رفتن به مطلب

روشهای جدید توزیع توکن


arzdigital

پست های پیشنهاد شده

 
734b-1-52cUbrZqrn27Q9KZUpgcxg.jpeg

حتما شما کاربران عزیز فضای رمز ارز تا حالا اسم ico و ido و ieo و iso رو بارها شنیدین

توی این مطلب میخوام به توضیح کامل روشهای جدید عرضه توکن بپردازم تا کسانی آشنا نیستن باهاش آشنا بشن و یه قدم جلو بریم و روشهای جدید رو هم یاد بگیریم.

ابتدا یه توضیح مختصر از ico میدم و اکه میدونید ico چیه برید سراغ بخشهای بعد.

 

بخش اول ico:

عرضه اولیه کوین یا همون ico مخفف initial coin offering هست و از سال ۲۰۱۵ فراگیر شد و از اون برای جمع آوری سرمایه برای پروژه‌هایی که میخواستن وارد بازار بشن استفاده میشد، در این روش شما باید در سایت خود پروژه ثبت نام و تایید هویت میکرد و هر کی میتونست سریعتر از بقیه بخره توکن گیرش میمومد و بقیه شانسی نداشتن واسه همین نهنگها نت پر سرعت می‌خریدند و فی بالایی می‌دادند و همیشه برنده بودن و این فی گند اتریوم میراث همین کارهای مزخرف اون هاست. جنگی که بهش feewar میگفتن و هر کی فی بیشتری میداد توکن می‌خرید و در عرض یک روز ده الا صد برابر قیمت می‌فروخت به مردم، کم کم بخاطر کلاه‌برداری‌های زیاد و بدی مدل توزیع و طمع بسیار زیاد پروژه‌ها جهت جمع کردن چند ده الا چند صد میلیون دلار در یک ico این روش منقضی شد و جاشو داد به ieo.

 

بخش دوم ieo:

اصطلاح ieo مخفف inertial exchange offering یا عرضه اولیه اکسچنج هست که به عرضه اولیه توکن در صرافیها گفته میشه، صرافی bitmax مبدع این سبک بود بعد بایننس گرفت دستش و الان همه صرافیها استفاده میکنن.

این سبک به دلیل اینکه صرافی های معتبر به شدت برای اعتبار یک پروژه تحقیق میکنن و خودشون سرمایه گذار اون پروژه هستن معتبره و کم ریسک،

شیوه خرید به این شکله:

شما در یک تاریخ مشخص شده رمز ارز اون صرافی رو استیک و فقل میکنید در ولت خود صرافی مثلا در بایننس bnb استیک میکنید و بین کسانی که استیک کردن با توجه به حجم استیکی که کردن قرعه کشی میشه و هر کی بیشتر استیک کرده باشه شانس بیشتری داره که یک یا چند بلیط برای خرید ببره.

در این روش هم نهنگها دست بالاتر رو دارن و معمولا بیشتر از همه گیرشون میاد.

بازده این روش معمولا در صرافی بایننس حد اقل ده برابر در یک روزه و پولی که شما خرید میکنید یهو ده برابر میشه الا بالاتر و صد برابر هم زیاد شده

الان متیک توی دوسال ده هزار برابر از قیمت ieo رشد کرده.

توی این روش چون ممکنهbnb ریزش کنه یکمی ریسک هست و نیاز به تایید هویت صرافی هست.

همچنین هر پروژه ای نمیتونه به صرافی های معتبر لیست بشه واسه همین پول زیادی میخواد راه اندازی یک ieo برای یک پروژه و معمولا زمان زیادی هم صرف میشه برای یک پروژه تا بتونه تاییدیه صرافی رو بگیره و توکنشو ieo کنه.

