رفتن به مطلب

مهم فروشگاه‌های دارای enamad اجازه بکارگیری کدهای پاپ‌آپ و کلیک دزد را ندارند


Yazdan

پست های پیشنهاد شده

 

ecomit-4308-the-number-of-websites-has-been-enamad.jpg

 

 

سرپرست اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا با بیان اینکه بیشتر کاربران در جست وجوهای اینترنتی خود به سایت های نامرتبطی که هیچ سنخیت و نشانه ای از موضوع جست و جو شده ندارد هدایت می شوند، گفت: این امر از سوی کلیک دزدها با تنظیم کدهای «پاپ آپ» (پنجره های بازشونده ناخواسته) اتفاق می افتاد، لذا کاربران باید هوشیار باشند که در دام کلاهبرداران و مجرمان سایبری نیفتند.

 

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا : سرهنگ دوم علی رضا آذردرخش تصریح کرد ، هر چند تنظیم کدهای پاپ آپ برای افزایش رنکینگ و بازدید از سایت ها طراحی می گردد، اما مجرمان سایبری از این ترفند سوءاستفاده کرده و از کدهای پاپ آپ برای انجام فعالیت مجرمانه استفاده می کنند.

وی افزود: وب ‌سایت‌هایی كه در جهت هدایت كلیک ها از موتورهای جستجو به وب ‌سایت خود (كلیک دزدی) در جهت افزایش رنك خود در موتورهای جستجو، در وب ‌سایت خود از كلمات كلیدی نامرتبط استفاده می‌كنند، آگاه باشند که این عمل مجرمانه می باشد.

سرهنگ آذردرخش ادامه داد: کیلک دزدی منجر به اتلاف وقت و هزینه برای كاربران گردیده كه بر اساس قانون، هركس در بستر مبادلات الكترونیكی، با سوء استفاده و یا استفاده غیر مجاز از 'داده پیام' برنامه‌ها و سیستم های رایانه‌ای و با وسایل ارتباط از راه دور دیگران را فریب داده و یا موجب گمراهی سیستم‌های پردازش خودكار و نظایر آن شود و از این طریق وجوه، اموال یا امتیازات مالی بدست آورد، مجرم محسوب شده و علاوه بر برگشت اموال به صاحبان آن، به حبس از یك تا سه سال و پرداخت جزای نقدی محكوم می‌شود.

وی با بیان این‌که در گذشته هدف مدیران سایت‌ها برای استفاده از پاپ‌آپ، افزایش رتبه جهانی سایت در الکسا و گوگل بود و افزایش بازدید از یک سایت باعث افزایش اعتبار آن سایت در گوگل و الکسا می‌شد، گفت: در سال‌های اخیر با تغییر این دیدگاه، بسیاری از مالکین سایت‌های فروشگاهی تلاش دارند تا در معرض دید بیشتر قرار گیرند، از این‌رو با استفاده از ترفند کدهای پاپ آپ کلیک دزد، خود را در معرض دید کاربران قرار می دهند.

سرپرست اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا در توصیه به کاربران فضای سایبر گفت: متاسفانه مجرمان سایبری با تنظیم کدهای پاپ‌آپ و کلیک‌دزد در صفحات خود، کاربران را به سایت‌های فروشگاهی هدایت می‌نمایند، که برخی از این فروشگاه‌ها تقلبی بوده و کاربران بازدید کننده از این سایت‌ها در دام کلاهبرداران اینترنتی قرار می‌گیرند.

این مقام انتظامی به کاربران توصیه کرد: به هیچ عنوان از سایت های فروشگاهی که توسط کلیک دزدی هدایت می شوندخرید نکنند.

سرهنگ آذردرخش با بیان اینکه حتی برخی از کلیک دزدها کاربران را به سایت های جعلی فیشینگ شده هدایت می کنند، افزود: کاربران به هیچ عنوان در این صفحات که از طریق کدهای پاپ آپ (کلیک دزد) هدایت شده اند اطلاعات شخصی و مهم خود را وارد نکنند و بهترین کار این است که سریعا پنجره این گونه سایت ها را ببندند.

وی با بیان این ‌‎که فروشگاه‌های دارای نماد اعتماد الکترونیکی (E N A M A D) ملزم به پرهیز از استفاده و بکارگیری کدهای پاپ‌آپ و کلیک دزدی هستند، گفت: در صورت مشاهده، برخورد قانونی با این فروشگاه‌ها صورت می‌گیرد و کاربران می‌توانند در صورت مشاهده سایت‌های فروشگاه‌های دارای نماد اعتماد الکترونیک آن را به پلیس فتا اطلاع بدهند.

سرهنگ آذردرخش همچنین به کاربرانی که با سایت های کلیک دزد همکاری می کنند، هشدار داد: این کاربران باید همکاری خود با گردانندگان سایت‌های کلیک دزد، پاپ‌آپ و ایمیل‌های ناخواسته را قطع نمایند، چرا که در صورت کلاهبرداری، سرقت آنلاین و دیگر موارد مجرمانه آنها نیز مسئول هستند و به محاکم قضایی معرفی می‌شوند.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...