رفتن به مطلب

خطا در تعداد دیدگاه و دسته ها پس از درون ریزی


پست های پیشنهاد شده

  • مدیریت کل سایت

آیا تا به حال برای شما هم پیش آمده که پس از درون ریزی، در تعداد دیدگاه ها مشکل پیش آید؟ استفاده از درون ریزی برای سایت های وردپرسی گاهی بخش دیدگاه ها را دچار مشکل خواهد کرد که بارها نیز این مورد را از کاربران شنیده ایم. در حالی که تمامی دیدگاه ها به صورت کاملا ایمن درون ریزی شده اند و در پنل ادمین وردپرس قابل رویت می باشند اما فقط در پایین پست های شما به تعداد محدودی و نامنظم نمایش داده میشود. این ارور ممکنه دقیقا برای دسته ها نیز دیده شود. در این مقاله هدف این است که با هم مشکل به وجود آمده برای دیدگاه ها و دسته ها را پس از درون ریزی حل کنیم.

 

چگونه محدودیت به وجود آمده پس از درون ریزی را برای دیدگاه ها و دسته ها رفع کنیم؟

 

معمولا پس از انجام عملیات درون ریزی در سایت، مشاهده میکنیم که تعداد کامنت ها و دسته ها را ۰ نمایش می دهد در صورتی که آنها همچنان مقدار واقعی خود را دارند. اما باید این مشکل را حل کنیم! چگونه؟

 

در گام اول که مهم ترین گام نیز محسوب می شود باید نسخه ی پشتیبان کاملی از وبسایت خود تهیه کنیم تا در صورت بروز هر گونه مشکل نگران از بین رفتن اطلاعات سایت خود نباشیم.

 

برخی از مطالبی که در این بخش به مطالعه ی آنها نیاز دارید را با هم مرور میکنیم:

 

نحوه ی بک آپ گیری از سایت

 

از وبسایت خود نسخه ی پشتیبان قوی و مطمئن تهیه نمایید

 

تهیه ی نسخه ی پشتیبان از کنترل پنل های مختلف

 

محلی امن برای نگهداری نسخه ی پشتیبان وبسایت

 

و مطالبی از این قبیل که در همیار وردپرس با جستجو می توانید مطالعه کنید.

 

پس از تهیه ی بک آپ کامل از سایت،به مرحله ی بعدی خواهیم رفت. در این مرحله یک ویرایشگر متنی مثل notepad را باز میکنیم و قطعه کد زیر را داخل آن وارد میکنیم.

 

 

<?phpinclude("wp-config.php");if (!mysql_connect(DB_HOST, DB_USER, DB_PASSWORD)) {  die('Could not connect: ' . mysql_error());  }if (!mysql_select_db(DB_NAME)) {  die('Could not connect: ' . mysql_error());  }$result = mysql_query("SELECT term_taxonomy_id FROM ".$table_prefix."term_taxonomy");while ($row = mysql_fetch_array($result)) { $term_taxonomy_id = $row['term_taxonomy_id']; echo "term_taxonomy_id: ".$term_taxonomy_id." count = "; $countresult = mysql_query("SELECT count(*) FROM ".$table_prefix."term_relationships WHERE term_taxonomy_id = '$term_taxonomy_id'"); $countarray = mysql_fetch_array($countresult); $count = $countarray[0]; echo $count."";mysql_query("UPDATE ".$table_prefix."term_taxonomy SET count = '$count' WHERE term_taxonomy_id = '$term_taxonomy_id'");       }$result = mysql_query("SELECT ID FROM ".$table_prefix."posts");while ($row = mysql_fetch_array($result)) { $post_id = $row['ID']; echo "post_id: ".$post_id." count = "; $countresult = mysql_query("SELECT count(*) FROM ".$table_prefix."comments WHERE comment_post_ID = '$post_id' AND comment_approved = 1"); $countarray = mysql_fetch_array($countresult); $count = $countarray[0]; echo $count.""; mysql_query("UPDATE ".$table_prefix."posts SET comment_count = '$count' WHERE ID = '$post_id'");       }?>

 

 

همانطور که در قطعه کد ملاحظه میکنید، باید قسمت های DB_host که معمولا به صورت localhost باید وارد شود، DB_user که همان نام کاربری پایگاه داده و DB_password که رمز دیتابیش می باشد را باید مطابق مشخصات پایگاه داده ی خود وارد نمایید. (در حاشیه: برای دریافت این اطلاعات باید به پنل هاست خود رفته و از بخش پایگاه داده ها اطلاعات را دریافت نمایید. این اطلاعات در زمان ساخت سایت ایجاد شده اند.)

 

پس از وارد کردن این اطلاعات، فایل نوت پد خود را با عنوان comments-fix.php بر روی محیط دسکتاپ ذخیره کنید. حال وقت آن رسیده که این فایل را در شاخه ی اصلی سایت و یا به اصطلاح روت سایت بارگذاری نمایید. برای اینکار می توانید از یک کاربری اف تی پی و یا محیط فایل منیجر هاست خود استفاده نمایید.

 

پس از بارگذاری این فایل به آدرس لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. رجوع کنید. (به جای example.com آدرس سایت خود را وارد کنید.) پس از وارد کردن آدرس صفحه ای که مشاهده خواهید کرد در مورد بارگذاری اسکریپت است و تمامی مشخصات اصلی در تعداد کامنت ها، دسته ها، برجسب ها و … را به شما خواهد داد.

 

 

1447738985391.png

 

 

 

نکته ی بسیار ضروری: پس از انجام این عملیات و رفع مشکل باید فایل comments-fix.php را از سرور خود حذف نمایید زیرا دیگر نیازی به آن نداریم و با ماندن آن در سرور ممکن است بارها فراخوانی شده و بی نظمی هایی پیش آید.

 

نتیجه گیری:

 

زمان هایی برای ما پیش خواهد آمد که باید اطلاعات سایت خود را درون ریزی کنیم اما متاسفانه با مشکلاتی از قبیل از بین رفتن تعداد کامنت ها و یا دسته بندی ها مواجه خواهیم شد که در نگاه اول فاجعه ای بزرگ است! اما به راحتی و با چند خط کدنویسی ساده می توانیم مشکل را حل کرده و به حالت اولیه بازگردانیم. فقط برای اینکار دقت لازم است.

 

امیدوارم هستم که این مطلب هم مفید واقع شده باشه!

  • Like 1
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...