رفتن به مطلب

بهینه‌سازی و بالابردن سرعت وبلاگ‌های وردپرسی


Saberian

پست های پیشنهاد شده

  • مدیریت کل سایت

این مطلب ترجمه‌ی آزادی است از مقاله‌ای که یکی از نویسندگان مهمان در وبلاگ لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. منتشر کرده و در آن سعی شده تا نکاتی برای بهینه‌سازی وردپرس‌هایی که روی هاست شخصی نصب شده‌اند، گوشزد گردد!

 

در اين مقاله شما ميتوانيد روش هاي را فرا بگيريد كه ميتواند به وبلاگ شما كمك كند تا بازديد بيشتر با مصرف پهناي باند كمتري را به شما آموزش دهد

 

 

قبل از آغاز: قبل از اینکه نکات ارائه شده در این مطلب را روی وردپرس‌تان اعمال کنید، توصیه می‌شود یک نسخه پشتیبان از پایگاه داده و فایل‌های وردپرس‌تان تهیه نمائید.

 

۱- فقط از چند افزونه ضروری استفاده کنید.

 

هر چه تعداد افزونه‌هایی (پلاگین‌هایی) که روی وردپرس‌تان بکار می‌گیرید کمتر باشد، سرعت لود شدن وبلاگ‌تان بیشتر می‌شود. پس افزونه‌‌های غیرضروری را غیرفعال کنید و آن‌ها را از روی هاست‌تان حذف کنید.

 

۲- به جای بکارگیری ابزارک‌ها، از جاگذاری کدها در ستون کناری وبلاگ‌تان استفاده کنید.

 

این کار به نظر افراطی می‌آید، اما اجرا کردنش خیلی ساده است. با کمی جستجو می‌توانید انواع و اقسام کدها را برای نمایش دادن آخرین مطالب، دسته‌بندی‌ها، برچسب‌ها و… پیدا کنید و براحتی از آنها در سایدبار وبلاگ‌تان به‌جای ابزارک‌ها (Widget) استفاده نمائید.

 

۳- بازبینی مطالب (Post Revisions) را غیرفعال کنید.

 

تنها کاری که باید انجام دهید این است که کد زیر را در فایل wp-config.php قرار دهید:

 

 

define('WP_POST_REVISIONS', false); 

 

 

۴- جداول اضافی را از پایگاه داده وردپرس پاک کنید.

 

وارد کنترل پنل هاست‌تان شوید و به بخش phpMyadmin بروید و پایگاه داده وردپرس‌تان را باز کنید. شما جداول پایگاه داده وردپرس‌تان را در این قسمت می‌توانید مشاهده کنید. جداول پیش‌فرض وردپرس اینها هستند:

 

wp_comments

wp_links

wp_options

wp_postmeta

wp_posts

wp_terms

wp_term_relationships

wp_term_taxonomy

wp_usermeta

wp_users

 

اگر غیر از اینها جداول دیگری می‌بینید (چنان‌که افزونه‌های فعال‌تان از آنها استفاده نمی‌کنند) آنها را پاک کنید. این جداول اضافی متعلق به افزونه‌هایی هستند که قبلاً آنها را نصب کرده و بعداً حذف‌شان کرده‌اید. بعضی از افزونه‌ها جداول اضافی در پایگاه داده می‌سازند و وقتی که آن‌ها را غیرفعال یا حذف می‌کنید، آن جداول همچنان در پایگاه داده باقی می‌مانند. هیچ نیازی به این جداول نیست، پس آن‌ها را حذف کنید.

 

۵- پایگاه داده وردپرس‌تان را پاکسازی کنید.

 

برای به انجام رساندن این گام شما نیازمند یکی از افزونه‌های بسیار مفید با نام لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. هستید. بعد از نصب و فعال‌سازی این افزونه، از ان برای تمیزکردن پایگاه داده وردپرس‌تان استفاده کنید. این افزونه رکوردهای به درد نخور و اضافی را از پایگاه داده حذف می‌کند.

 

بعد از اینکه کارتان با این افزونه تمام شد، آن‌را غیر فعال کنید و سپس حذفش نمائید. بعد از این‌کار وبلاگ‌تان و افزونه‌هایش را امتحان کنید. اگر احیاناً بعضی از آن‌ها مشکل دارند، کافیست که آن‌ها را دوباره نصب کنید.