 

بخش سوم ido:

بدلیل یه سری مشکلات پروژه ها برای لیست شدن در صرافی های بزرگی چون بایننس هر پروژه ای نمیتونست توکن خودشو ido کنه به همین خاطر روش جدیدی به اسم عرضه اولیه غیر متمرکز یا initial dex offering ایجاد شد که در اون یک پلتفرم استارتر مثل polkastar میومد و با پروژه‌های که نمیتونستن چندین ماه منتظر جواب صرافیهای متمرکز باشن یا پول لازم برای ieo رو نداشتن صحبت میکرد و اونها رو می‌سنجید، اگه پلتفرم اسکم نبود توکن اونها رو به اشک ido عرضه میکرد و توی یک صرافی غیر متمرکز مثل یونی سواپ و پنکیک سواپ بعد از پیش فروش، توکن لیست میشد.
هر پروژه ای براحتی و در عرض یک ماه میتونه با این استارتر ها که عین مور و ملخ هم زیادن صحبت کنه یه ido راه بندازه.

چنتاشون رو نام میبرم که از همه معتبر ترن:

Daomaker, polkastar, poolz, paid, gamefi, doukdao , seedify ….

روش کار به این شکله

معمولا برای ثبت نام در یک ido چندین روش مختلف پیشنهاد میشه تا کمترین تعداد نهنگ بتونه در پیش فروش شرکت کنه

خاصیت ido اینه که سرمایه کمی از مردم میگیره مثلا کمتر از یک میلیون دلار تا توزیع بین تعداد زیاد و بصورت ریز انجام بشه تا قیمت دامپ نشه و نهنگ زیادی بوجود نیاد.

در روش اول که همیشه در تمام پلتفرمهای ido وجود داره شما باید توکن خود استارتر رو بخرید و قفل کنید در پلتفرم مربوطه بعد تایید هویت کنید قرعه کشی صورت میگیره بین کسانی که لاک کردن توکن رو برندها میتونن در عرضه اولیه شرکت کنن، گاهی کسانی که توکن بیشتری دارن میتونن بدون نیاز به قرعه کشی خرید کنن،

مثلا توی پولکا استارتر شما باید چندین هزار دلار توکن polk رو استیک کنید که توکن خود اون استارتره.

بخش دومش که من خیلی دوسش دارم اینجوریه که میان و یه مسابقه در شبکهای اجتماعی راه میندازن ، مثلا میگن ما هزار نفر رو بصورت لاتاری بین کسایی که شبکهای اجتماعی مارو فالو و لایک کنن در یک تاریخ خاص و اطلاعاتشون رو در یک فرمی که ما میگیم، ثبت کنن انتخاب میکنیم، معمولا برندها با آدرس ولتشون نشون داده میشن.

هر کسی بتونه توی یک ido معتبر برنده بشه پولش حد اقل ده برابر میشه در یک روز

من تو ماه اخیر سه ido از دها ido که براشون تلاش کردم برنده شدم که میشن thetan, avaxl , heofi توی هر سه پولم حد اقل ده برابر شد و توی avaxl تا هشتاد برابر هم رشد کرد.

 

بخش چهارم crowdloan:

در این روش که بیشتر توی پارچینهای polkadot مرسومه شما با قفل کردن مقدار خاصی توکن ksm یا dot به مدت دو سال، مقدار برابری از توکن جدید رو دریافت میکنید.

این روش اگه پروژه مربوطه به درد نخور باشه ممکنه باعث ضررتون هم بشه پس فقط پروژه‌های به شدت قوی رو باید شرکت کرد.

 

بخش پنجم iso:

این روش از همه جدیدتره و با استیک کردن طولانی مدت یه ارز مثل ada در حال حاضر شما میتونید ارز جدید رو فارم کنید، البته قبلا این روش در بایننس اجرا شده ولی آدا اومده اینو غیر متمرکز کرده و روش به شدت مطلوبیه و اگه بگیره باعث رشد شدید قیمت آدا هم میشه. یجورایی شبیه همون crowdloan میمونه. ولی چون با ido ترکیب شده همه میتونن شرکت کنن و بازده های خوبی داره و کم ریسکه.

روشهای متنوع زیادی هستن مثل sho یا igo و ifo که فرق زیادی با بقیه ندارن فقط اسمهاشون عوض شده.
ایشالا مفید بوده باشه براتون.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...