رفتن به مطلب

نکاتی که کارشناسان امنیتی آرزو دارند شما بدانید


hesam

پست های پیشنهاد شده

همه ما هر روز داریم درباره ضعف های امنیتی, ویروس ها, هکر ها و دیگر مشکلات امنیتی خبر هایی را میشنویم اما در این میان ما چه کارهایی میتوانیم انجام دهیم تا جلوی این کار گرفته شود در ادامه مطلب مصاحبه کارشناسان سیستم ها امنیتی را آماده کرده ایم که دوست دارند مردم با حقایقی آشنا شوند.

 

1425581638521.jpg

 

 

داشتن رمز عبور قوی از بسیاری حملات جلوگیری می کند

 

 

رئیس اطلاعات افسر امنیتی یاهو Alex Stamos بیشتر عمر کاری خود را صرف تحقیق و دانستن مشکلات امنیتی و آسیب پذیری های مختلف و راه هایی که هکر ها به برنامه ها نفوذ می کنند کرده است او تقریبا کسی است که اغلب راه های حملات غیر مستقیم از طریق شبکه های اجتماعی را میداند و دو راه حل ساده و اساسی که پیدا کرده است شامل: انتخاب رمز عبور قوی و استفاده از مشخصات واقعی می باشد. از نظر وی بزرگترین مشکل مطبوعات و خبر گذاری ها می باشند که بیشتر به داستان ها و روش های هک شدن میپردازند و مردم فکر می کنند که دیگر هیچ کاری از دست آنها برای جلوگیری از هک شدن وجود ندارد اما این حقیقت ندارد.

 

تازه و نو بودن یک گجت به معنی امن بودن آن نیست

 

 

وقتی جعبه گوشی جدیدتان را باز می کنید بوی پلاستیک تازه را حس می کنید و باتری آن هم به صورت رویایی کار می کند اما این به این معنی نیست که گوشی و یا لپ تاپ جدیدتان در برابر ویروس ها و مشکلات امنیتی در امان می باشد و آلوده نیست.

 

Eleanor Saitta مدیر فنی موسسه بین المللی رسانه های مدرن و همچنین از مشاوران امنیتی دولت امریکا و شرکت های تبلیغاتی می گوید وحشتناک ترین افسانه درباره اسمارتفون ها و کامپیوتر ها این است که چون هنوز شروع به کار نکرده اند امکان ندارد که آلوده به بدافزار و ویرویس شده باشند و این اتفاق در طول زمان استفاده از دستگاه رخ می دهد.

 

 

هیچ نرم افزار امنیتی بدون عیب نیست

 

 

همه ما تصور می کنیم که نرم افزار های امنیتی به مقدار کافی امن هستند. خانم پریسا تبریز از متخصصان امنیت کامپیوتری و عضو تیم امنیتی گوگل کروم می گوید سیستم های امنیتی مانند پزشکی هستند هر دو به نوعی علم هستند ولی تکنولوزی به وسیله انسان ها ساخته شده است و از طرف خود انسان ها هم تهدید می شود همچنین تکنولوزی برای امن بودن به خود ما نیاز دارد توسعه دهندگان باید مطمئن باشند برنامه ای که می سازند کاملا بی نقص است اما در عین حال همیشه فردی پیدا خواهد شد که در برنامه شما یک باگ امنیتی و راه نفوذ پیدا کند.

 

 

همه وبسایت ها باید از پروتکل HTTPS استفاده کنند

 

 

شما هم شاید شایعات زیادی درباره پروتکل HTTPS شنیده باشید. سرعت کمی دارد, مخصوص سایت های بانکی است, به درستی کار نمی کند, فقط برای سایت هایی است که اطلاعات محرمانه ای دارند و ….. تمام این حرف ها را بیخیال شوید Peter Eckersley از اعضای بنیاد الکترونیک و کسی که سال های درباره پروتکل امنیتی HTTPS تحقیق کرده و در پروژه HTTPS Everywhere همکاری کرده است می گوید:

 

تصور غلطی که وجود دارد این است که همه وبسایت ها و اپلیکیشن ها به HTTPS نیاز ندارند و مدیران سایت ها هم فکر میکنند چون ما مبادلات بانکی انجام نمی دهیم پس این سیستم امنیتی نیاز نداریم اما بدون استفاده از HTTPS سایت شما در مقابل هکر آسیب پذیر تر است و افراد به راحتی می توانند به جاسوسی در سایت شما بپردازند و اطلاعاتتان سرقت کنند.

 

1425581638542.jpg

 

سیستم های ابری امن نیستند

 

سیستم های ابری بسیار فراگیر شده اند و مردم اکثر اطلاعات خود مانند ایمیل ها, عکس ها,اسناد بانکی و عکس هایشان را در آن نگهداری می کنند اما به اندازه ای که شما فکر می کنید این سیستم ها امن نیستند چون بسیاری از حملات به سیستم های ابری پر هیاهو و واضح است اما پنهان کردن آن کار آسانی است و کاربران نیاز دارند که در نظر بگیرند تهدیداتی که واقعا نگران کننده است بین انتخاب یک سرور ابری یا سرور خانگی.

 

 

سیستم های ابری بسیار پیچیده تر از وصل کردن یک هارد به کامپیوتر هستند به همین خاطر احتمال بروز عیب بیشتر است.

 

 

بروزرسانی نرم افزار ها برای امنیت شما هستند

 

 

هیچ چیزی در زندگی مزاحم تر از پنجره کوچک باز شده بروی صفحه نمایش برای اپدیت یک برنامه نیست و بعضی اوقات شاید این بروزرسانی ساعت ها شاید طول بکشد.

 

اما به غیر از مزاحت این پچ های بروزرسانی باعت شناسایی مشکلات عمومی می شوند و از حملات هکر ها جلوگیری می کنند آیا شما دوست دارید برای مدتی با دستی زخمی و پانسمان شده کارهایتان را انجام دهید؟ پس چرا این کار را با کامپیوتر خود انجام می دهید؟

 

 

هکر ها مجرم نیستند

 

 

شاید بسیاری از ما تا اسم هکر میاید یاد خرابکاری و دزدی های انلاین بانکی بیفتیم ولی در واقع تعداد کمی از هکر ها دست به چنین کارهایی میزنند و اغلب هکر ها جز تیم های امنیتی شرکت های کامپیوتری می باشند خانم پریسا تبریز می گوید:

 

هکر ها مجرم نیستند, چون آنها راه نفوذ به کامپیوتر شما را بلد هستند به این معنی نیست که از دانش خود می خواهند برای خرابکاری استفاده کنندو به مردم آسیب بزنند بسیاری از هکر ها مشکلات را حل می کنند.

 

 

 

منبع: لوکس آی تی

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...