رفتن به مطلب

بررسی ۴ غول انجمن ساز دنیا


snaptu

پست های پیشنهاد شده

در این مطلب می خواهیم ۴ غول انجمن ساز که دنیای وبسایت های انجمن و گفتگو را تسخیر کرده اند را به چالش بکشیم و ببینیم کدامیک از آنها رتبه اول را در تحلیل ما میگیرد. ما را در ادامه همیاری کنید.

 

 

VBulletin , phpbb , mybb و IPBoard ، انجمن سازهایی هستند که به عنوان ۴ اسکریپت منتخب برای این چالش برگزیدیم و دلایل این انتخاب هم به کیفیت اسکریپت ، محبوبیت جهانی ، کاربردهای ویژه ، پشتیبانی قوی ، زبان فارسی و… بوده است . البته انجمن ساز های قوی همچون bbpress هم بوده که می توانست در این چالش شرکت کند اما به دلایلی مثل وابسته بودن به وردپرس و عدم پشتیبانی زبان های مختلف ، به این تحلیل راهی پیدا نکردند

[h=2]معرفی مختصر انجمن ساز ها :[/h] [h=3]- انجمن ساز myBB :[/h] mybb اخرین نسخه خود را با شماره ۱٫۸٫۴ در ۱۵ فوریه ۲۰۱۵ منتشر کرده و نسخه قبلی آن در ۱۶ دسامبر ۲۰۱۳ بوده .

زبان آن php و انتشار بصورت رایگان است

 

[h=3]- انجمن ساز VBulletin :[/h] VBuletin که با نام مخفف VB هم معروف است آخرین نسخه خود را با شماره ۵ حدود هفت ماه قبل در ۸ سپتامبر ۲۰۱۴ منتشر کرده

زبان آن php است و ۲۵۰ دلار نسخه ی اصلی آن قیمت دارد.( نسخه نال شده رایگان در وبسایت ها وجود دارد )

[h=3]- انجمن ساز phpbb:[/h] این انجمن ساز در اول فوریه ۲۰۱۵ نسخه ۳٫۱٫۳ را به عنوان آخرین نسخه منتشر کرده

زبان آن php و رایگان عرضه شده است.

 

[h=3]- انجمن ساز IPBoard:[/h] سازندگان این IPBoeard چهار روز پیش در ۱۵ اوریل ۲۰۱۵ نسخه ۴٫۰٫۱ را منتشر کرده است

زبان آن php و لایسنس اصلی آن ۱۷۵ دلار می باشد ( نسخه نال شده رایگان در وبسایت ها وجود دارد )

 

 


[h=3]ارگونومی و کاربرد انجمن ساز :[/h] در این بین mybb بیشتر برای استفاده آسان ، انجمن های کوچک و متوسط ، پشتیبانی از یک محصول و موارد مشابه کاربرد بهتری دارد و بصورت مختصر می توانم بگم mybb یک انجمن ساز ساده و کوچک است.

ibpoeard و vbulletin رقابت تنگاتنگی با هم دارد و با دیدن یک وبسایت که از این انجمن ساز ها استفاده می کنند به راحتی نمی توان تشخصی داد که با کدام یک از این دو راه اندازی شده .phpbb هم راه خود را در پیش گرفته و هر سه این انجمن ساز ها را به عنوان انجمن ساز حرفه ای و پیشرفته معرفی می کنیم که برای سایت های متوسط و بزرگ مناسبت خوبی دارد.

 

[h=3]نصاب خودکار :[/h] هر ۴ انجمن ساز ما دارای نصب کننده است که با وارد شدن به بخش نصب می توانید با پرکردن فیلدهای مربوطه انجمن خود را راه اندازی کنید.

 

[h=3]نتایج نظر سنجی بین کاربران:[/h] در یک نظر سنجی در سایت forum software کاربران به انجمن های مورد علاقه خود رای داده اند که نتیجه زیر بدست آمده :

VBulletin: از بین ۴۵۶ کاربر شرکت کننده در نظر سنجی امتیاز میانگین ۴٫۹/۱۰ بدست آمده است ( نظر ما : ۸٫۵)

mybb : از بین ۱۹۶۷ کاربر شرکت کننده در نظر سنجی امتیاز میانگین ۹٫۲/۱۰ بدست آمده است ( نظر ما : ۸٫۰)

phpbb : از بین ۸۱۹ کاربر شرکت کننده در نظر سنجی امتیاز میانگین ۸٫۴/۱۰ بدست آمده است ( نظر ما : ۹٫۰ )

IPBoard : از بین ۳۵۹ کاربر شرکت کننده در نظر سنجی امتیاز میانگین ۷٫۳/۱۰ بدست آمده است ( نظر ما : ۹٫۰)

 

[h=3]سیستم عامل :[/h] با تست هر ۴ انجمن ساز متوجه شدیم که همگی بر سیستم عامل های لینوکس ، مک ، BSD Unix و ویندور قابل راه اندازی هستند.

