رفتن به مطلب

آموزش جاوا فصل (کامپیوتر و جاوا)


Prince Of Darkness

پست های پیشنهاد شده

 

سلام به همه <20 اسکریپتی> های عزیز

 

 

خوب چون تاپیک های آموزش جاوا داره زیاد میشه و خوب اگه بخواهیم جاوا را به خوبی آموزش دهیم میشه گفت باید در چندین فصل به آموزش آن بپردازیم تصمیم گرفتم یه دستی به سر روی آموزش های قبلی بکشم و نسبت به فصل های مختلف از هم جداشون کنم و دیگه اینکه به طور منظم جلو برم و از فصل های مختلف آموزش نزارم و فصل به فصل جلو برم.و نکته ای که باید بگم اینه که این مطالب رو من از کتاب چگونه با جاوا برنامه نویسی کنیم ویرایش هشتم،نهم و دهم ترجمه و در اختیار شما عزیزان قرار میدهم.

 

6f55-java-1-.png6f55-java-2-.png6f55-java-3-.png6f55-java-4-.png

 

حالا کاری که میکنم اینه که از فصل اول (کامپیوتر و جاوا) در پست های همین تاپیک آموزش ها رو قرار میدم و این فصل که تمام شد به فصل بعدی میرم البته یه فهرست لینک شده به تاپیک های آموزشی فصل های مختلف در اولین تاپیک هر فصل میزارم تا دسترسی کاربران عزیز را راحت تر کنم.

 

دانلود کتاب های آموزش جاوا:

 

زبان آموزشی: انگلیسی

 

Java How to Program 9 Edition : لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

 

 

 

 

فهرست فصول

فصل یک: لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

فصل دو: لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

 

این تاپیک همانطور که از تیتر آن پیداست برای فصل (کامپیوتر و جاوا) است.

 

لطفا برای تشکر از دکمه تشکر و از ارسال سوالات، انتقدات و پیشنهادات خود در پاسخ به این تاپیک جدا خودداری کنید.(برای سوالات، انتقدات و پیشنهادات خود از طریق پست الکترونیک تلگرام یا پیام شخصی استفاده کنید.)

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

آموزش " تکامل برنامه نویسی و کامپیوتر " در بخش " کامپیوتر و جاوا"

خوب شاید یکم خود خواهانه باشه که در عنوان، اول بگم برنامه نویسی و بعد از واژه کامپیوتر استفاده کنم ولی خوب دیگه همینه دیگه .

 

استفاده از کامپیوتر تقریبا در تمام زمینه ها رو به رشد بوده و هست.هزینه محاسبات به دلیل توسعه سریع فناوری های سخت افزار و نرم افزار دائما در حال کاهش چشمگیری بوده و هست. کامپیوتر هایی که در دهه های گذشته سالن های بزرگی را اشغال میکردند و میلیون ها دلار قیمت داشتند را اکنون با استفاده از تراشه های سیلیکونی که اندازه آن ها حتی به اندازه ناخن هم نیست که قیمت زیادی هم ندارند حدودا چند دلار، می سازند.کامپیوتر هایی که آن ها را (mainframe) می نامیدند، امروزه به طور گسترده ای در صنعت، تجارت و دولت ها به کار می روند.

 

خوشبختانه سیلیکون یکی از موادی است که در زمین به وفور یافت شده و یکی از اجزای ماسه معمولی می باشد.فناوری تراشه های سیلیکونی، محاسبات کامپیوتری رار چنان مقرون به صرفه کرده که امروزه بیش از یک بیلیون کامپیوتر همه منظوره در سراسر جهان وجود دارد که راه مردم را در زندگی، تجارت و .... هموار کرده است و این تعداد در سال های اینده به راحتی چند برابر خواهد شد.

