رفتن به مطلب

آموزش سئو با بررسی فاکتورهای دامنه سایت


fns4565

پست های پیشنهاد شده

ارسال شده توسط امیر قمصری

 

google-ranking-factors.jpg

 

احتمالا می دانید که گوگل از حدود 200 فاکتور رنکینگ در الگوریتمش استفاده می کند …

 

اما آنها چه هستند؟

 

خب شما امروز در برابر عمل انجام شده قرار گرفته اید چرا که من لیست کامل این 200 فاکتور را گردآوری نموده ام و کم کم در مقالات مختلف و با موضوعیت های خاص (برای اولین بار) ارائه خواهم کرد.

 

بعضی موارد ثابت و مشخص هستند.

 

بعضی چالشی و متغیر هستند.

 

و دیگر موارد حدس گمان در سئو سایت می باشند.

 

پیشنهاد اکید میکنم که تمامی این 200 مورد را که بنده به سختی جمع آوری و تحلیل کرده ام را به مطالعه بنشینید …

 

اما در اینجا تمامی این موارد آمده است.

 

ابتدا می پردازیم به فاکتورهای دامنه

 

 

  1. عمر دامنه : در این ویدئو مت کات نشان می دهد که:

 

تفاوت بین دامنه ای با عمر شش ماهه و دامنه ای با عمر یکساله واقعا زیاد نیست.

 

به بیان دیگر، آنها از عمر دامنه استفاده می کنند … اما خیلی اهمیت ندارد.

 

 

  1. کلمات کلیدی در نام دامنه : چیز خیلی مهمی نیست اما داشتن کلمه کلیدی در دامنه همچنان سیگنال های مفیدی در ارتباط با فعالیت سایت ارسال می کند. در نهایت اینکه آنها کلمات کلیدی که در نام دامنه آمده اند را شاخص درنظر می گیرند.
  2. استفاده از کلمه کلیدی به عنوان اولین کلمه در دامنه : فاکتورهای رنکینگ موتورهای جستجو که در سال 2011 توسط اعضای Moz گردآوری شده است با این نکته موافق است که دامنه‌ای با کلمات کلیدی هدف در آغاز، نسبت به دامنه های دیگری که این کار را انجام نداده اند یا در میانه نام دامنه از کلمه کلیدی استفاده کرده اند، یک گام جلو هستند

 

 

  1. طول عمر دامنه ثبت شده : یکی از اعمال منحصربفرد گوگل:

 

“دامنه های قانونی و معتبر اغلب برای چندین سال ثبت شده اند در حالی که دامنه های غیرمعتبر به ندرت برای بیش از یک سال استفاده می شوند.

 

بنابراین تاریخی که دامنه‌ منقضی می شود، در آینده می تواند به عنوان فاکتوری در پیش بینی اعتبار یک دامنه مورد استفاده قرار گیرد.”

 

 

  1. کلمه کلیدی در ساب دامین : Moz نیز موافق است که یک کلمه کلیدی اگر در ساب دامنه باشد باعث افزایش رنک می شود.

 

 

  1. تاریخچه دامنه : سایتی با مالکیت نامشخص یا تغییر مالکیت زیاد به گوگل اعلام می کند که تاریخچه سایت را reset کن و از لینک دهی به سایت خودداری کن.
  2. دامنه دقیقاً منطبق : EMDها ممکن است همچنان برای شما سکوی پرشی باشند اما اگر EMD برای سایتی با کیفیت پایین اتفاق بیفتد، به آپدیت EMD آسیب می رساند:

 

مت کات

 

گزارشی مختصر از هواشناسی: در آینده تغییرات مختصری در الگوریتم گوگل باعث کاهش نتایج جستجو برای سایت های با دامنه دقیقا منطبق اما کم کیفیت می شود.

 

 

  1. مشخصات دامنه خصوصی یا عمومی : اطلاعات دامنه بصورت خصوصی ممکن است نشان دهنده‌ی “چیزی برای پنهان کردن” باشد. مت کات در جلسه ای در سال 2006 چنین توضیح داده است:

 

“… زمانیکه اطلاعات مالکیتی وبسایتشان را چک می کنم میبینم نوشته که اطلاعات دامنه بصورت خصوصی و محافظت شده است. اینکار غیرمعمول است. … حالت امنیتی اطلاعات دامنه بصورت اتوماتیک بد نیست اما زمانیکه تمامی این فاکتورها را کنار یکدیگر می گذارید، اغلب در مورد نوع بسیار متفاوتی از وبمستر صحبت می کنید تا اینکه در مورد همکارتان بررسی کنید صاحب یک یا چند سایت است.”

 

 

  1. مجازات صاحب امتیاز : اگر گوگل دریابد که شخص خاصی اسپمر است منطق حکم می کند که دیگر سایت های شخص موردنظر را نیز بررسی کند.
  2. پسوند TLD کشور : داشتن دامنه‌ای خوب از کد کشوری خاص (.cn، .pt، .ir) به رنک سایت برای آن کشور خاص کمک می کند … اما در عین حال توانایی سایت برای رنک یافتن بصورت جهانی را محدود می سازد.

 

منبع : لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

درود .

 

دوست عزیز قوانین رو مطالعه بفرمایید :

 

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

 

 

4. از لینک های متعدد به سایت منبع استفاده نکنید :

در صورتی که تاپیک خبری یا آموزشی ایجاد می کنید که منبع آن سایت دیگر یا در اکثر مواقع سایت خودتان است ، در میان متن لینک های متعدد به صفحات سایتتان ندهید . تنها یک لینک مجاز است آن هم به لینک همان مطلب . در صورت بروز این مشکل ، یک بار تذکر داده خواهد شد . اما بار دوم با جدیت بیشتری این موضوع برخورد خواهد شد .

 

لطفا محتوای تاپیک رو ویرایش کنید و لینک ها رو حذف کنید . باتشکر . موفق باشید .

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • 8 ماه پیش ...

سلام من یک وبسایتی دارم تفریحی خبریه تمام پستام اختصاصیه یعنی کپی نکردم و کپی نخواهم کرد .سوالم اینه که چرا گوگل اسم سایت منو کهثقل لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. هست رو به صفحه اول نمیاره بالاخره اسمه سایته ولی پستارو میاره الان چیکار میتونم بکنم.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام من یک وبسایتی دارم تفریحی خبریه تمام پستام اختصاصیه یعنی کپی نکردم و کپی نخواهم کرد .سوالم اینه که چرا گوگل اسم سایت منو کهثقل لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. هست رو به صفحه اول نمیاره بالاخره اسمه سایته ولی پستارو میاره الان چیکار میتونم بکنم.

 

 

  • روشای زیادی هس عزیز از جمله ی fech as google گوگل

  • لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

     

  • و مهم ترینش sitelink گوگل هس برای لینک های مهم

  • لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...