رفتن به مطلب

Gt metrix یا PageSpeed Insights ?


rasssa

پست های پیشنهاد شده

سلام خسته نباشید. ببخشید من درباره سرعت سایت، سوالی داشتم سوالی مهم. 

    من زوی مسئله سرعت سایت خیلی وسواس دارم و حتما میخوام که رتبه بالا داشته باشه
 
توی همین موضوع اما یک سری مشکلاتی هست. من داخل جت متریکس صفحه ای که نمره عالی میگیره تو آنالیز گوگل نمره خوبی نمیگیره.

:میشه برسی کنید بگید 
  اولا: دقیقا چیکار کنم که مشکل برطرف بشه ؟ من همه چیز رو بهینه کردم صفحه حتی صفحه
amp هست!

 دوما: سوالم اینکه از هاستم هست ؟ یا مشکل از آنالیزور گوگله ؟ پس چطور تو جت متریکس عالیه ؟

 
لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.
 
 (با فیلتر شکن برید باید تا نمایش بده)  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.  

  آدرس صفحه آنالیز شده:  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.



 

 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

درود،

به چند دلیل این نتایج بین این دو ابزار و حتی با ابزارهای مشابه دیگه تفاوت داره.

  1. موقعیت مکانی سرورهای این ابزارها که سایتتون رو آنالیز می کنند متفاوت هست. موقعیت مکانی سرور شما هم توی سرعت تاثیر داره. مثلا اگه سرور سایتتون آلمان باشه، طبیعتا ابزارهای خارجی با سرعت بیشتری سایتتون رو مشاهده می کنند (هرچند این میزان سرعت توی سایت های سبک زیاد مشخص نمیشه اما سایت های حجیم تر چرا). سرورهای ابزار گوگل از آمریکا هست، سرورهای GTMetrix از اروپا (لندن و گاها فرانسه). پس یه مقدار نتایج به این دلیل متفاوت هست.
  2. بخش های مورد توجه برای رتبه دهی هر ابزار متفاوت هست توی اکثر مواردش. برای مثال سایت GTMetrix بر اساس حجم صفحات، حجم تصاویر و حجم فایل های استایل و جاوا اسکریپت و ساختار کدنویسی به سایتتون نمره میده. ابزار PS Insight بیشترین تمرکزش روی محتوای سایت هست. یعنی PS Insight بررسی می کنه که اولین بخش از محتوای سایت بعد از چند ثانیه نمایش داده میشه، متن ها تا قبل از لود شدن فونت ها به چه صورت نمایش داده میشن، ساختار محتوا به چه صورت هست، طراحی و المنت بندی محتوا و بخش هاش به چه صورتی هست و بر اساس اینها نمره میده. البته بعضی موارد مثل سرعت پاسخ گویی سرور به کانکشن ها، زمان لود شدن فایل جاوا اسکریپت و استایل و ... توی هر دو مشترک هست اما مهم ترین نکته اینه که هر کدوم از اینها یه الگوریتم خاصی برای دادن رتبه به سایتتون دارند.
  3. میزان تاثیر بخش های ابزارها برای رتبه دهی متفاوت هست. برای مثال در سایت GTMetrix ممکنه برای حجم تصاویر و فایل هایی سایتتون اگر حجم بالایی باشه، 30 درصد ار رتبه سایتتون کم بکنه، اما توی ابزار PS Insight برای همون حجم شاید 50 درصد رتبه رو کم کنه! پس یه الگوی ثابت و قراردادی بین همه ابزارها وجود نداره که بگیم همه ابزارها باید به یه اندازه به ساختار سایت امتیاز بدن
  4. در نظر داشته باشید که نباید زیاد روی سرعت محاسبه شدن این ابزار هم حساب باز کنید! چرا که سرعت لودینگ برای هر کاربری متفاوت هست. چون سرعت اینترنت ها و موقعیت مکانی اوپراتورها و ISP ها متفاوت هست. برای مثال اوپراتور همراه اول شاید بهتر بتونه سایت ها رو از نظر سرعت لود بکنه. و همینطور اگه سرور سایتتون ایران باشه، کاربران ایرانی سرعت لودینگ به مراتب بالاتر از چیزی که این ابزارها نشون میدن رو تجربه می کنن. برای مثال سایت بیست اسکریپت رو اگه چک کنید شاید از نظر ابزارها، سرعت پایینی داشته باشه اما برای کاربران داخل ایران این سایت با سرعت بالایی باز میشه چون دیتاسنترهای این سایت در ایران قرار داره و سرعت کانکشن بین کاربر و سرور سایت سریع تر خواهد بود طبیعتا.
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

آهان خیلیی ممنونم!! برای بهینه تر کردن تو انالیزور گوگل چکار میتونم انجام بدم ؟ منکه سی دی ان استفاده میکنم کلودفلر هم هست. پس زیاد نباید تو امریکا هم خیلیی مشکل داشته باشه همه چی صفحه هم بهینه هست شما چه پیشنهادی میدید ؟ برای حداقل رسوندن به امتیاز 90 ؟ الان 70 هستش

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

ساختار قالب و سایتتون نیاز به یه تعمیرات زیاد و اساسی داره اما به همین صورت که هست رابط کاربری سایتتون به صورت مناسب برای کاربران ایرانی نمایش داده میشه. اگر سایت خودتون هست که به نظرم الان وضعیت مناسبی داره و نیاز به حساسیت زیادی هم نیست. اما اگه سایت مشتری هست که باید زمان بذارید و تک تک فایل ها و کدها رو اصولی بازنویسی کنید. همچنین انتخاب سرورهای داخلی و باکیفیت ، مخصوصا هاست های ابری ایرانی می تونه توی سرعت سایت خیلی تاثیر بگذاره.

من شخصا سایت خودم به آدرس لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.  تا چند روز پیش روی هاست آلمان میزبانی میشد اما دو روز پیش آوردمش روی هاست ابری ایران و سرعت لودینگش به شدت بهینه شده و قابل مشاهده هم هست.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

روی هاست المان بخاطر تحریم افزونه تلگرام برای ایران استفاده کردم من افزونه ای دارم که پست ها رو مستقیم میده به تلگرام. یکیش اینه یکیشم که میگفتن تو سرور اروپا بهتره دقیقا برعکس شما

اولش تو ایران بود. هزینشم کمتر بود.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بله خوب متاسفانه اگه توی هاست های اشتراکی این مشکل هست که بعضی از افزونه ها یا API ها به دلیل موقعیت مکانی سرور و تحریم ها، کار نکنه. اما این مشکل رو میشه با بعضی پروکسی ها حل کرد که هاستینگ های زیادی این کارو انجام نمیدن. (اما تواناییشو دارن که روی هاست ایران، یک پروکسی ارائه شده توسط شما رو اعمال کنند که هر زمان کانکشنی از سمت سرور شما به API خاصی ارسال بشه، اون کانکشن با پروکسی انجام بشه) که در این صورت داخل سرورهای ایران هم میشه از این تحریم ها عبور کرد.

اما هاستینگ ها زیاد اینکارو نمی کنن ولی روی سرورهای مجازی و سرورهای اختصاصی اینکارو میشه به راحتی انجام داد.

 

در ضمن سرورهای ایران برای سایت های ایرانی که نیاز به API های وابسته به سایت های تحریم یا فیلتر شده نداشته باشند، بهترین گزینه هست. هم اقتصادی تر هست و هم برای کاربران ایرانی دسترسی به سایتتون راحت تره.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...