رفتن به مطلب

وب سایت بهتر است یا اینستاگرام؟


پست های پیشنهاد شده

اگر به دنبال راه‌اندازی کسب‌وکار آنلاین خود هستید و شک دارید که وب‌سایت بهتر است یا اینستاگرام؟ این توصیه را مثل یک قانون در رأس کارتان قرار بدهید که سرمایه‌گذاری در بهترین کانال‌های ارتباطی از سایت گرفته تا برنامه‌های و پلتفرم‌‌های مختلف از جمله اینستاگرام راز موفقیت شما در رسیدن به یک کسب‌وکار اینترنتی پر درآمد است.

این موضوع به قدری اهمیت دارد که برای انتخاب و ورود به مناسب‌ترین کانال ارتباطی به طور ویژه وب سایت یا اینستاگرام لازم است مزایا و چالش‌های پیش رو را بدانید تا بتوانید تصمیمی درست و حرفه‌ای بگیرید. از این جهت برای کسب اطلاعات کاربردی و پاسخ به این سؤال که وب سایت بهتر است یا اینستاگرام؟ پیشنهاد می‌کنیم در ادامه‌ی این مقاله از سایت رایان‌پی با ما همراه باشید.

کسب‌وکار در وب سایت بهتر است یا اینستاگرام؟

در ابتدا باید بدانید که کسب‌وکار اینترنتی‌ شما هر چه بیشتر در کانا‌ل‌های ارتباطی قدرتمند ورود کند، همان‌قدر به نفع شما تمام می‌شود؛ چراکه یکی از بهترین راه‌ها برای دیده شدن و در نتیجه بالا رفتن شانس خرید تعدد و تداوم حضور یک کسب‌وکار در فضاهای مناسب است. هیچ‌وقت یادتان نرود که سایت در ترغیب مشتری قدرت بسیاری دارد اما برنامه‌‌‌ی اینستاگرام هم می‌تواند فروشگاه مجازی و یک فضای مکمل عالی به شمار برود. اما برای برداشتن قدم‌های محکم‌تر در ادامه بیایید به بررسی جزئی‌تر این دو فضا بپردازیم.

فروش در اینستاگرام

مزایای راه‌اندازی کسب‌وکار در اینستاگرام

 امروزه بسیاری از افراد در طی شبانه روز در دنیای مجازی کم‌وبیش زمان می‌گذارند. به دنبال این موضوع و محبوبیت اینستاگرام در کل استقبال از خرید اینترنتی هم گسترش یافته است که طرفدارن زیادی را هم به سمت خود کشیده است.‌

کار با اینستاگرام نیاز به دانش فنی ندارد : اینستاگرام برنامه‌ای است که به آسانی و تنها با داشتن یک گوشی اندروید می‌توانید در آن کار کنید مثلاً پست بگذارید، استوری و لایو داشته باشید و جواب کامنت‌ها را بدهید. در کل کار با برنامه‌ی اینستاگرام راحت و بدون دغدغه‌‌ی خاصی است. 

اینستاگرام برنامه‌ای رایگان است: این موضوع بسیار روشن است. شما مجبور به خرید مغازه یا دادن اجاره نیستید و خیلی راحت می‌توانید صفحه‌ی خود را ایجاد و فعالیت کاری‌تان را شروع کنید.

با یک برنامه‌ریزی اصولی در بازاریابی و تبلیغات، زودتر دیده می‌شوید: شما در اینستاگرام با استفاده از ترفندها و تکنیک‌های بازاریابی به راحتی می‌توانید فروشگاه خود را مطرح کنید. البته هیچ‌وقت فراموش نکنید که هر کاری نیاز به صبوری و یادگیری دارد. در اینستاگرام این امکان را دارید که از طریق تبلیغات و ترفندهای بالا بردن نرخ تعاملی در مسیر افزایش فالوور خود قدم بردارید و فالوورها را به مشتری تبدیل کنید.

معایب و چالش‌های راه اندازی کسب‌وکار در اینستاگرام

با عدم دسته‌بندی برای محصولات روبه‌رو هستید: درست است که فالوورها از طریق هشتگ‌ها و آیدی‌ها می‌توانند به یک سری نیازهای خود دسترسی پیدا کنند اما به طور کلی شما به عنوان دارنده‌ی کسب‌وکار نمی‌توانید برای دسترسی راحت فالوورها محصولات خود را دسته‌بندی کنید و مشتری خیلی وقت‌ها باید پیج را بالا و پایین کنید یا تمام هایلایت‌ها را ببیند.

به روزرسانی و تغییر مشخصات محصولات بسیار سخت است: با توجه به این‌که ممکن است قیمت‌ یا مشخصات محصول شما در طی زمان تغییر کند، ایجاد این تغییر و به‌روزرسانی آن سخت است، خصوصاً زمانی که محصولات متنوع و زیادی دارید. مجبور هستید مدام پست‌های مد نظر را پیدا و آپدیت کنید.‌

خطر فیلتر شدن وجود دارد: این یک واقعیت است که با توجه به شرایطی که در کشور ما وجود دارد، هر آن  امکان فیلتر شدن اینستاگرام وجود دارد و این موضوع صاحبان کسب‌وکارها را در این برنامه تهدید می‌کند.

