رفتن به مطلب

پروکسی خطری برای سایت دارد ؟


rasssa

پست های پیشنهاد شده

سلام خسته نباشید. من سوالی داشتم درباره وارد شدن به پیشخوان توسط فیلترشکن

درصورتی که از فیلترشکن  و یا پروکسی کردن کل سیستم که زیاد مععتبر نباشه ( فیلترشکنم نامعتبر نیست ولی میخوام بدونم اگه بود چطور میشد ) وارد سایت بشیم امکان هک شدن وجود داره ؟ 

توی لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. یچیزایی نوشته نگرانم یکم 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

درود،

ببینید قبلا هم فکر کنم توی یه تاپیکی براتون توضیح داده بودم یا شاید یه کاربر دیگه بوده، اما اساسا توی پروکسی ها، زمانی که پروکسی فعال باشه و مشغول مرور سایت ها باشید، برای کارکرد پروکسی و ارائه یک موقعیت مکانی به اون سایت یا اپلیکیشن در حال استفاده، سرور پروکسی مجبوره موقعیت دقیق (آدرس سایت یا اپلیکیشن که داخلش هستید) رو جمع آوری کنه. و با این جمع کردن مسیرهای مرور، می تونه آدرس هایی که مشاهده می کنید رو عملیات رفع تحریم روشون انجام بده یا خیر.

حتی خود پروکسی ها هم می تونند یک ابزار برای تحریم برخی از سایت ها باشن . یعنی این قابلیت رو دارند که مثلا اجازه ندن دسترسی شما به سایت یوتیوب برقرار بشه و یا بجای اون یک سایت دیگه رو نشون بدن!

سیستم فیلترینگ ایران هم به نوعی میشه گفت کارایی مشابه همین داره. یعنی تعیین می کنند که اگر با آی پی های اوپراتورهای ایرانی، وارد سایتی شدید که فیلتر هست، یا اجازه دسترسی نده یا شما رو ریدایرکت کنه به سایت پیوندها

پروکسی ها هم دقیقا همین کارو می کنن اما وقتی شما سایت ها رو مرور می کنید، از آدرس فعلی شما برای اعمال رفع تحریم استفاده می کنند.

 

قبلا پروکسی هایی از نوع IPv6 منتشر شده بود که می تونستن به اطلاعات تبادلی بین مرورگر شما و سایت هدف، دسترسی پیدا کنن! که خوشبختانه الان این مشکل توسط سیستم عامل ها مسدود شده و اجازه دریافت اطلاعات حساس مثل اطلاعات بانکی یا یوزر و پسوردهای ذخیره شده داخل کوکی و کش سیستم شما، به پروکسی ها رو نمیدن. اما اینکه شما درحال مرور چه سایت هایی هستید و چه اپلیکیشن هایی رو استفاده می کنید رو بله این توانایی رو دارند.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

زنده باشید؛

درکل الان دیگه مثل قبل نیست. پروکسی ها و ابزارهاشون توسط سیستم عامل ها و آنتی ویروس ها به طور کامل مدیریت میشن و اگه کوچک ترین دستی توی قسمت نامناسب از اطلاعاتتتون ببرن، فورا دسترسیشون قطع میشه. ویندوز 10 هم که توی آپدیت های اخیرش روی این مساله به طور کامل کار کرد و تا حد 99 درصد خیال ما رو از بابت پروکسی های مخرب راحت کرد چون اصلا اجازه کار بهشون نمیده دیگه.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...