر می کنند ، میتوانید از نظرات درون وبلاگتان ایده بگیرید و نظرات حس بدی که درباره مطالب خود (احتمالا)دارید را از بین میبرند. جمع آوری نظرات کار مشکلی است چون باید بازدید کننده ای که به وبسایت شما سر میزند را به نوشتن نظر خود ترغیب کنید. در ادامه به شش دلیل این که چرا یک نظر هم در سایت شما نوشته نمیشود ، می پردازم.

 

 

۱- شما به نظرات پاسخ نمیدهید !

 

شما به یک اتاق می روید و در مورد یک موضوعی صحبت می کنید ، اما بلافاصله آنجا را ترک می کنید و به نظرات شنوندگان پاسخ نمیدهید، کسی دوست ندارد با یک دیوار به حرف زدن بپردازد ! . پس برای پاسخ دادن به نظرات ، روزانه کمی از وقت خود را کنار بگذارید.

 

۲ – نوشتن نظر در وبسایت شما بسیار مشکل است !

 

بخش نظرات خود را ساده و سریع طراحی کنید که کاربران با سرعت به آن دست بیابند. افزونه akismet میتواند جلوی نظرات اسپم را بگیرد ، چه نیازی به captcha و . . . است ؟ ما نمیتوانیم کاربران را برای پیدا کردن کد کپچا و نوشتن آن برای هر نظر سرگرم کنیم ! ، وقت کاربران با ارزش است ؛ پس سعی کنید که بخش نظرات خود را هوشمندانه و ساده طراحی کنید.

 

۳- روابط شما با دیگر مدیران (سایت ها یا وبلاگ ها)

 

با مدیران وبلاگ ها رابطه داشته باشید، در وبلاگ آن ها نظرات خوب بگذارید تا آنها هم به وبلاگ شما توجه داشته باشند و نظرات خود را براش شما ارسال کنند.

 

۴- به نظر دهندگان هدیه نمیدهید

 

خیلی از وبلاگ نویس ها به دنبال Backlink برای وبلاگ خود هستند . اکثر وبلاگ های لینک افراد را در بخش نظرات درج نمی کنند . در صورت امکان به کاربران خود اجازه دهید که لینک خود را به همراه کامنت بفرستند و نام آن ها را به وبلاگشان لینک کنید ، حتی اگر nofollow باشد . زیرا ، اگر چند بازدید کننده بر روی لیک ایشان کلیک کند ، مدیر وبلاگ دریافت کننده لینک مسلما به وبلاگ شما باز میگردد و نظرات بیشتری درج می کند.

 

۵- خواننده ها نظر نمیدهند چون نظر دیگری در پست شما وجود ندارد !

 

خنده دار نیست که به یک مهمانی بروید در حالتی که هیچ کس در آن وجود ندارد !؟ ما زمانی احساس راحتی و لذت می کنیم که دیگر افراد نیز به مهمانی بیایند.این مسئله برای وبلاگ ها نیز صحت دارد.خیلی از مردم حرف نظردهنده اول را تایید می کنند و از او پیروی می کنند . پس نظر اول را از یک فرد آشنا بخواهید که برای شما درج کند.

 

۶ – از کاربران نمی خواهید که نظرشان را بگویند!

 

اگر میخواهید که کاربران در وبلاگ شما نظر بدهند، یک یا دو سوال در پایان مطلب از آنها بپرسید و بخواهید که نظراتشان را درباره مطلب ارائه کنند و یا در مورد یک اتفاق نظر سنجی کنید و یا از کاربران بخواهید که تجارب خود را درباره مطلب شما ارائه کنند.

 

شما از چه راه های برای دریافت نظرات در وبلاگتان استفاده می کنید ؟

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...