رفتن به مطلب

آموزش جاوا بخش "استثنا"


Prince Of Darkness

پست های پیشنهاد شده

 

سلام به همه <20 اسکریپتی> های عزیز

 

 

خوب چون تاپیک های آموزش جاوا داره زیاد میشه و خوب اگه بخواهیم جاوا را به خوبی آموزش دهیم میشه گفت باید در چندین فصل به آموزش آن بپردازیم تصمیم گرفتم یه دستی به سر روی آموزش های قبلی بکشم و نسبت به فصل های مختلف از هم جداشون کنم و دیگه اینکه به طور منظم جلو برم و از فصل های مختلف آموزش نزارم و فصل به فصل جلو برم.و نکته ای که باید بگم اینه که این مطالب رو من از کتاب چگونه با جاوا برنامه نویسی کنیم ویرایش هشتم،نهم و دهم ترجمه و در اختیار شما عزیزان قرار میدهم.

 

6f55-java-1-.png6f55-java-2-.png6f55-java-3-.png6f55-java-4-.png

 

حالا کاری که میکنم اینه که از فصل اول (کامپیوتر و جاوا) در پست های همین تاپیک آموزش ها رو قرار میدم و این فصل که تمام شد به فصل بعدی میرم البته یه فهرست لینک شده به تاپیک های آموزشی فصل های مختلف در اولین تاپیک هر فصل میزارم تا دسترسی کاربران عزیز را راحت تر کنم.

 

دانلود کتاب های آموزش جاوا:

 

زبان آموزشی: انگلیسی

 

Java How to Program 9 Edition : لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

 

 

 

 

فهرست فصول

 

فصل یک: لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

فصل دو: لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

 

این تاپیک همانطور که از تیتر آن پیداست برای فصل (کامپیوتر و جاوا) است.

 

لطفا برای تشکر از دکمه تشکر و از ارسال سوالات، انتقدات و پیشنهادات خود در پاسخ به این تاپیک جدا خودداری کنید.(برای سوالات، انتقدات و پیشنهادات خود از طریق پست الکترونیک تلگرام یا پیام شخصی استفاده کنید.)

 

 

 

استثنا چیست و چگونه میتوان جلوی ان را گرفت؟!؟

 

 

استثنا بیانگر وقوع مشکلی در حین اجرای برنامه بوده. و علت اطلاق لفظ استثنا به آن این است که بندرت اتفاق می افتد و اجتناب از آنها گاهی غیر ممکن و از اراده شما خارج است.اداره کردن یا مقابله با استثنا بدین معنی است که برنامه نویس برنامه هایی بنویسد که بتوانند استثنا های رخ داده را کنترل و اداره کنند.در اکثر موارد اداره کردن استثنا به گونه ای است که برنامه بتواند به اجرای خود ادامه دهد به طوری که انگار با هیچ مشکلی مواجه نشده است.اگر مشکلی آنقدر شدید و حاد باشد که مانع از اجرای عادی برنامه شود، برنامه باید بروز مشکل را از قبل از آن که به طریقی کنترل شده خاتمه یابد، به کاربر اطلاع دهد.

 

 

جاوا این امکان را فراهم می کند تا بتوانید از همان ابتدای شروع پروژه خود به سادگی با استثناء ها مقابله نمائید. ویژگی هایی که در این بخش به شما آموزش خواهم داد شما را قادر می سازد تا برنامه هایی قوی و مقاوم در برابر خطا تولید کنید. یعنی در مقابله با خطا پایدار باشند.

 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برنامه ها غالبا شرایطی را تست و بررسی میکنند تا نحوه اجرای برنامه را مشخص نمایید.

 

 

لطفا به شبه برنامه زیر توجه کنید:

 

wbqo_11111111.png

 

 

 

 

شبه برنامه فوق با اجرای یک کار شروع می شود. سپس درست انجام شدن آن تست می گردد اگر کار درست انجام شده باشد به سراغ کر بعدی می رویم و در غیر اینصورت خطای قبلی را پردازش می کنیم.اگر چه این منطق درست عمل می کند ولی ترکیب نمودن منطق برنامه با منطق مقابله با خطا (بخصوص در برنامه های بزرگ) خوانایی برنامه را کاهش داده و تغییر، نگهداری و اشکال زدایی آن را مشکل می کند.

 

 

 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بلوک try در استثنا

 

 

674b_eeeee.png

 

 

خطوط 22 تا 33 شامل یک بلوک try هستند. کدهایی که ممکن است باعث ایجاد استثنا شوند و کد هایی که در صورت بروز استثنا نباید اجرا شوند(اگر استثنایی رخ دهد، مابقی کدهای موجود در بلاک try اجرا نمی وشند)، در یک بلوک try محصور می شوند. یک بلاک try از کلمه کلیدی try تشکیل شده است که به دنبال ان کد های مورد نظر در داخل علائم آکلاد باز و بسته {} قرار میگیرند. دستوراتی که مقادیر صحیح را از صفحه کلید می خوانند خطوط 25 و 27 برای این منظور از متد nextlnt استفاده می کنند. اگر مقدار خوانده شده یک مقدار int نباشد، متد nextlnt استثنای InputMismatchException را ایجاد می کند. تقسیمی که ممکن است موجب بروز ArithmeticException شود داخل بلوک try انجام نشده است. در عوضو فراخوانی متد quotient خط 29 کدی که تقسیم را انجام می دهد خط 12 احضار می کند. وقتی مقسوم علیه 0 باشدو JVM استثنای ArithmeticException را ایجاد می کند.

 

منبع: لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...