 

منبع: لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

آموزش "زبان منتخب برنامه های تحت شبکه " در بخش " کامپیوتر و جاوا"

 

جاوا زبان برنامه نویسی منتخب برای پیاده سازی برنامه های کاربردی مبتنی بر اینترنت و شبکه است. استریو ها و سایر دستگاه های موجود در خانه غالبا توسط جاوا به هم متصل می شوند.امروزه فناوری جاوا در میلیارد ها تلفن همراه و سایر دستگاه ها مورد استفاده قرار می گیرند.جاوا زبان محبوب و قدرتمندی است که بسیاری از نیاز های برنامه نویسی سازمان ها را پشتیبانی می کند.

 

زبان جاوا آنچنان سریع رشد کرده که ویرایش 9 آن با گذشت تنها 14 سال از انتشار نخستین ویرایش آن منتشر شده است.زبان جاوا در چنان طیف گسترده ای از برنامه ها مورد استفاده قرار می گیرد که دارای سه ویرایش

 

  • java EE Enterprise Edition
  • java SE Standard Edition
  • java ME Micro Edition

 

,ویرایش java EE که در توسعه برنامه های کاربردی شبکه بندب توضیعی با مقیاس بزرگ و برنامه های کاربردی مبتنی بر وب به کار می رود.

 

ویرایش java SE که در نوشتن برنامه ها کوچک به کار می رود.

 

ویرایش java ME که در توسعه برنامه های کاربردی خاش دستگاه های کوچک با حافظه محدود مثل گوشی های همراه، پیامگیر ها و ... به کار می رود.

 

 

منبع: لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

آموزش "واحد های سخت افزاری کامپیوتر " در بخش " کامپیوتر و جاوا"

 

در این تاپیک از تفاوت های ظاهری صرف نظر کرده ام تا بتوانیم به شش واحد منطقی کامپیوتر بپردازیم:

 

