رفتن به مطلب

فایل استایل جداگانه در source صفحه نمایش داده میشود ؟


rasssa

پست های پیشنهاد شده

سلام خسته نباشید. میخواستم بدونم ما وقتی برای استایل و CSS، یک stylesheet درست کردیم و اون رو از طریق <link> در فایل html اوردیم؛ در source صفحه اثری از استایل خواهد بود ؟ یا فقط اون لینکی که دادیم قابل نمایشه ؟

سوال دوم: وقتی به این شکل استایل رو جدا مینویسیم آیا در سرعت صفحه تاثیر گذار هست ؟ 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

درود؛

زمانی که یک فایل استایل ایجاد کنید و داخل اون دستورات استایل رو قرار بدید، و در قالب با link اونو به قالب معرفی کنید، زمانی که بخواهید صفحات رو باز کنید، مرورگر شما این فایل رو در جریان باز کردن صفحات دانلود می کنه و توی حافظه موقت خودش نگهداری می کنه و دستورات داخل فایل رو روی سایت و المنت ها اعمال می کنه. اگه قابلیت کش روی سایتتون فعال شده باشه، این فایل ها زمانی که یکبار دانلود شدن، برای دفعات بعدی که کاربر بخواد همون صفحه یا صفحات دیگه ای که همین فایل استایل داخلش لینک شده رو باز کنه، از نسخه کش شده و دانلود شده رو مرورگر استفاده می کنه و سرعت باز شدن صفحات چندین برابر میشه. ولی اگه کش فعال نباشه، هر بار که صفحه ای باز بشه، مرورگر مجبوره این فایل رو دوباره دانلود کنه.

کدهای استایل رو اگه به صورت درون خطی داخل هیدر قالب قرار بدید، یعنی به این صورت:

<style>
  body {width: 90%}
</style>

در این حالت علاوه بر اینکه حجم و سنگینی صفحات رو افزایش میده، هیچ گونه کش موقتی هم برای این کدها انجام نمیشه و هر بار مرورگر مجبوره کدها رو ذخیره کنه و با بستن صفحات هم پاک کنه. این نوع استایل نویسی برای اعمال کردن یک یا دو دستور استایل جوابگو هست نه تعریف دستورات استایل کل قالب که شاید 2 هزار خط استایل باشه.

حتما سعی کنید تمامی استایل هاتون رو داخل فایل قرار بدید و اون فایل رو داخل قالب لینک کنید. این کار برای سئو بهترین کاره.

در ضمن سعی کنید فقط یک فایل استایل داخل قالب لینک کنید. هر چی تعداد فایل های استایل یا جاوا اسکریپت لینک شده بیشتر باشه، تعداد کانکشن ها به سرور موقع باز شدن صفحه سایت هم بیشتر میشه. با افزایش تعداد کانکشن موقع لودینگ سایت، هم سرعت لود صفحه پایین میاد و هم به منابع سرور فشار وارد میشه. سعی کنید یک فایل برای استایل و یک فایل برای جاوا اسکریپت ایجاد کنید و همه دستورات رو به این فایل ها منتقل کنید.

همینکارو افزونه هایی در وردپرس به نام Merge & Minifiy انجام میدن.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...