رفتن به مطلب

آموزش جاوا فصل (ساختار های کنترلی)


Prince Of Darkness

پست های پیشنهاد شده

 

سلام به همه <20 اسکریپتی> های عزیز

 

 

خوب چون تاپیک های آموزش جاوا داره زیاد میشه و خوب اگه بخواهیم جاوا را به خوبی آموزش دهیم میشه گفت باید در چندین فصل به آموزش آن بپردازیم تصمیم گرفتم، یه دستی به سر روی آموزش های قبلی بکشم و نسبت به فصل های مختلف از هم جداشون کنم و دیگه اینکه به طور منظم جلو برم و از فصل های مختلف آموزش نزارم و فصل به فصل جلو برم. و نکته ای که باید بگم اینه که این مطالب رو من از کتاب چگونه با جاوا برنامه نویسی کنیم ویرایش هشتم،نهم و دهم ترجمه و در اختیار شما عزیزان قرار میدهم.

 

6f55-java-1-.png6f55-java-2-.png6f55-java-3-.png6f55-java-4-.png

 

حالا کاری که میکنم اینه که از فصل دوم (ساختار های کنترلی) در پست های همین تاپیک آموزش ها رو قرار میدم و این فصل که تمام شد به فصل بعدی میرم البته یه فهرست لینک شده به تاپیک های آموزشی فصل های مختلف در اولین تاپیک هر فصل میزارم تا دسترسی کاربران عزیز را راحت تر کنم.

 

 

دانلود کتاب های آموزش جاوا:

 

زبان آموزشی: انگلیسی

 

Java How to Program 9 Edition : لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

 

فهرست فصول

فصل یک: لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

فصل دو: لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

 

این تاپیک همانطور که از تیتر آن پیداست برای فصل (ساختار های کنترلی) است.

 

 

 

لطفا برای تشکر از دکمه تشکر و از ارسال سوالات، انتقدات و پیشنهادات خود در پاسخ به این تاپیک جدا خودداری کنید.(برای سوالات، انتقدات و پیشنهادات خود از طریق پست الکترونیک تلگرام یا پیام شخصی استفاده کنید.)

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

آموزش "دستور continue" در فصل "ساختار های کنترلی"

 

وقتی دستور continue در داخل دستورات کنترلی do...while,for وwhile اجرا می شود، موجب می شود کنترل اجرای برنامه از روی باقیمانده دستورات موجود در بدنه پرش کرده و تکرار بعدی حلقه را آغاز می کند. در دستورات تکرار do...while وwhile پس از اجرای دستور continue، بلافاصله شرط ادامه حلقه ارزیابی می شود، ولی در دستور تکرار for بعد از اجرای دستور continue ابتدا عبارت افزایش موجود در سرآمد دستور for اجرا شده و سپس شرط ادامه حلقه مورد ارزیابی قرار می گیرد.

 

i0oc_continue_java.png

 

m4cc_bf.png

 

 

شکل بالا کاربرد دستور continue (خط 11) در یک دستور تکرار for را نشان می دهد.در این برنامه، وقتی دستور if موجود در دستور for (خط10) مشخص می کند که مقدار متغییر کنترلی count برابر 5 است، دستور continue (خط11) اجرا شده موجب می شود کنترل اجرای برنامه از دستور خروجی موجود در (خط 12) پرش کرده و تکرار بعدی حلقه را با افزایش مقدار متغییر کنترلی و سپس ارزیابی شرط ادامه حلقه (خط 8)، آغاز می نماید.

 

در آموزش های قبلی بیان کردم که در بیشتر موارد می توانیم از دستور تکرار while برای نمایش دستور تکرار for استفاده کرد. در اینجا استثنایی وجود دارد و آن حالتی است که در دستور while، قبل از عبارت افزایش،دستور continue قرار گرفته باشد. در این صورت قبل از ارزیابی صرط ادامه حلقه عمل ،افزایش متغییر کنترلی صورت نمی گیرد و این while مثل for عمل نمی کند.

 

 

 

برخی از برنامه نویسان بر این باورند که دستورات break و continue اصول برنامه نویسی ساخت یافته را نقض می کنند.چون کار این دستورات را بدون نیاز به استفاده از ان ها می توان با روش های برنامه نویسی ساخت یافته ای که بزودی آموزش خواهم داد انجام داد ، این برنامه نویسان از break و continue استفاده نمی کنند.بیشتر برنامه نویسان استفاده از break در دستور switch را قابل قبول می دانند.

 

منبع: لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

آموزش ساختار های کنترلی در فصل ساختار های کنترلی

 

در حالت عادی دستورات یک برنامه به همان ترتیبی که نوشته شده اند، یکی پس از دیگری اجرا می شوند. به این نوع از اجرای برنامه، اجرای ترتیبی گفته می شود. در زبان برنامه نویسی جاوا دستورات متعددی وجود دارند که برنامه نویسان با استفاده از ان ها می توانند تصریح کنند که دستور اجرایی بعدی، غیر از دستوری باشد که در دنباله دستورات قرار دارد.به این کار انتقال کنترل می گویند.

 

منبع: لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

آموزش "عملگر های افزایش و کاهش دهنده" در فصل "ساختار های کنترلی"

 

باسلام

 

 

جاوا علاوه بر عملگر های انتساب ریاضی، دارای دو عملگر یگانی موسوم به عملگر های افزایش و کاهش نیز می باشد. عملگر افزایش یگانی را با نماد ++ نشان می دهند.این عملگر مقدار موجود در عملوند خود را به اندازه یک واحد افزایش می دهد.

