رفتن به مطلب

۵ اشتباه رایج در seo را بشناسیم و از آن ها اجتناب کنیم


snaptu

پست های پیشنهاد شده

گوگل و سایرموتورهای جستجوگر همواره بایستی الگوریتم های خود را به روز رسانی کنند تا بهترین اقدامات را جهت بهینه سازی موتورهای جستجوگر انجام دهند؛ هر چند که این عمل بسیار دشوار می باشد. آیا بایستی بک لینک ها، الویت نخست شما در این اقدامات باشند؟ پنگوئن گوگل چه چیزی را به روز می کند و چگونه با استفاده از آن می توان از کاسته شدن بازدیدها و ترافیک به موتور جستجوگر شد؟

ا وجود اینکه موتورهای جستجوگر، پیوسته در حال تغییر معادلات رتبه بندی خود هستند، ولی اشتباهات رایجی نیز وجود دارد که بایستی از آن اجتناب کنید. در این مقاله به معرفی ۵ خطای رایج و توصیه هایی جهت دوری از آنها بپردازیم پس در ادامه همراه ما باشید

 

اشتباه شماره ۱: عدم موفقیت در هدایت کلمات کلیدی مناسب برای جستجو:

همانطور که میدانید اینترنت براساس کلمات کلیدی (Keywords) کار میکند. زمانی که وبسایت ها با کلمات کلیدی درخواستی شما مرتبط باشند آنگاه در نتایج جستجوگر ظاهر میشوند. اگر جستجوی خود را به جای انتخاب کلمات کلیدی مناسب با کلماتی که به ذهنمان میرسد انجام دهیم, پس این امکان وجود دارد که فرصت های خود را برای ایجاد نتایج جستجوی گسترده تر محدود کنید. کلمه کلیدی یا (Keyword) کلمه یا مجوعه ای از کلمات میباشد که کاربر در یک موتور جستجوگر وارد میکند. به منظور تحقیق و بررسی کلمات کلیدی مناسب برای تجارت یا کسب و کار خود, بهتر است از ابزارهایی مانند (Google`s Adwords Keyword Reserch Service) استفاده کنید تا کلمات کلیدی درخواستی مناسبی را برای موتور جستجوگر خود بیابید. انتخاب این کلمات بایستی به گونه ای باشد که بازدیدکنندگان را با احتمال بیشتری به سمت نتایج دلخواه شما هدایت کند و از بازدید کردن سایتهای رقبای شما جلوگیری کند. در غیر این صورت سایت شما رتبه بالایی در نتایج جستجو نخواهد داشت.

 

 

اشتباه شماره دو: ساختن بک لینکهای کم ارزش:

با وجود اینکه ساختن لینک, بخش مهمی از بازار یابی آنلاین را تشکیل میدهد, ولی مسلما شما نمیخواهید که کمیت را بر کیفیت ترجیح دهید. بک لینکهای بی کیفیت (مانند بک لینکهایی از وبسایتهای اسپم, سایتهای غیر مرتبط و سایتهایی که تنها به منظور منتشر کردن لینکها ساخته شده اند) میتوانند سبب آسیب رسانی به SEOی سایت شما, بویژه پس از آپدیت اخیر Google Penguin میشود.

Google Penguin یک تغییر الگوریتمی میباشد که به منظور حذف سایتهای اسپم از نتایج جستجو طراحی شده است. ” کیفیت پروفایل بک لینک در سایت” یکی از فاکتورهای کلیدی میباشد که نقش مهمی در شناسایی یک سایت بعنوان اسپم احتمالی و نیز جریمه کردن آن دارد. بنابراین به جای به دست آوردن لینکهای کم ارزش و آسان, به دنبال لینک از سایت های معتبر در صنعت خود باشید و برروی یافتن این لینکهای معتبر متمرکز شوید.

 

 

اشتباه شماره سه: گسترش دادن سایتهایی که به خوبی فهرست بندی نشده اند:

 

 

لیستی که برروی صفحه نتیجه موتور جستجوگر ظاهر میشود, مستقیما از شاخص های فراوان (index) وب حاصل میشود و سپس براساس آخرین الگوریتم های رتبه بندی, تجزیه و تحلیل میشود.