 

۶- پایگاه داده‌ وردپرس‌تان را بازسازی و بهینه کنید.

 

دوباره به قسمت phpMyadmin در کنترل پنل هاست‌تان برگردید و در پایگاه داده وردپرس‌تان همه جداول را انتخاب کنید. سپس از منوی کشویی گزینه Repair را اجرا نمائید. بار دیگر همه جداول را انتخاب کنید و این‌بار از منوی کشویی گزینه Optimize را انتخاب و اجرا کنید.

 

۷- هر جا که مقدور است کدهای PHP را با کدهای Html جایگزین نمائید.

 

بدون شک این نکته از همه نکات دیگر قدرتمندتر است. معمولاً در سربرگ (Header) و گاهی هم در پانوشت (Footer) و ستون کناری (Sidebar) قالب وردپرس، کدهای Phpیی قرار دارند که هر بار با لود شدن وبلاگ‌تان، نام وبلاگ، محل فاویکن (favicon)، آدرس خبرمایه (Feed)، محل استایل قالب و… را فراخوانی می‌کنند.

 

این فراخوانی‌های Php موجب کند شدن زمان بارگذاری وبلاگ‌تان می‌شود. پس چرا آن‌ها را به کدهای استاتیک Html‌ تبدیل نمی‌کنید.

 

برای مثال این کد:

 

 

<link rel=”stylesheet” type=”text/css” media=”screen” href=”<?php bloginfo(’stylesheet_url’); ?>” /> 

 

 

می‌تواند به صورت زیر تغییر یابد:

 

 

<link rel=”stylesheet” type=”text/css” media=”screen” href=”http://your-domain-here.com/wp-content/themes/your-theme- folder-here/style.css” /> 

 

 

شما همچنین می‌توانید:

 

 

  • آدرس پینگ‌بک (PingBack) وبلاگ‌تان را استاتیک کنید؛
  • آدرس خبرمایه (Feed) وبلاگ‌تان استاتیک کنید؛
  • دستور برگرداننده‌ی نسخه‌ی وردپرس‌تان را حذف کنید؛
  • نام وبلاگ‌تان و توضیحات مربوط به آن‌را استاتیک کنید.

 

آسان‌ترین راه برای انجام دادن این تغییرات آن است که کد قالب وبلاگ‌تان را با سورس خروجی وبلاگ‌تان (روی مرورگر راست کلیک کنید و گزینه View Source را انتخاب نمائید) مقایسه کنید. با این مقایسه شما می‌توانید دریابید که کدام کدهای Php به کد html استاتیک تبدیل شده‌اند و همان کدهای استاتیک را می‌توانید جایگزین کدهای قالب‌تان کنید. لازم نیست از این تجربه هراس داشته باشید.

 

۸- و در انتها از افزونه لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. ‌ استفاده کنید.

 

شاید خیلی از شما از این افزونه استفاده می‌کنید، اما برای آنهایی که از این افزونه استفاده نمی‌کنند باید بدانند که این افزونه با ذخیره کردن صفحات استاتیکی وبلاگ‌تان و ارائه آن‌ها به مرورگر به طور زیادی باعث بالارفتن سرعت لود شدن وبلاگ‌تان برای خوانندگان می‌شود. این کار همچنین موجب پائین آمدن فشار روی هاست‌تان می‌گردد.

 

۹- نکته اضافی:

 

فایل‌های‌تان (CSS، Java Scripts، تصاویر و ویدئوها) را بهینه کنید و لود کردن‌های خارجی (تبلیغات‌ها، اسکریپت‌ها و…) را حتی‌الامکان بکاهید.

 

هرچند این مطلب نحوه به انجام رساندن مراحل فوق را به طور کامل آموزش نداده است، اما شما با کمی جستجو کردن می‌توانید مراحل فوق را به راحتی به انجام برسانید. عمل کردن به این نکته‌ها، نتایج قابل ملاحظه‌های در برخواهد داشت و خواهید دید که سرعت لود شدن وبلاگ‌تان به اندازه‌ی زیادی بهبود می‌یابد.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...