رفتن به مطلب

چه زمانی یک محتوا از نظر گوگل؛ تکراری محسوب می شود؟


rasssa

پست های پیشنهاد شده

سلام و خسته نباشید. درباره محتوای تکراری داخل سایت؛ سوال داشتم.

میخواستم بدونم چه زمانی یک برگه داخلی سایت، توسط گوگل، شامل جریمه محتوای تکراری میشه ؟

برای توضیح بهتر این مشکل چنتا سوال مطرح می کنم :

1- آیا محتوا داخلی یک سایت که (شاید در یک جمله) در چند برگه سایت، بصورت تکراری قرار میگیرند؛ تکراری هستند ؟
2- برای نوشتن مطالبی مانند : ادامه مطلب، توضیحات محصول، یا مثلا در حد یک جمله ( برای اشتراک گذاری روی دکمه زیر کلیک کنید ) که ممکنه در چند صفحه از سایت، قرار گیرند؛ توسط گوگل محتوای مشابه محسوب میشوند؟

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

درود.

گوگل بیشتر به یه بخش عظیم از محتوا توجه میکنه و محتوای صفحات رو بر اساس درصدی ارزش گذاری میکنه.

بیشتر تمرکز گوگل روی پاراگراف ها هست. یعنی پاراگراف ها رو به طور کامل بررسی میکنه و پاراگراف هایی که مشابه هم باشند رو تکراری میدونه. 

بزارید اینطوری مثال بزنم. شما یک سایت خبرگزاری مثلا فارس نیوز رو در نظر بگیرید. این سایت میاد یک خبر رو منتشر میکنه که طبیعتا تماما به صورت دست نویس هست. زمانی که گوگل این خبر رو ایندکس میکنه، در واقع میاد محتوای اون صفحه رو آنالیز میکنه. و طبق ایندکس ها و آنالیزهایی که از مابقی مطالب و صفحات سایت فارس نیوز داشته، یه الگو از قالب سایت به دست آورده. یعنی بخش هایی که توی صفحات سایت فارس نیوز هستن رو شناسایی و اون رو به عنوان یک چارچوب سایت فارس نیوز در نظر میگیره و مابقی قسمت های سایت که توی صفحات متفاوت هستن (که در این مثال منظور همون من خبرها هست) رو به عنوان یک بخش داینامیک و دست اول شناسایی میکنه.

بعد از اینکه محتوای اصلی صفحه رو شناسایی کرد، اون متن رو نسبت به ایندکس های سایر سایت هایی که تاحالا داشته بررسی میکنه و اگه عینا اون قسمت داینامیک سایت رو توی یه سایت که قبلا ایندکس شده، پیدا کنه، اون صفحه رو به عنوان یک صفحه کپی شده در نظر میگیره و روی رتبه سایت تأثیر میگذاره.

البته بعضی وقتا هم یه سایت پیدا میشه که مطالبش رو از طریق فید از یه سایت دیگه سرقت میکنه در واقع و اگه یه ذره سئو اون سایت کپی کار از اون یکی سایت قوی تر باشه و مطالب توی اون زودتر ایندکس بشه، شرایط برعکس میشه و اون سایتی که محتوا رو اختصاصی خودش نوشته، ممکنه به دلیل دیرتر ایندکس شدن، به عنوان سایت کپی کار حتی تلقی بشه!

در 27 دقیقه قبل، rasssa گفته است :

2- برای نوشتن مطالبی مانند : ادامه مطلب، توضیحات محصول، یا مثلا در حد یک جمله ( برای اشتراک گذاری روی دکمه زیر کلیک کنید ) که ممکنه در چند صفحه از سایت، قرار گیرند؛ توسط گوگل محتوای مشابه محسوب میشوند؟

همونطور که بالاتر اشاره کردم، اگه یه متن یا یک پاراگراف توی چندین صفحه از سایتتون مشترک باشه، گوگل به مرور زمان اون قسمت رو به عنوان یک بخش استاتیک یا ثابت در نظر میگیره و به عنوان محتوای خاص اون صفحه دیگه محسوب نمیشه.

 

ابزارهایی هم برای پک کردن کپی بودن یا خاص بودن یک پاراگراف هست که یکی از قویترین اونها سایت  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.  هست. توی این سایت یه پاراگراف وارد کنید و بعد توی ایندکس های گوگل جستجو میکنه و بهتون میگه اون پراگراف چه میزان خاص و دست اول هست و یا اینکه کپی شده از یه سایت دیگه هست یا خیر!

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...