 

عملگر کاهش یگانی را با نماد -- نشان می دهند. این عملگر مقدار موجود در عملوند خود را به اندازه یک واحد کاهش میدهد.بطور مثال اگر بخواهیم مقدار متغییر c را یک واحد افزایش دهیم بجای عبارت c=c+1 یا c+=1 از عملگر افزایشی به صورت ++c استفاده میکنیم.

 

نکته اگر عملگر های افزایشی و کاهشی قبل یا بعد از متغییر قرار گیرند به ترتیب به آن ها عملگر های پیش افزایشی و پیش کاهشی می گویند.

 

a++ = یک واحد به a اضافه کن و سپس مقدار جدید a را در عبارتی که a در ان به کار رفته است استفاده کن. پیش افزایشی

 

++a=مقدار فعلی a را در عبارتی که a در ان به کار رفته است، استفاده کن و سپس یک واحد از ان اضافه کن. پس افزایشی

 

a-- = یک واحد از a کم کن و سپس مقدار جدید a را در عبارتی که a در ان به کار رفته است استفاده کن. پیش کاهشی

 

--a=مقدار فعلی a را در عبارتی که a در ان به کار رفته است، استفاده کن و سپس یک واحد از ان کم کن. پس افزایشی

 

منبع: لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

آموزش "الگوریتم ها " در فصل "ساختار های کنترلی"

هر مسئله محاسباتی را می توان با اجرای مجموعه ای از اعمال با ترتیبی مشخص حل کرد. از رویه ها برای حل مسئله کمک گرفته می شود و عبارتند از

 

 

  • فعالیت ها که باید اجرا شوند و
  • ترتیب اجرای این فعالیت ها
  • که به آن الگوریتم می گویند.

 

به مثال زیر توجه کنید در الگوریتم زیر دانش اموزی را مورد بحث قرار میدهیم که میخواهد به مدرسه برود. و شامل بیدار شدن از خواب و رفتن به کلاس درس می شود است.

 

 

  1. از رختخواب برخیز;
  2. لباس خوابت را در بیار;
  3. به حمام برو;
  4. لباس مدرسه ات را بپوش;
  5. صبحانه بخور;
  6. به مدرسه برو.

 

اجرای این مراحل باعث میشود دانش اموز به موقع و مرتب به سر کلاس برود. حال بیایید مراحل را کمی جابجا و روی آن تمرکز کنیم.

 

 

  1. از رختخواب برخیز;
  2. صبحانه بخور;
  3. لباس خوابت را در بیار;
  4. لباس مدرسه ات را بپوش;
  5. به حمام برو;
  6. به مدرسه برو.

 

در این حالت دانش اموز بیچاره ما با لباس های خیس و دیر به مدرسه میرسد.کنترل ترتیب اجرای یک برنامه را کنترل برنامه می گویند که در این انجمن با دستورات کنترلی جاوا اشنایتان خواهیم کرد.

 

منبع: لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

آموزش " دستورات break و continue" در فصل "ساختار های کنترلی"

 

زبان جاوا علاوه بر دستورات انتخاب و تکرار، حاوی دستورات break و continue نیز می باشد که توسط آنها می توانیم مسیر جریان کنترل برنامه را مدیریت کرد. در آموزش های بعدی میبینیم که چگونه می توان با استفاده از دستور break یک دستور switch را خاتمه داد و از آن خارج شد. در این بخش، نحوه استفاده از دستور break در دستورات تکرار را مورد بحث قرار می دهیم.

 

منبع: لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

آموزش " دستورات break " در فصل "ساختار های کنترلی"

وقتی دستور break در داخل دستورات کنترلی while,for,do...while و switch اجرا می شوند، موجب می شود کنترل اجرای برنامه فورا از این دستورات خارج شده و اجرای برنامه با اولین دستور بعد از عبارت تکرار کار خود را ادامه می دهد. کاربرد های متداول و رایج دستور break برای خروج زود هنگام از عبارات کنترلی و یا پرش از روی باقیمانده دستورات موجود در یک دستور switch می باشد. شکل زیر کاربرد دستور break را در یک عبارت کنترلی for نشان می دهد.

06b9-mp-darss-4-2-1-breaktest.png

وقتی در دستور if (خط 10) موجود در حلقه for (خط 8 تا 13) مشخص می شود که مقدار متغییر count برابر 5 است، دستور break (خط 11) اجرا می شود و بدین ترتیب اجرای دستور for خاتمه می یابد و در کنترل اجرای برنامه فورا به اولین دستور بعد از for (خط 15) انتقال می یابد و در ان جا پیامی مبنی بر اینکه حلقه for با رسیدن مقدار متغییر کنترلی count به 5 پایان یافته است، در خروجی چاپ می شود. در اینجا، دستور for به جای اینکه بدنه خود را 10 بار تکرار کند، 4 بار تکرار کرده است. دقت کنید، متغییر کنترلی count در خارج از سرآمد دستور for اعلان شده است. بنابراین می توانیم آن را در بدنه دستور for و همچنین بعد از دستور for مورد استفاده قرار دهیم.

 

 

منبع: لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...