  • واحد ورودی (Input Unit): این واحد بخش (دریافت کننده) کامپیوتر است که اطلاعات شامل (داده ها و برنامه های کامپیوتری) را از دستگاه های ورودی (Input Devices) مختلفی دریافت کرده و آنها را جهت پردازش در اختیار سایر واحد های ورودی قرار می دهد. بیشتر اطلاعات از طریق صفحه کلید و ماوس وارد کامپیوتر می شوند. اطلاعات می توانند به بسیاری از روش های متفاوت دیگر مثل صحبت کردن، اسکن نمودن، بارکد ها، هارد ها، درایو های دی وی دی و درایو های usb و دریافت آنها از شبکه هایی مثل اینترنت نیز وارد کامپیوتر شوند.
  • واحد خروجی (Output Unit): این واحد بخش ( ارسال کننده) کامپیوتر است که اطلاعات پردازش شده توسط کامپیوتر را دریافت کرده و آنها را برروی دستگاه های خروجی (Output Devise) گوناگون قرار می دهد تا جهت استفاده در خارج از کامپیوتر در دسترس قرار گیرند. امروزه بیشتر اطلاعات بر روی صفحه نمایش ظاهر، برروی کاغذ چاپ و بر روی پخش کننده های صوتی و تصویری پخش می شوند.و یا برای کنترل سایر دستگاه ها به کار می روند. و همچنین میتوان اطلاعات را برروی شبکه ها مثل اینترنت قرار داد.
  • واحد حافظه (Memory Unit): این واحد بخش انبار کامپیوتر است که ظرفیت آن نسبتا کم و سرعت دسترسی به آن بالاست. برنامه های کامپیوتری برای به اجرا در آمدن در این واحد بارگزاری می شوند. اطلاعات ورودی در واحد حافظه نگهداری میشوند تا درصورت نیاز جهت پردازش فورا در دسترس باشند.واحد حافظه اطلاعات پردازش شده را نیز در خود حفظ می نماید تا در فرصتی مناسب توسط واحد خروجی بر روی دستگاه های خروجی قرار گیرند.اطلاعات درون حافظه فرار هستند. به عبارت دیگر با خاموش شدن کامپیوتر، اطلاعات موجود در واحد حافظه از بین می رود. واحد حافظه را معمولا حافظه (Memory) یا حافظه اولیه می نامند.
  • واحد محاسبه و منطق (Arithmatic And Logic Unit-ALU): این واحد بخش (ساخت و تولید) کامپیوتر و مسئول انجام محاسباتی مثل جمع،تفریق، ضرب و تقسیم است. این واحد شامل مکانیزم تصمیم گیری نیز می باشد و به کامپیوتر امکان می دهد تا مثلا با مقایسه دو عنصر از واحد حافظه، مشخص کند که آیا آن ها با هم برابرند یا نه.
  • واحد پردازش مرکزی (Centeral Processing Unit-CPU): این واحد بخش (مدیریتی و نظارتی) کامپیوتر است که سایر بخش های کامپیوتری را هماهنگ کرده و مسئول نظارت بر عملیات آنهاست. CPU زمانی که باید اطلاعات به واحد حافظه فراخوانی شود را برای واحد ورودی مشخص می کند، زمانی که اطلاعات باید جهت انجام محاسبه از واحد حافظه دریافت شود را برای ALU مشخص می کند و به واحد خروجی می گوید چه زمانی اطلاعات را از واحد حافظه به دستگاه های خروجی مشخصی ارسال کند. امروزه ، بسیاری از کامپیوتر ها چندین CPU دارند و می توانند چند عمل را به طور همزمان انجام دهند. این نوع کامپیوتر ها را کامپیوتر های چند پردازنده ای می نامند.
  • واحد ذخیره سازی ثانویه(Secondry Storage Unit): این واحد بخش (انبار) پر ظرفیت و بلند مدت کامپیوتر است . برنامه ها یا داده هایی که فعلا مورد استفاده سایر واحد ها نسیتند معمولا در دستگاه های ذخیره سازی ثانویه قرار می گیرند تا در هنگام نیاز مجدد، مثلا شاید ساعت ها ، .... و سال ها بعد مورد استفاده قرار بگیرند بنابراین اطلاعات موجود بر روی واحد ذخیره سازی ثانویه دائمی و پایدار بوده و حتی با خاموش شدن کامپیوتر نیز از بین نمیروند، دسترسی با اطلاعات موجود در حافظه ثانویه نسبت به حافظه اولیه به زمان بسیار بیشتری نیاز دارد و قیمت هر واحد حافظه ثانویه نسبت به حافظه اولیه بسیار کمتر است.

 

منبع: لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

آموزش "زبان های ماشین، اسمبلی و سطح بالا" در بخش " کامپیوتر و جاوا"

 

برنامه نویسان برای ارسال دستورات خود از زبان های برنامه نویسی مختلفی استفاده میکنند، که برخی از آن ها به طور مستقیم برای کامپیوتر قابل فهم هستند و برخی دیگر نیاز به گام های ترجمه ای مختلفی دارند.

 

این زبان های برنامه نویسی را می توان به سه نوع کلی تقسیم بندی کرد:

 

1.زبان ماشین

2. زبان اسمبلی

3. زبان های سطح بالا

 

 

زبان ماشین

 

هر کامپیوتر به طور مستقیم فقط می تواند زبان خود را درک کند، که توسط طراحی سخت افزاری آن طراحی شده است. زبان دستگاه به طور کلی از رشته ای از اعداد تشکیل شده است (که در نهایت به 1s و 0s) تبدیل شده و برای انجام ابتدایی ترین عملیات ها استفاده می شود.یادگیری چنین زبانی برای انسان بسیار سخت و دستپاگیر است.

 

برای مثال می توان به برنامه محاسبه حقوق و دست مزد زیر که اضافه کار را بر مبنای حقوق محاسبه و نتیجه بدست آمده را در دستمزد ناخالص ذخیره می کند:

 

 

+1300042774+1400593419+1200274027

 

زبان اسمبلی

 

استفاده از مخفف های انگلیسی به مانندی که بیانگر اعمال ابتدایی کامپیوتر هستند. این مخفف ها، پایه و اساس زبان اسمبلی را تشکیل می دهند.به دنبال آن، برنامه های مترجمی موسوم به اسمبلر بوجود آمدند تا برنامه های نوشته شده به زبان اسمبلی را به سرعت به ز بان ماشین ترجمه کنند.

