رفتن به مطلب

مهم کلاهبرداران سایبری در كمین كاربران فضای مجازی


Yazdan

پست های پیشنهاد شده

ئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات گلستان درخصوص اینکه شهروندان در دام کلاهبرداران سایبری گرفتار نشوند، هشدارهایی داد.

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا : سرهنگ حبیب‌الله رجبلی اظهار داشت: فضای اینترنت فضای مناسبی برای جرائم کلاهبرداری است و سوء استفاده کنندگان از این فضا تلاش می‌کنند با دستیابی به اطلاعات شخصی دیگران از قربانیان خود اخاذی کرده و از طریق سرقت اطلاعات حساب بانکی آن‌ها اقدام به تخلیه حساب آنها کنند.

 

وی افزود: کلاهبرداران اغلب به وسیله حملات فیشینگ در ایمیل‌ها یا شبکه‌های اجتماعی و یا سایت‌های مخرب دست به این کار می‌زنند.

 

رئیس پلیس فتا گلستان ادامه داد: جلوگیری از ورود کلاهبرداران به حریم‌خصوصی افراد و ثبت اطلاعات شخصی کا‌ر دشواری نیست بلکه با داشتن اطلاعات در زمینه فضای مجازی و رعایت موارد امنیتی به ‌راحتی می‌توان از دام کلاهبرداران در امان ماند؛ اما باید مراقب باشید، چون آن‌ها با ترفندهای مختلف سعی می‌کنند تا شما را با ارسال یک پیام جعلی وسوسه کرده و به دام اندازند.

 

سرهنگ رجبلی گفت: علاوه بر ایمیل‌ها، امروزه با گسترش شبکه‌های اجتماعی در بین کاربران یکی از بهترین راه‌های ورود به حریم خصوصی و کلاهبرداری سایبری به دام انداختن کاربران در این شبکه‌هاست، زیرا با دسترسی به اطلاعات حساب کاربران در شبکه‌های اجتماعی نه تنها می‌توان به اطلاعات حساب آن‌ها دست پیدا کرد بلکه به‌ راحتی می‌توان خصوصی‌ترین اطلاعات افراد را نیز در اختیار داشت.

 

این مقام انتظامی خاطرنشان كرد: یکی از شایع‌ترین روش‌های کلاهبرداران اینترنتی ارسال پیام به ایمیل و یا حساب شبکه اجتماعی با عنوان "شما برنده قرعه کشی شدید"، "درخواست کمک" و... است، بنابراین باید کاملا مراقب ایمیل‌های افراد ناشناس بوده و در مواجه شدن با آن‌ها هرگز بر روی لینک ارسالی آن‌ها کلیک نکنید، فایل پیوستی پیام آن‌ها را باز و یا دانلود نکنید، همیشه آدرس پست الکترونیک شخص پیغام دهنده را چک کنید و فقط به نام فرستنده آن بسنده نکنید.

 

وی در پایان با اشاره به آدرس سایت و ایمیل پلیس فتا، آن را دریچه ارتباطی با شهروندان خواند و افزود: پلیس فتا از هموطنان درخواست می‌کند در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش ثبت گزارش مردمی و گزارش نمایند.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...