رفتن به مطلب

۹ دلیلی که گوگل سایت شما را دوست ندارد !


Saberian

پست های پیشنهاد شده

  • مدیریت کل سایت

سایت شما ، مطالب و محتوای خوبی دارد ، همه این را می گویند ! اما “همه” کسانی هستند که شما را میشناسند. چرا دیگر افراد به سایت شما نمی آیند ؟ هزاران نفر منتظر مطالب خوب و جذابند اما چرا سایت شما سهمی در این بین ندارد؟

 

 

ورود بازدید کنندگان از گوگل ، مستلزم وجود مطالب خوب و تازه است . تعدادی از مشکلاتی که احتمالا باعث فراری دادن موتور های جست و جو از وبسایتتان میشود را لیست کرده ام .

 

 

۱ – شما نمیدانید که کاربران از چه کلماتی استفاده می کنند !

مهمترین بخش بهینه سازی یک سایت ، این است که بدانیم بازدید کنندگانی که احتمالا به دنبال مطالب ما هستند ، با چه کلماتی به دنبال مطالب ما میگردند. خودتان را به جای بازدیدکنندگان بگذارید و فکر کنید چه کلمات و جملاتی را در کلمات کلیدی استفاده کنید.

 

۲- شما نمیدانید که چگونه کلمات کلیدی را پیدا کنید !

گوگل ، یک سرویس رایگان برای پیدا کردن کلمات کلیدی و مرتبط دارد که به شما این امکان را میدهد که کلمات مرتبط با کلمه کلیدی یا موضوع مطالبتان را انتخاب کنید . این سرویس شاید در مورد سایت های فارسی زبان خیلی کاربردی نباشد اما باز هم دستیار بسیار خوبی خواهد بود .

 

۳- شما تلاش می کنید تا تعداد زیادی کلمه کلیدی را در یک پست بگنجانید

تعداد کلمات کلیدی هر پست را بهتر است در حد ۶-۷ عدد نگه دارید . زمانی که دارید وبسایتتان را برای یک کلمه خاص بهینه سازی می کنید دچار مشکل میشوید.

 

۴ – عدم استفاده از تگ های ارزشگذار (h1 , h2,… )

برای ارزش دادن به یک جمله یا یک لینک ، بهتر است که آن را در تگ های ارزش گذار مثل h1 و h2 و . . . قرار دهید . سعی کنید که در استفاده از این تگ ها هم زیاد افراط نکنید ، تگ h1 باید یک عدد باشد . بهتر است در صفحه اصلی کلمات کلیدی خود را در این تگ قرار دهید و در صفحهات فرعی مثل مطالب ، تیتر مطالب را به همراه لینک در این تگ قرار دهید . همچنین ، در صفحه اول سعی کنید که لینک پست هایتان را h2 قرار دهید.

 

۵- قرار ندادن توضیحات برای عکس ها

احتمالا برای جلب کردن توجه خوانندگان از عکس ها استفاده می کنید . گوگل نمیتواند عکس های شما را ببیند ! اگر عکس های شما توضیحات نداشته باشد ، از نظر گوگل چنین عکسی به این موضوع مرتبط نیست ! پس بهتر است که برای تمامی تصاویر توضیحاتی قرار بدهید و کلمات کلیدی مرتبط را در آن ها به کار ببرید.

 

۶- به مطالب قدیمی لینک نمی دهید

ارسال بازدید کنندگان از یک پست جدید به یک پست قدیمی سود ها و مزیت هایی نیز برای شما دارد . با این کار ، شما به بازدیدکنندگان و بات های گوگل میفهمانید که مطلب دیگر سایت من هم ارزش بیشتری دارد که من در این پستم به آن لینک دادم !

 

۷- استفاده از پیوند های یکتای بد

استفاده از پیوند های یکتایی که کلمات کلیدی شما در آن ها به کار نرفته باشد یکی از مشکلاتی است که میتواند شانس شما را از خضور در صفحات اول گوگل و کسب بازدیدکننده از بین ببرد. بهتر است که پیوند های یکتای خوب و مناسبی را برای وبسایت خودتان انتخاب نمایید.

 

۸- عدم استفاده از شبکه های اجتماعی

امروزه ، استفاده از شبکه های اجتماعی یکی از مهمترین موارد در بهینه سازی وبسایت ها به حساب می آید . از شبکه های اجتماعی به وفور استفاده کنید و سایت خود را در آن ها به دیگرا معرفی کنید

 

۹- تمامی مطالب شما کپی هستند!

متاسفانه ، کپی بودن مطالب بعضی از وبسایت ها باعث کاهش رتبه آن ها در موتور های جست و جو میشود و بعضی موارد به بن شد وبسایت منتهی میشود . بهتر است که مطالب خوبی برای وبسایتتان بنویسید و دست از کپی کردن بردارید!

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...