رفتن به مطلب

مینفای در لایت اسپید کش


پست های پیشنهاد شده

سلام خسته نباشید. ببخشید بابت نوشته داخل افزونه لایت اسپید کش بالای گزینه های منفای و combine که نوشته «لطفا هر گونه گزینه ای را در این لیست تست کنید. بعد از تغییر تنظیمات Minify/Combine، لطفا همه فعالیت‌ها را خاتمه دهید.» سوال داشتم


من باز کردم گزینه های مینفای  و کمباین CSS و جاوا اسکریبت رو فعال کردم (صفحه رو قبل از فعال کردن گزینه ها چک کرده بودم 65 ریکوئست داشت) بعد فعال کردن رسید 22 تا و بعد غیر فعال کردم. به این ترتیب همه صفحه هارو یبار بارگذاری کردم و بستم. جالب اینجا بود وقتی میبستم دیگه انگار ذخیره میشد و تعداد ریکوئست ها بالا نمیرفت! (هر سری کش لایت اسپید و CDN رو خالی میکردم) حتی دو تا هم پایین تر میومد بعد غیر فعال کردن گزینه ها!

بعد رفتم چک کردم دیدم یه بخش داره و ی حدسی زدم میخواستم بدونم حدس من درست بوده یا نه

این عکسو ببینید. 

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.





پایینش یه گزینه هست زرد رنگه نوشته 439 تا مورد رو مینفای کرده و اگه بزنیم حذف میشه.
میخواستم بدونم آیا یک بار فقط فعال کنیم و صفحه رو لود کنیم و ببندیم مینفای شده ها سیو میشه و نیازی نیست فعال بمونه ؟؟؟

چون ی مورد که بالاش نوشته بود ی تو صفحه مینفای این بود « طفا هر گونه گزینه ای را در این لیست تست کنید. بعد از تغییر تنظیمات Minify/Combine، لطفا همه فعالیت‌ها را خاتمه دهید. » میخواستم بدونم یعنی روش کاری که انجام دادم درست بوده ؟ 


همچنین بعد اینکه گزینه ها غیر فعال میشه دوسه تا هم از ریکوئست های مربوطه مینفای کردن میره ولود صفحه عالی تر از عالی میشه!


نتیجه تستی که من کردم این بود ریکئوست های صفحه از 65 به 22 کاهش پیدا کرد و وقتی گزینه هارو غیر فعال کرده و کش رو خالی کردم هم به 20 مورد کاهش پیدا کرد و افزایش پیدا نکرد! حدس من درسته ؟

اینکه فقد وقتی صفحه جدید ساختیم یبار مینفای هارو فعال میکنیم و صفحه رو لود میکنیم و بعد گزینه ها غیرفعال میکنیم و همه چیز سیو میشه ؟؟

ویرایش شده توسط rasssa
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

البته اینو بگم من افزونه AMP دارم اونو که غیر فعال میکنم این روش جواب نمیده و با غیرفعال کردن ریکوئست ها میره بالا.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

درود؛

ببینید، زمانی که Minify رو روشن کنید، برای اولین بار، زمانی که سایت یا یک صفحه رو باز کنید، اون فایل هایی که انتخاب کردید که فشرده بشن مثل CSS و JS به صورت لحظه ای فشرده میشن و به صورت یک فایل کش داخل فایل منیجر و یک نسخه هم داخل مرورگر کاربر ذخیره میشن. تا دفعه بعدی که از یک صفحه با همون استایل و جاوا اسکریپت بازدید شد، همون نسخه فشرده محلی به کاربر ارائه بشه و نیاز به دانلود مجدد نباشه. همچنین یک گزینه به نام Combine اگر داشته باشید، تمامی فایل های استایل یا جاوا اسکریپت که به صورت جداگانه در سورس قالب تعریف میشن رو، در قالب یک فایل جمع آوری می کنه و اینطوری کانکشن ها موقع لودینگ سایت هم کم میشه.

اون گزینه نارنجی که نوشته "پاکسازی...." اون برای پاک کردن همین فایل های کش هست. اگه توی فایل منیجر، داخل فایل جاوا اسکریپت یا استایل قالبتون تغییراتی ایجاد کردید، یکبار این گزینه رو کلیک کنید تا کش های Minify پاکسازی بشن و دوباره این فایل ها بر اساس تغییرات جدیدتون ساخته بشن.

و این گزینه هم باید کلا فعال باشه. یکبار ساخته شدنش کافی نیست. این روند مدام توی سایتتون تکرار میشه. به صورت دوره ای و خودکار فایل های قدیمی Minify شده ممکنه حذف و خودکار ساخته بشن. پس فعال بودنش ضروریه

  • Like 1
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

اهان. فقط یک مطلبی که جالب توجه بود وقتی من AMP رو غیر فعال میکنم و گزیینه های میفای رو غیرفعال میکنم عمل نمیکنه اون روش. اما وقتی AMP فعال باشه وقتی حتی گزینه ها رو خاموش میکنم ریکوئست ها بالا نمیرن.

و یکیشم اون نوشته ای که تو لایت اسپید نوشته منظورش چیه بوده ؟

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

احتمالا قابلیت هایی توی افزونه هاتون هست که از نظر کارایی تداخل دارند. به همون حالتی که جواب مطلوب رو میده همونطوری حفظش کنید.

اون نوشته لایت اسپید هم واضح نیست. به خوبی ترجمه نشده. اگه متن انگلیسی از اون پیام دارید بذارید. اینطوری چیز خاصی نمیشه فهمید ازش. با گوگل ترنسلیت ترجمه کردن اون پیام رو جمله بندی قابل فهمی نداره

  • Like 1
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

والا ندارم انگلیسی اش اره منم نمیفهمم چیه به چیه

ببینم چ کار میکنم افزونه ها دونه دونه غیر فعال کنیم ببینیم چی میشه 😦

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...