رفتن به مطلب

درصد استاندارد duplicate content چقدر است ؟


rasssa

پست های پیشنهاد شده

سلام خسته نباشید.

همونطور که میدونید تعدادی از بخش های هر صفحه در سایر صفحات تکراری میاد مثلا هدر و فوتر و برخی بخش ها.

میخواستم بدونم از چند درصد به بالا توسط گوگل duplicate content محسوب میشود ؟

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

درود؛

ببینید هر سایتی که تازه ساخته میشه و گوگل اونو شناسایی می کنه، به مدت دو سه ماه محتوا و صفحات اون سایت آنالیز میشن و توی این مدت ایندکس ها بطور نامنظم انجام میشه و شاید مدام تعداد ایندکس های سایت کم و زیاد بشه.

در این مرحله گوگل درحال شناسایی بخش طراحی استاتیک و داینامیک سایت هست. یعنی در حال بررسی قسمت های ثابت در تمام صفحات، مثل هیدر، فوتر و سایدبار هست و ساختار کدهای اونو الگوبرداری می کنه تا بفهمه کدوم بخش ها توی همه صفحات یا اکثر صفحات ثابت هست و اون قسمت ها رو جزء ساختار طراحی سایت مارک می کنه نه محتوای مخصوص اون صفحه.

و بخش داینامیک سایت که توی هر صفحه متغیر هست. که همون محتوای مطالب و عنوان و تصویر و ... هست. با شناسایی کامل این دو بخش طراحی، بعد از یه دوره حدود سه ماهه، روند ایندکس ها عادی میشه چون الان گوگل می تونه بخش های ثابت و متغیر سایتتون رو ازهم تشخیص بده. 

هرچند شناسایی بخش ثابت هر سایت به این معنی نیست که اون بخش ها توی ایندکس ها توسط ربات گوگل نادیده گرفته میشن! هر لینک و تصویر و کدی در بخش های ثابت سایت (هیدر، فوتر، سایدبار) قرار داشته باشه، جزئی از محتوای کلی اون صفحه حساب میشه و گوگل هر بار اون قسمت ها رو هم چک می کنه تا اگه لینک یا محتوای جدیدی داشته باشید، لحاظ کنه.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

خیلی ممنونم از راهنمایی شما! 

ببینید در صد رو برای این پرسیدم لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.  کل صفحات سایت رو آنالیز میکنه و درصد محتوا تکراری رو میده. میخواستم بدونم چند در صد باید باشه ؟ 

با این سایت آشنایی دارید ؟ 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

اینطوری که من این سایت رو امتحان کردم، تفاوت زیادی با معیارهای گوگل داره.

این سایت که گفتید، میاد صفحات سایت رو بصورت شاخه ای و عمیق چک می کنه اما چیزی که این سایت انجام میده، مقایسه سورس هر صفحه هست. برای سایت هایی که قالب های سنگین دارند، این سایت دچار اشتباه میشه. چون میاد کل سورس رو شامل هیدر و محتویاتش، فوتر و تمامی کدها رو نسبت به همدیگه مقایسه میکنه.

اما در گوگل، این قابلیت وجود داره که بخشی که داخل همه صفحات مشابه هست، بعنوان یک بخش ثابت در نظر میگیره و بخشی از سورس که در هر صفحه متغیر هست بعنوان محتوای صفحه یا محتوای داینامیک منظور میکنه.

برای مثال اگه سایت بیست اسکریپت رو هم با این سایت اسکن کنید، درصد بالایی داده میشه چون در بیست اسکریپت تنها بخش محتوای یک مطلب داینامیک هست و مابقی بخش ها ثابت. نمیشه زیاد به این درصدی که میده اعتماد کرد چون درواقع گوگل با این متد سایتتون رو بررسی نمی کنه.

 

اما یه خوبی که این سایت داره اینه که می تونید باهاش صفحاتی که عینا مشابه هم هستند رو هم پیدا کنید. صفحاتی که بالای 95 درصد مشابه هم باشند رو باید بیشتر روش توجه داشته باشید چون 95 درصد سورس کاملا مشابه هم باشه برای سئو ضرر داره.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...