 

[h=3]وب سرور :[/h] تمامی این انجمن ساز ها با وب سرور های Apache 1.3 , Apache 2.0/2.2 , Microsoft IIS, Lighttpd سازگاری دارند و علاوه بر آن به غیر از vbulletin مابقی با Nginx نیز مطابقت دارند.

 

[h=3]زبان انجمن ساز :[/h] VBulletin: زبان php4 و php5

mybb : زبان php4 و php5

phpbb : زبان php4 و php5

IPBoard : زبان php4 و php5

 

[h=3]سازگاری با دیتابیس :[/h] VBulletin: ساز گار با MySQL

mybb : سازگار با MySQL, Postgresql ,SQLite, Microsoft SQL, Server Oracle

phpbb : ساز گار با MySQL, Postgresql ,SQLite

IPBoard : ساز گار با MySQL

 

[h=3]زبان انجمن ساز :[/h] یکی از اصلی ترین بخش هایی که می تواند باعث محبوبیت و استفاده اسکریپت ها شود پشتیبانی از زبان های مختلف است . ما از قبل زبان هایی که این انجمن سازها پشتیبانی می کنند را مورد بررسی قرار دادیم و نتیجه آن بصورت زیر است .

 

 

1429597382551.jpg

 

این زبان ها در سال گذشته مورد بررسی قرار داده شده و لیست تنها از زبان های اصلی که در بسته انجمن ساز اصلی قرار داده شده بدست آمده .

 

 

 

[h=3]برچسب گذاری برای انجمن ها و گفتگو ها :[/h] از نظر سئو قرار دادن برچسب برای مطالب از اهمیت زیادی برخوردار است ، این مسئله باعث شده تا از این نظر هم مورد بررسی قرار بدیم .

در برچسب گذاری انجمن ساز های IP.beard و vbulletin بصورت پیشفرض دارند و البته mybb و phpbb هم عقب ننشسته اند و این ویژگی را بصورت افزونه به انجمن ساز خود اضافه کرده اند . اگر شما از mybb و phpbb می خواهید استفاده کنید بهتر است این افزونه ها را پیدا کرده و به انجمن خود اضافه کنید.

[h=3]امکانات و ویژگی های دیگر :[/h] در تحلیل این ۴ انجمن ساز ما معیارهای از پیش تعیین شده ای داشتیم که به تفاوت های بالا رسیدیم

در امکانات دیگر که ما به عنوان معیار به دنبال آن ها بودیم از جمله آن ها فیدخوراک ، بک آپ گیری ، بروزرسانی ، ویرایشگر ، طراحی ، فیلدهای ثبت نام ، گروه بندی کاربران ، امنیت ، رتبه بندی ، تصویر کاربر و … به نتایج مثبت رسیدیم و همگی از این ویژگی ها برخوردار بودند.

 

[h=3]پیشنمایش ها :[/h] می توانید پیش نمایشی که وبسایت مرجع برای انجمن سازهای خود ارائه داده اند را از لینک های زیر ببینید.

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. , لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. , لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. , لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

 


نتیجه ی بدست آمده از این مقایسه کمک می کند تا با توجه به نیاز ما به یک انجمن ساز و آینده ای که پیش بینی می کنیم یک اسکریپت مناسب انتخاب کنیم

پیشنهاد ما به شما این است که اگر به پشتیبانی یک محصول که نیاز به پشتیبانی متوسط دارد mybb را انتخاب کنید . این انجمن ساز چندین وبسایت پشتیبانی فارسی دارد که قالب ها ، افزونه هایی را منتشر کرده اند و در برخورد با مشکلات می تواند شما را کمک کند .

 

 

اگر می خواهید یک انجمن بزرگ تری بسازید و برای آن هم هزینه ی بالایی کنید . بهتر است از بین vbulletin و IP.Board یکی را انتخاب کنید. این دو هر کدام پشتیبان های فارسی نیز دارند . البته قابل ذکر است که VBulletin یک پشتیبانی فارسی قوی با نام VBiran دارد که باعث شده وبمستر های زیادی به این انجمن ساز روی بیاورند و از vbiran به عنوان یک پشتوانه استفاده کنند. هر دوی این انجمن ساز ها بصورت نال شده نیز وجود دارد که می توانید رایگان استفاده کنید و از هزینه سنگین آن فرار کنید . البته دقت کنید که برای این کار می بایست از هاست وارز و یا ایران استفاده کنید تا سایت شما بسته نشود.

phpbb هم یک انجمن ساز در حد ساخت یک وبسایت کلان است و ویژگی اصلی این انجمن ساز با ویژگی هایی که دارد بصورت رایگان عرضه شده و البته پشتیبانی فارسی هم دارد.

 

شما با خواندن این مطلب کدام انجمن ساز را انتخاب می کنید ؟

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • 2 ماه پیش ...

تشکر دوست عزیز phbbb را انتخاب کردم به مشوره شما دوست عزیز اگر ممکن است در رابطه با روش نصبش هم توضیح بدهید متشکر می شوم

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...