رفتن به مطلب

تفاوت سایت ساخته شده با وردپرس و بدون وردپرس


پست های پیشنهاد شده

سلام خسته نباشید. ببخشید میخواستم به طور خلاصه بگید که سایتی که با وردپرس طراحی شده خوبه یا سایتی که بدون وردپرس و با کدنویسی ساخته شده خوبه؟

این بخش ها خیلی مهم ان تو سوالم:1- امنیت 2- امکانات 3- سئو 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

درود؛

خب واضحه که تفاوتی دارند. وردپرس یک اسکریپت کاملا رایگان و متن باز هست که از چندین سال قبل تا به امروز مدام بر اساس استانداردهای PHP و دیتابیس و مباحث امنیتی و سئو در حال بروز رسانی هست و مدام مشکلاتش در حال فیکس شدن هستند.

وردپرس یک اسکریپت مدیریت محتوا هست که امکانات زیادی با اون می تونید داشته باشید و افزونه های مختلف هم به همین دلیل ساخته میشن و تقریبا میشه گفت برای هر نیازی یک یا چند افزونه در مخزن وردپرس یا در مارکت های تجاری در دسترس هست.

طبیعتا چون اسکریپت محبوبی هم هست، افزونه های سئو و مقالات سئو بیشتری برای وردپرس در اختیار داریم تا اسکریپت های تجاری و اسکریپت های اختصاصی

 

امنیت:

  • اسکریپت وردپرس میشه گفت تا زمانی که از افزونه ها و قالب های رسمی استفاده کنید، امنیت شما بالاست. افزونه های نال شده گاهی اوقات اگر حاوی بدافزار باشند می تونن باعث تخریب یا نفوذ به سایتتون بشن.
  • اسکریپت های اختصاصی وظیفه تامین امنیتش با طراح اسکریپت هست و خب طبیعتا نسبت به وردپرس ضعیف تر هستند. چون یک طراح اسکریپت ممکنه دانشی که هزاران طراح وردپرسی دارند و امنیت وردپرس رو تامین کردن رو نداشته باشه! اما اگر کدنویسی اصولی انجام بشه میشه امنیت اسکریپت های اختصاصی رو هم تضمین کرد.

 

امکانات:

  • در وردپرس همونطور که گفتم، قالب ها و افزونه های بسیار زیادی هست که بی نهایت امکانات رو می تونیم ازشون بگیریم و به کاربرانمون ارائه کنیم
  • در اسکریپت اختصاصی معمولا ما فقط همون امکاناتی که نیاز داریم رو می تونیم روی سایت پیاده سازی کنیم. اما برای افزودن امکانات جدیدتر باید کدنویسی انجام بشه. که در وردپرس با نصب یک افزونه این امکان می تونه به سایت اضافه بشه.

 

سئو:

  • در وردپرس افزونه های سئو زیادی هست که روی بخش های مختلف سایت تأثیرگذاره و با توجه به حجم مقالات سئو وردپرس که توی سایت های خارجی و ایرانی وجود داره، سئو وردپرس به مراتب راحت تر هست.
  • اما در اسکریپت اختصاصی، سئو کردن باید به صورت دستی و ساختاری انجام بشه که این وظیفه طراح هست. البته اگه طراح هم این بحث رو انجام نده، سئوکار باید به صورت دستی و ساختاری سئو رو انجام بده روی یک اسکریپت و مطابق الگوریتم های جدید هم آپدیت کنه.

 

به طور کلی در وردپرس شما امکانات رایگان زیادی دارید. طراحان زیادی مدام نسبت به آپدیت خود وردپرس یا قالب و افزونه ها فعالیت دارند که استفاده از وردپرس برای افرادی که تازه شروع به کار می کنند بسیار راحت هست.

اما خودم شخصا اسکریپت های دیگه و اسکریپت های اختصاصی رو ترجیح میدم. این امکان وجود داره که به هر صورتی که می خواهید امنیت و سئو و امکاناتشون رو شخصی سازی کنید.

شرمنده یه مقدار طولانی شد.

موف باشید.

  • Like 2
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...