رفتن به مطلب

چرا باید بهینه سازی کنیم؟


گل ناز سرخ

پست های پیشنهاد شده

بهینه سازی به تمامی کارهایی که باعث بهبود کیفیت سایت (بهبود ترافیک سایت یا بهبود کارایی و سرعت سایت) شود گفته می‌شود.

چرا باید بهینه سازی کنیم؟

بهینه سازی باعث می‌شود که به اهداف خود نزدیک شوید.با بهینه سازی می‌توان بهتر دیده شوید ترافیک بیشتری دریافت کنید یا تحقق هر هدف دیگری که در ذهن دارید.

بهینه سازی چیست؟

ما در روز کارهای بسیاری انجام می‌دهیم، چیزهایی می‌خوریم، چیزهایی یاد می‌گیریم، به جاهای مختلفی می‌رویم، از وسایل مختلفی استفاده می‌کنیم و … و البته سعی ما این است که تمامی این کارها را به «بهترین» نحو ممکن انجام دهیم. مثلاً اگر می‌خواهیم خرید کنیم، بهترین یعنی باکیفیت‌ترین محصولات را بخریم. یا مثلاً اگر می‌خواهیم درسی را بخوانیم، آن را به بهترین شکل، یعنی به شکلی که توانایی حل مسائل مختلف آن درس را به ما بدهد، یاد بگیریم.

واضح است که برای انجام‌دادن هر کار راه‌های زیادی وجود دارد. مثلاً فرض کنید که مادرتان یک فهرست خرید به شما داده و خواسته‌است که تمامی آن‌ها را تهیه کنید. انتخاب‌های زیادی برای خرید وجود دارد، این‌که اول چه کالاهایی خریداری شوند و بعد این‌که هر کالا را از کدام مغازه بخریم. اما مسئله‌ای که وجود دارد این است که، چگونه خرید کنیم که هم «کمترین» پول را بپردازیم و هم خرید «کمترین» زمان ممکن طول بکشد.به عبارت دیگر چگونه خرید کنیم که خرید ما «بهترین» یا «بهینه» باشد.

در دنیای دیجیتال ( اینترنت ) هم همینطور است مدیران سایت‌ها خواهان بهترین سایت بالاترین ترافیک و افزایش اقتدار و اعتبار محتوای سایت هستند و کاربران دوست دارند با وارد کردن آدرس سایت و زدن اینتر سایت باز کنند و براحتی با جستجوی عبارتی در موتور جستجوگر به نتایح موردنظر خود برسند و… پس بهینه سازی به کارهایی گفته می‌شود که ما را به اهدافمان می‌رساند.

بهینه ساز کیست؟

بهینه ساز به فرد یا تیمی گفته می‌شود که راهکارهای رسیدن به اهداف را می‌شناسد. به طور مثال در بهینه سازی سایت، بهینه ساز کسی است که با تمامی راهکارهای بهینه سازی سایت آشنا است.

بهینه سازی سایت چیست

بهینه سازی سایت به کارهایی گفته می‌شود که باعث رسیدن به اهداف وبمستران می‌شود. سئو قالبفا به دلیل مفهومی که سئو در ذهن وبمستران ایجاد شده است، بهینه سازی سایت را جدا از مفهوم سئو قرار داده است در صورتی که در اصل این دو مفهوم یکی هستند.

بهینه سازی سایت که سئو قالبفا از مفهوم سئو جدا کرده است عبارت است از : بهینه سازی کارایی و عملکرد سایت و افزایش سرعت سایت، بهینه سازی ظاهر سایت و سازگار کردن با انواع مرورگر از جمله مرورگر اکسپلورر نسخه 8 به بالا، بهینه سازی نسخه تبلت و موبایل و سازگار کردن سایت با انواع تبلت و موبایل و صفحات نمایشگر، بهینه سازی و استاندارد سازی کد نویسی ظاهر سایت و رفع ارورهای کدنویسی در زبان HTML CSS JS و بهینه سازی و اصولی نویسی کدنویسی باطن سایت و رفع ارورهای کدنویسی در زبان PHP ASP JSON SQL.

 

منبع: لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...