IPG_website-1024x641.jpg

مزایای راه‌اندازی کسب‌وکار در وب‌سایت

با توجه به این‌که برنامه‌ها و ابزارهای مختلف و متنوعی برای ساخت فروشگاه‌های محصولات فیزیکی و دیجیتالی وجود دارد، بسیاری از صاحبان کسب‌وکارها به سمت ساخت سایت می‌روند. ایجاد فروشگاه در سایت هم دارای مزایایی است که در زیر به چند مورد مهم اشاره می‌کنیم.

امکان دسته بندی محصولات خود را دارید: با توجه به محصولی که ارائه می‌دهید، می‌توانید به دسته‌بندی و جداسازی محصولات خود بپردازید. از این طریق شما مدیریت و نظارت بهتری روی کارتان دارید از طرفی مشتری راحت‌تر محصول مد نظر خود را در دسته‌بندی‌ها مشاهده می‌کند.

تعداد سرچ و بازدیدکننده در سایت بیشتر است: در مقایسه‌ با پلتفرم‌های دیگر و به خصوص اینستاگرام باید بگوییم که افراد بیشتری از طریق موتورهای جستجو و ورود به سایت‌های مختلف به دنبال رفع نیازها و خریدهای خود هستند و همین موضوع می‌تواند تعداد مشتری را بالا ببرد.

امکان سرچ و جستجو برای مشتری وجود دارد: اگر تعداد محصولات شما متنوع و زیاد باشد در صورتی که سایت شما قابیلت جستجو داشته باشد، مشتری به راحتی با سرچ کالای مد نظرشان به آن دسترسی پیدا می‌کند.

به راحتی محصولات خود را به روزرسانی کنید: در وب‌سایت خود این امکان را دارید که برای هر محصول  قیمت و موجودی را مشخص کنید. به این ترتیب اگر موجودی آن کم شود یا به اتمام برسد، پیامی مثل "محصول مورد نظر موجود نیست" روی سایت به نمایش در می‌آید. از طرفی می‌توانید اطلاعات دیگری مثل تخفیف‌ها و حراج‌ها را به‌صورت خودکار روی محصول مد نظر مشخص کنید.

معایب و چالش‌های راه‌اندازی کسب‌وکار در وب‌سایت‌

دیده شدن کسب‌وکار شما در وب‌سایت زمان‌بر است:  با ساخت فروشگاه در وب‌سایت کار شما تازه شروع می‌شود. در مقایسه با اینستاگرام که یک شبکه‌ی اجتماعی محبوب است، جذب مخاطب کمی زمان‌بر است؛ چراکه بالا کشیدن سایت و رتبه گرفتن در گوگل نیاز به وقت و هزینه‌ی بیشتری دارد.

کار کردن با وب‌سایت نیاز به دانش مقدماتی کامپیوتر دارد: ساخت فروشگاه و کار کردن در وب‌سایت به راحتی کار کردن در فضای اینستاگرام نیست و لازم است در مورد فرایند عملکرد وب‌سایت مطالعه کنید و در صورت لزوم آموزش ببینید. 

تفاوت‌های مهم ایجاد فروشگاه در سایت با اینستاگرام در چیست؟

  • اصلی‌ترین تفاوت در تعداد ورود مشتری بالقوه است. در واقع افرادی که با استفاده از سایت به دنبال محصولی می‌گردند، مشتری بالقوه محسوب می‌شوند و احتمال خریدشان بسیار بالاست، اما فالوورها از طریق تبلیغات یا اکسپلور وارو می‌شوند و ممکن است سؤالی بپرسند یا نگاهی بیاندازند اما احتمال خریدشان بالا نیست.
  • اعتماد مشتری به سایت‌ها بیشتر است، هر چند که می‌توان به مرور زمان در اینستاگرام هم  اعتبار و اطمینان لازم را به وجود اورد.
  • راه‌اندازی کسب‌وکار در اینستاگرام در مراحل اولیه رایگان است، اما برای شروع کار در سایت و نگهداری آن از جمله تولید محتوا، پشتیبانی فنی، سئو و رتبه در گوگل باید هزینه کنید.

راه پرداخت در اینستاگرام و سایت

هموار کردن راه پرداخت در فروش اینترنتی جزو مهم‌ترین کارهایی است که شما در کسب‌وکارتان باید به آن توجه کنید. بهترین و سریع‌ترین راه پرداخت استفاده از درگاه پرداخت اینترنتی است. شاید در نگاه اول تصور کنید که ساخت درگاه پرداخت فقط مربوط به سایت‌ها است اما بهتر است بدانید شرکت‌‌های پرداخت‌یار مثل رایان‌پی لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. با عنوان درگاه‌ بدون سایت یا همان لینک پرداخت ارائه می‌دهند. شما می‌توانید برای هر کدام از محصولات خود در اینستاگرام لینک اختصاصی داشته باشید و در اختیار مشتری قرار بدهید تا بتواند با لمس و ورود به صفحه پرداخت هزینه‌ها را به راحتی و در کمترین زمان بپردازد. 

و در آخر باید بدانید که راه‌اندازی کسب‌وکار در سایت و اینستاگرام مکمل یکدیگر است و اگر نیاز به اطلاعات بیشتری دارید به این لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. را نیز می‌توایند مطالعه کنید.

همان‌طور که در ابتدای این مطلب بیان کردیم و با توجه به بررسی جزئی تمام معایب‌ها و مزایا و تفاوت‌ها به صراحت می‌توانیم بگوییم که ورود به هر دوی این کانال‌های ارتباطی برای رشد و بالا بردن درآمد شما مفید و لازم است.  آیا شما این‌طور فکر نمی‌کنید؟ 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...