رفتن به مطلب

مشکل رمزگذاری فایل های ویدیویی آموزش ها


m1410

پست های پیشنهاد شده

سلام و وقت بخیر به دوستان عزیز

سوالی داشتم در مورد ویدیوهای آموزشی

چطور باید ویدیوهای آموزشی رو برای جلوگیری از انتشار در سراسر وب رمزگذاری کرد. یعنی به شکلی باشه هر کاربر بتونه ویدیوهارو فقط روی یک سیستم اجرا کنن.

چه راه هایی وجود داره برای اینکار ؟ من یه سایت وردپرسی آموزشی دارم که میخوام ویدیو برای فروش بزارم - اما خب با یکبار دانلود ویدیو در سراسر وب منتشر میشه و دیگه فایده نداره

ممنون میشم اگر راه حلی وجود داره راهنمایی بفرمایید.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

درود؛

متاسفانه چنین کاری امکان پذیر نیست. فایل های ویدئویی روی مرورگر امکان دانلود شدن دارند. روی تمامی مرورگرها با گرفتن سورس از صفحه یا استفاده از نرم افزارهای دانلودمنیجر مثل IDM و مشابه اون میشه به راحتی ویدئویی که توی صفحه درحال پخش هست رو دانلود کرد. از طرفی ویدئوها برای پخش صحیح روی مرورگر باید Codec و فرمت صحیحی داشته باشند که به همین دلیل امکان رمزگذاری روی اونها وجود نداره.

در گذشته فایل های ویدئویی رو به صورت فلش یا فرمت swf تولید می کردند که الان این فایل ها عموما به عنوان یک بدافزار شناسایی میشن و استفاده از این فرمت رایج نیست.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بسیار ممنون از پاسخ

خب روی ویندوز راه حلی داره ؟ که من کدگذاری کنم و سپس آپلود و در نهایت مشتری که دانلود میکنه فقط روی سیستم بتونه اجرا کنه

به نوعی لایسنس گذاری بشه که از طریق ایمیل کاربر بتونه در کامپیوتر خودش ویدیو رو فعال کنه

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ویندوز باید با Visual Basic یک برنامه طراحی کنید که اطلاعات دسترسی مثل سیستم لایسنس رو از طریق لینک از سایتتون دریافت کنه و فایل ویدئو بصورت دائمی و Embed شده داخل اون برنامه نمایش داده بشه.

شما در اصل به همون برنامه ای نیاز دارید که مثل سیستم لایسنس عمل کنه و کاربر ایمیل وارد کنه و در صورت وجود اون ایمیل در دیتابیس سایتتون، به صفحه بعدی نرم افزار دسترسی پیدا کنه. توی صفحه بعدی هم می تونید از کتابخانه WebView یا Browser استفاده کنید. ویدئو رو به صورت یک فایل HTML داخل مکانی از سایتتون قرار بدید و قابلیت دانلود اون رو از ویدئوپلیر حذف کنید. بعد از اون لینک همون صفحه رو برای اجرا شدن داخل برنامه وارد کنید تا بدون مشخص شدن صفحه ویدئو، اون ویدئو داخل برنامه باز بشه و امکان دانلود هم نباشه.

از لحاظ تئوری باید چنین کاری انجام بدید حالا اون قسمت سیستم لایسنس رو می تونید توی سایت های فریلنسری درخواست بدید براتون بسازند. چیز زیاد پیچیده ای نمی خواهید فقط همون چک کردن ایمیل وارد شده داخل دیتابیس سایت و برگرداندن کد وجود ایمیل یا عدم وجود ایمیل.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...