 

برنامه زیر که به زبان اسمبلی نوشته شده که اضافه کار را بر مبنای حقوق محاسبه و نتیجه بدست آمده را در دستمزد ناخالص ذخیره می کند.برنامه این کار را به صورتی واضح تر از معادل زبان ماشین آن انجام میدهد:

 

 

load basepayadd overpaystore grosspay

 

زبان سطح بالا

 

با وجود زبان اسمبلی سرعت برنامه نویسی افزایش یافت ولی هنوز برنامه نویسان برای انجام دستوراتی ساده مجبور به نوشتن دستور العمل های زیادی بودند در همان زمان ها بود که زبان های سطح بالا برای افزایش سرعت برنامه نویسی ایجاد شدند که در ان ها با نوشتن یک دستور کار های زیادی انجام می شد و برنامه نویسان میتوانستند برنامه هایی بنویسند که تقریبا شبیه انگلیسی روزمره بود و نماد های متداول ریاضی را نیز شامل می شد.

 

این برنامه به مانند برنامه های قبلی فقط با زبان های سطح بالا نوشته شده است.

 

 

grossPay = basePay + overTimePay
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

آموزش "نصب نرم افزار jdk" در بخش " کامپیوتر و جاوا"

 

برای نصب نرم افزار jdk مراحل زیر را دنبال کنید.

 

1- دانلود نرم افزار (میتوانید از سایت ریز برنامه برای دانلود ویرایش jdk مورد نظرتون اقدام کنید.

2 روی فایل jdk کلیک کرده و اقدام به نصب کنید.

 

520x_vdev.png

 

 

مراحل نصب

 

1-بعد از اجرای برنامه صفحه زیر باز میشود روی Accept کلیک کنید.

qhzz_1.png

 

 

2-به قسمتی دست نزنید و فقط روی Next کلیک کنید.

9sf0_2.png

 

 

3-پیشرفت نصب.

twrr_3.png

 

 

4-پایان کار روی Finish کلیک کنید.

lwak_4.png

 

منبع: لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

آموزش "تنظیم متغییر محیطی jdk" در بخش " کامپیوتر و جاوا"

 

سلام بریم سراغ تنظیم متغییر محیطی.

 

 

دقت کنید که اگه متغییر محیطی تنظیم نباشه در زمان کامپایل برنامه با ارور زیر مواجه خواهید شد.

7mg0_not.png

 

 

مراحل تنظیم متغییر محیطی.

 

بعد از نصب نرم افزار jdk طبق اموزش قبلی.

 

1-روی computer راست کلیک کرده و اخرین گزینه Properties را انتخاب کنید.

 

2-در صفحه باز شده در قسمت ساید بار بر روی گزینه Advenced system settings کلیک کرده.

avqq_1.png

 

 

3-در صفحه جدید باز شده در سربرگ Advenced روی دکمه Environment Variables ... کلیک کنید.

q0lm_2.png

 

 

4- در صفحه باز شده در قسمت User variables و System variables با کلیک بر روی new.

p4ks_3.png

 

 

5-ادرس دایرکتوری محلی که jdk نصب شده را در قسمت variables value و در قسمت variables name نامی وارد کنید ما path را به عنوان نام انتخاب کرده ایم.

7ar_4.png

 

 

برای پیدا کردن محل دایرکتوری jdk به ادرسی که در تصویر زیر است بروید.

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

 

 

6 - حالا پنجره ها را به ترتیب ok کرده و خارج شوید.

 

منبع: لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • 3 هفته پیش...

