رفتن به مطلب

آموزش ساخت قالب برگه در وردپرس (Page Template)


پست های پیشنهاد شده

  • مدیریت کل سایت

با سلام

گاهی در وردپرس نیاز هست که یک برگه خاصی داشته باشیم ، مثلا تکه کد PHP در یک برگه اجرا شود یا چیدمان یک برگه با سایر برگه ها متفاوت باشد و … برای این مورد از قالب برگه یا Page Template در وردپرس استفاده میشود.

 

 

برای ساخت Page Template کافیست به فولدر قالبتان رفته و از فایل page.php یک کپی بگیرید و نام جدید برای این فایل بزارید ، مثلا من نام new-themeplate.php را در نظر میگیرم. بعد از آن کد زیر را در اولین خط این فایل وارد و ذخیره کنید:

 

<?php /* Template Name: themeplate-one */ ?>

 

 

 

در کد بالا ما قالب برگه جدید با نام themeplate-one را به وردپرس معرفی کردیم ، این نام اختیاری است و شما برای هر قالب برگه باید یک نام انتخاب کنید . حالا به پنل مدیریت وردپرس خود رفته و از گزینه های منو وارد صفحه ساخت برگه جدید برید . اگر دقت کرده باشید در صفحه ساخت برگه جدید یک باکس در سمت چپ با نام “صفات برگه” موجود است ، از لیست کشویی قالب گزینه باید نام قالب برگه ای که ایجاد کردیم را مشاهده کنیم (در کد بالا ما نام themeplate-one را انتخاب کردیم) ، آن را انتخاب کنید و برگه مورد نظر را منتشر کنید.

 

 

1428050761811.jpg

 

 

 

 

خب الان اگر برگه را در سایت باز کنید میبینید بدون هیچ مشکلی باز میشود ، تغییراتی که برای این برگه مد نظر دارید (مثلا اجرای تکه کد PHP در جای خاص یا تغییرات ظاهری قالب و …) را در فایل قالب برگه ایجاد کرده و نتیجه را مشاهده کنید.

 

 

استفاده کردن از قالب برگه تقریبا اجتناب ناپذیر شده و موارد استفاده خیلی زیادی از قبیل ساخت فرم تماس بدون افزونه ، ساخت صفحه ثبت نام و … خواهد داشت . امیدوارم استفاده کنید.

 

 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...