رفتن به مطلب

[آموزش] محافظت از پیشخوان و رمزگذاری wp-admin وردپرس


پست های پیشنهاد شده

با سلام .

 

در پی پرسش یکی از کاربران تصمیم گرفتم یک تاپیک آموزش در رابطه با "مخفی کردن یا تغییر دادن آدرس پیشخوان وردپرس و رمزگذاری آن" را برای شما ایجاد کنم .

 

 

آغاز :

 

 

1. اولین روش برای محافظت از پیشخوان ، تغییر آدرس پیشخوان است .

 

برای این کار افزونه های زیادی هستند اما بهترین افزونه برای اینکار لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. می باشد .

 

آموزش این افزونه :

بعد از نصب و فعال سازی یک گزینه به بخش پیوند های یکتا افزوده میشه به آدرس ( تنظیمات / پیوندهای یکتا ) به این قسمت مراجعه کنید و به بخش انتهای صفحه برید گزینه wp-admin page slug که یک باکس در جلوی اون قرار داره در این کادر نام انتهای پست را وارد کنید به فرض administrator و یا هر چیز دیگه ای بعد از اعمال تغییرات ذخیره رو بزنید و نتیجه کار خودتون رو ببینید.

 

 

2. رمزگذاری روی wp-admin با استفاده از امکانات هاست .

 

ما تنها به Cpanel میزبانی هاست شما نیاز داریم ! پنل میزبانی شما دارای یک رابط آسان می باشد که توانایی رمز گذاری بر روی پوشه ( دایکتوری ) wp-admin و به طبع بخش مدیریت سایت شما دارد. کافی است به Cpanle و بخش Security ( امنیت ) را پیدا کنید و بر روی ایکون “Password Protect Directories” ( محفظت از پوشه توسط رمز عبور) کلیک نمایید.

 

 

1442606425281.jpg

 

 

 

 

 

پس از کلیک بر روی آن شما با یک صفحه جدید پاپ آپ مواجه (popup) می شوید که به شما محل درخواست شما برای رمز نگاری درخواست می کند . شما کافی است بر روی ریشه سایت (public_html/www)) کلیک نمایید . پس از کلیک پوشه های سایت خود را می بینید که ما در اینجا با wp-admin کار دارم پس روی آن کلیک کنید و سپس با صفحه ای مانند زیر روبرو می شوید :

 

 

1442606425332.jpg

 

 

 

 

تیک گزینه password protect the directory را بزنید ، سپس یک کاربر با رمز عبور برای پوشه (directory) wp-admin ایجاد نمایید . پس از این کار و ذخیره این قسمت هنگامی که شما می خواهید به پنل مدیریت وردپرس دسترسی پیدا کنید به صفحه ای مواجه می شوید که از شما اسم کاربری یا رمز عبور می خواهد.

 

 

 

 

1442606425363.jpg

 

 

 

 

 

 

نکته : این کار را می توان با کلیک راست بر روی پوشه و کلیک بر روی password protect کلیک کنید

 

 

 

[h=4]روش دستی :[/h] یک فایل به اسم .htpasswds ایجاد نمایید که می توانید به راحتی توسط ژنراتور ایجاد نمایید . این فایل را در خارج از دارکتوری /public_html/ آپلود نمایید. مانند مسیر زیر :

home/user/.htpasswds/public_html/wp-admin/passwd/

سپس یک فایل دیگر .htaccess را ایجاد نمایید و آن را در پوشه /wp-admin/ آپلود نمایید و کد های زیر را در آن قرار دهید.

 

 

AuthName "Admins Only"AuthUserFile /home/yourdirectory/.htpasswds/public_html/wp-admin/passwdAuthGroupFile /dev/nullAuthType basicrequire user putyourusernamehere

 

 

شما در کد بالا باید نام کاربری ، رمز عبور و همچنین مسیر جلوی عبارت AuthUserFile را که مسیر پوشه رمز گذاری است ، مناسب با سایت خود تغییر دهید.

 

 

 

3. تغییر پروفایل کاربران با افزونه ی Theme My Login یا User Pro

 

با نصب این افزونه (یکی از این دو) می توانید برای کاربران ، خارج از مسیر پیشخوان ، پروفایل و امکاناتی مثل عضویت و ورود رو فراهم کنید .

  • Like 3
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام

توی افزونه که معرفی کردین

نصب که میکنم

برای مثال wp-admin که میزارم توی باکس

دیگه لینک رو با این اسم بالا نمیاره

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام

توی افزونه که معرفی کردین

نصب که میکنم

برای مثال wp-admin که میزارم توی باکس

دیگه لینک رو با این اسم بالا نمیاره

افزونه ای که گفته شده در قسمت تنظیمات پیوند یکتا فیلد اضافه میکنه . شما باید داخل این فیلد عبارت جدید رو وارد کنید.

 

داخل اونجا نباید wp-admin بنویسید . اون قسمت برای تغییر هست نه شناسایی ادرس فعلی و محافظت.

 

داخل فیلد از عباراتی مثل admin و administrator و modir و ... و امثال اینها باید وارد کنید.البته این کلمه اختیاریه.من فقط مثال زدم

  • Like 3
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...