چگونه میتوان در گام نخست به یک شاخص رسید؟ سایت شما بایستی توسط موتورهای جستجوگر robot و یا برنامه های Spider فهرست بندی شده باشد, چراکه این برنامه ها محتوای متنی شما را هضم میکنند و بعنوان نمایش های احتمالی برای درخواست های جستجو در آینده ذخیره میکنند.

اشتباه مذکور سبب ایجاد نقاط ضعف در بسیاری از سایتها میشود. اگر اسپایدرهای موتور جستجوگرقادر نباشند تا سایت شما را به دقت فهرست بندی کنند, در آن صورت قادر خواهید بود تا به بازدید و ترافیک کافی در سایت خود برسید, بدین معنی که در نتایج جستجوها, بازدید کمتری از سایت شما خواهد شد. مسائل بسیاری وجود دارند که از نمایش یک وبسایت جلوگیری میکنند, در اینجا به ذکر مهمترین, این عوامل میپردازیم:

استفاده بیش از اندازه تصاویر:

اسپایدرهای موتور جستجو قادر به خواندن متنهای حاوی عکس نمیباشند. اگر عناصر مهمی از سایت خود مانند نام سایت و یا سرتیترها (Head Lines) را درون عکسها ذخیره کرده اید, این احتمال وجود دارد که چنین اطلاعاتی به طور مناسب نشان داده نشود.

انیمیشنهای فلش (Flash Animations):

موتورهای جستجو قادر نمی باشند اطلاعاتی را که درون انیمیشن ها ذخیره شده اند تجزیه و تحلیل کنند. پس بهتر است که کمتر استفاده شوند.

 

JavaScript و دیگر عناصر کدی:

 

اگرچه ممکن است که این ویژگیها مانند JavaScript, کاربری بالایی را برای سایت شما ایجاد کند ولیکن قابل نمایش و فهرست بندی نیستند. به منظور جلوگیری از مشکلات فهرست بندی, بهتر است فایل Robot.Txt را فرمت کنید, تا یک نسخه یا ورژن جایگزین و بر پایه آن متن را (بجای JavaScript و سایر عناصر کدی) به اسپایدرهای موتور جستجو ارائه دهید.

 

 

اشتباه شماره چهار: مشکل در به روز رسانی سایت:

مضامین تاریخ گذشته سبب کم شدن ارزش واقعی سایت شما میگردد و بازدیدکنندگان کمتری به سایت شما رجوع خواهند کرد و در نتیجه میزان فروش نیز گاهش میابد. به روز بودن و تازگی مطالب در موتورهای جستجوگر, بسیار حائز اهمیت است. افزودن مضامین و مطالب جدید به سایت, سبب میشود تا با کلمات کلیدی بیشتر و نیز ترافیک بالاتری برای جستجو رو به رو شوید. قراردادن پستهای جدید نیز به رتبه بندی سایت شما کمک خواهد کرد. بایستی سایت خود را به روز کنید تا کیفیت نتایج جستجو را ارتقاء بخشید.

 

 

اشتباه شماره پنج: تمرکز کردن بر موتورهای جستجوگر به جای تمرکز بر بازدیدکنندگان:

اگرچه بهینه سازی موتورهای جستجوگر دارای اهمیت میباشد, ولی بازدید کنندگان سایت شما بسیار مهم تر هستند. توجه داشته باشید که فعالیتهای Search Engine Optimization نبایستی شما را از اهمیت دادن به کیفیت محتوای سایت خود غافل کند, چرا که محتوای نامناسب سبب بازدید کمتر میشودو افراد کمتری را به سمت سایت شما جلب خواهد کرد.

تا جاییکه میتوانید از خطوط مشی

SEO

[TABLE=class: crayon-table]

[TR=class: crayon-row]

[TD=class: crayon-nums]

SEO

 

[/TD]

[TD=class: crayon-code][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

پیروی کنید ولی همواره برروی ارزشهای مردم و علاقه آنها, تمرکز بیشتری داشته باشید. هدف نهایی شما رضایت مشتری میباشد, پس باید در الویت قرار بگیرید. در این صورت هم به رتبه بالا در رنکینگ (Ranking) خواهید رسید و هم در آمد بالایی نصیب شما خواهد شد.

موفق باشید

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...