رفتن به مطلب

هرچیزی که در مورد تعویض پلاک اینترنتی باید بدانید


saraminai

پست های پیشنهاد شده

تعویض پلاک اینترنتی در تمامی مراکز فک پلاک تهران از شهریور 99، به منظور حفظ سلامت مراجعین در راستای ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجرایی شده است. از این رو برای دریافت نوبت دهی تعویض پلاک با مراجعه به سامانه مربوطه و ثبت نام فک پلاک اینترنتی، اقدام به رزرو نوبت کنید. توجه داشته باشید در صورت حضور در این مراکز فاصله گذاری اجتماعی را رعایت فرمایید تا از ازدحام افراد جلوگیری شود.

 

نوبت‌دهی مراکز تعویض پلاک در دوران کرونا:
تا پیش از شیوع بیماری کووید-19، روند نوبت‌گیری جهت فک پلاک، به‌صورت مراجعه حضوری خریدار و فروشنده به نزدیک‌ترین مرکز موجود در شهر محل سکونت خریدار انجام می‌شد. کافی است یک ‌بار به مراکز مربوطه مراجعه کرده باشید تا از کثرت مراجعه‌کنندگان و میزان ازدحام افراد در این مراکز مطلع باشید.
تعویض پلاک اینترنتی، در تمامی مراکز فک پلاک تهران و به‌منظور حفظ سلامت مراجعین در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی از شهریور 99 اجرایی شده است. ازاین‌رو، برای دریافت نوبت‌ باید به سامانه نوبت‌دهی مربوطه مراجعه کنید. دقت داشته باشید که هنگام حضور در مرکز مربوطه، فاصله‌گذاری اجتماعی را نیز رعایت کنید.

 

نوبت‌دهی تعویض پلاک:
بر اساس اعلام رئیس مرکز شماره‌گذاری ناجا، از تاریخ 19 شهریور به بعد، با توجه به شیوع پاندمی کرونا و لزوم توجه به اصل فاصله‌گذاری اجتماعی، پذیرش مراکز فک پلاک و دریافت وقت و شماره‌گذاری خودرو و موتورسیکلت در تهران، فقط به‌صورت اینترنتی انجام گرفته است.
در بیانیه این مرکز آمده است که پروسه ثبت‌نام فک پلاک و نوبت‌دهی آن، کاملاً اینترنتی خواهد بود و شهروندان از مراجعه حضوری به مراکز تعیین‌شده اکیداً خودداری کنند. هم‌چنین متقاضیان باید دقت داشته باشند که خودروهای دارای پلاک زوج، در روزهای زوج و خودروهای دارای پلاک فرد، در روزهای فرد در مراکز فک پلاک پذیرش می‌شوند.
بر اساس اعلام این مرکز، از ابتدای مهرماه 99 علاوه بر استان تهران، استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اصفهان، خراسان رضوی، فارس، گیلان، کرمانشاه، البرز، یزد و قم نیز به سامانه نوبت‌دهی اینترنتی متصل شده‌اند. در ادامه، به تشریح فرایند نوبت‌دهی اینترنتی تعویض پلاک خواهیم پرداخت و مراحل نوبت‌گیری جهت این کار را با هم مرور خواهیم کرد.

 

راهنمای تعویض پلاک اینترنتی:
مراجعه حضوری خریدار و فروشنده یا نماینده قانونی آن‌ها (وکیل) همراه با خودروی معامله‌شده در تاریخ مقرر به مرکز فک پلاک مربوطه، الزامی است.
پس از نوبت‌دهی اینترنتی در سامانه مربوطه، خریدار و فروشنده باید برای تکمیل فرایند، در روز و ساعت مقرر، همراه با اصل شناسنامه و کارت ‌ملی خریدار و فروشنده، اصل سند مالکیت خودرو و کارت خودرو به مرکز مشخص‌شده مراجعه کنند.
لازم به ذکر است که در صورت مفقودی سند‌ مالکیت خودرو، درج یک نوبت آگهی در روزنامه‌های کثیر‌الانتشار در این خصوص، الزامی است و فرایند تعویض پلاک، بعد از سپری‌‌شدن ده روز از تاریخ درج آگهی فوق، امکان‌پذیر است.
ارائه مدارک احراز محل سکونت خریدار شامل سند مالکیت یا اجاره‌نامه معتبر به ‌نام شخص خریدار، همسر، پدر یا مادر وی هنگام مراجعه حضوری، الزامی است.
در صورت عدم احراز محل سکونت خریدار توسط مرکز فک پلاک، خریدار ملزم به ارائه مدارک تکمیلی مانند دفترچه تأمین اجتماعی، معرفی‌نامه از کارگزینی محل خدمت با درج آدرس منزل برای کارکنان دولتی یا معرفی‌نامه از آموزش‌ و‌ پرورش منطقه محل سکونت فرزندان با درج آدرس منزل خواهد بود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نوبت دهی و تعویض پلاک اینترنتی به لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. مراجعه کنید.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...