سر اغازی بر تحلیل و طراحی شی گرا

 

به زودی برنامه نویسی را فرا خواهید گرفت. کد هایبرنامه خود را چگونه می نویسید؟شاید مثل سایر برنامه نویسان مبتدی کامپیوتر یا لپ تاپ راروشن کرده و شروعبهنوشتن کدهای خود می کنید. این روش, برای نوشتن برنامه های کوچککاربرد داشته باشد ولی برای نوشتن برنامههای بزرگی مانند برنامه کنترل کننده هزاران دستگاه ATM , یک بانک بزرگ چطور؟یا اگر از شما بخواهند تا در یک تیم ۱۰۰۰ نفری توسعه نرم افزار که سیستم کنترل ترافیکی آمریکا را طراحی و پیاده سازی می کنند کار کنید چطور؟ برای پروژه های این چنین عظیم و پیچیده, نمی توان به سادگی نشست و شروع به برنامه نویسی کرد.برای ایجاد بهترین راه حل ها, باید فرایندی را جهت تحلیل نیازمندی های پروژه و توسعه طراحی که بتواند به این نیازمندی ها پاسخ دهد را دنبال کنید. بهترین را این است که در این فرآیند و قبل از نوشتن هرگونه کد, طراحی خود را به دقت مرور کنید یا از دیگر برنامه نویسان حرفه ای کمک بگیرید. اگر این فرآیند را با دید شی گرایی دنبال کنید به ان تحلیل و طراحی شی گرا (OOAD)می گویند.برنامه نویسان حرفه ای می دانند که تجزیه, تحلیل و طراحی می تواند صرفه جویی زیادی در زمان را برای پروژه ها به ارمغان آورد و از به کاربردن روش های بیمارگونه در طراحی و توسعه برنامه ها جلوگیری و در زمان و هزینه صرفه جویی میشود می شود.OOAD اصطلاحی برای بیان فرآیند تحلیل مسئله و توسعه رویکردی برای آن است. در برنامه های کوچک نیازی به استفاده کامل از این فرآیند نیست. و شاید فقط لازم است شبه کدی را آماده کنید.(شبه کد، کدی غیر رسمی است که برای بیان منطق برنامه وشته می شود و در اصل زبان برنامه نویسی نیست، ولی می توان از آن جهت بیان الگوریتم برنامه استفاده کرد.با بزرگ شدن گروه برنامه نویسی و همچنین برنامه فرآیند تحلیل و طراحی شئ گرا بسیار کاربردی و مناسب تر خواهد بود ایدهآل است یک گروه برنامه نویسی بر روی فرآیندی دقیقا تعریف شده ای ه برای نوشتن یا توسعه برنامه است وافق کرده روشی یکنواخت را جهت تبادل نتایج حاصل از پردازش به یک دیگر ارئه دهند.هر چند فرایند تحلیل و طراحی شئ گرا دارای روش های متفاوتی است ولی یکی از انها که زبانی بصری است، که به صورت بسیار گسترده ای مورد فاده قرار می گیرد که به آن زبان مدل سازی یکپارچه UML می گویند. این زبان اواسط ده 1990 تحت نظارت سه اسلوب شناس نرم افزاری به نام های گردی بوچ، جیمز رامباخ و ایوار ژاکوبسون توسعه یافت.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

UML چیست؟یو امن ال پرکاربرد ترین زبان مدلسازی در برنامه های شئ گرا است که برای این منظور از اشکال گرافیکی استفاده می کند. این زبان انواع نگارش های متداول گوناگون را واقعا یکی کرده است. طراحان سیستم، به شکل دیاگرام برای مدل سازی سیستم های خود، از آن استفاده می کنند.

 

انعطاف پذیری UML یکی از ویژگی های جالب آن است. این زبان قابلیت افزودن ویژگی های جدید را نیز دارا می باشدو مستقل از هر فرآیند خاص OOAD می باشد. افرادی که از UML برای مدل سازی استفاده می کنند، در طراحی سیستم های خود می توانند فرآیند های مختلفی به کار ببرند، اما امروزه توسعه دهندگان می توانند طراحی های خود را با استفاده از مجموعه ای استاندارد از نگارش های گرافیکی بیان نمایند.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...