رفتن به مطلب

افزایش رتبه سایت در نتایج گوگل با محتوای سئو شده


yasaman-es

پست های پیشنهاد شده

افزایش رتبه سایت درگوگل با محتوای سئو شده
گوگل می‌گوید که هدفش “ارائه‌ی مربوط‌ترین و قابل‌اعتمادترین اطلاعات موجود است”، اما سوال این‌جاست که این “مربوط بودن” و “قابل اعتماد بودن” در جستجو کجا درست جواب نمی‌دهند. گوگل این مشکل را با تحلیل این هدف حل می‌کند. آیا تبلیغ‌های پولی که در SERPها بالای همه چیز هستند همیشه “قابل‌اعتماد”ترینند؟ “افراد هم‌چنین پرسیده‌اند” و دیگر عناصری که نتایج اصلی وب‌سایت را نشان می‌دهند چطور؟ تقریبا همان‌طور که خود گوگل می‌گوید “شاید ما نتایج مرتبط را ارائه نداده باشیم بنابراین یک گزینه‌ی دیگر را انتخاب کنید. امیدواریم که تا حدی شما را راضی کرده باشیم. بدترینشان نتایج بدون کلیک گوگل هستند. اساسا، موتور جستجوی عظیم به‌طور مرتب پاسخ به جستارها را نشان می‌دهد تا جستجو‌کننده نیاز نداشته باشد که کلیک کند. بیش از نیمی از جستجوها بدون کلیک هستند، طبق پژوهش گزارش‌شده‌ای توسط رند فیشکین در پژوهش اسپارک‌توروکه براساس داده‌های کلیک جامپ‌شات: امروزه کمتر از نیمی از نتایج جستجو در گوگل منجر به کلیک می‌شوند. در ادامه به مبحث افزایش رتبه سایت در نتایج گوگل با محتوای  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.  شده نیز می پردازیم:
 



Increase-the-ranking-in-the-SERP-with-SE
 
 

اصول و راهکارهای سئو برای افزایش رتبه سایت۱- تعداد محتوای سایت را افزایش دهید:هنگامی‌ که برندها انتشار مطالب با کیفیت بالاتر را در اولویت قرار می‌دهند اما این کار را کمتر انجام می‌دهند، می‌تواند بازدیدکنندگان را تحت تاثیر بگذارد و در شناخت برند، اعتماد و اشتراک‌گذاری محتوا تاثیرش را بگذارد. ولی اگر دارید در SERPها محو می‌شوید، به یک لبه نیاز دارید. محتوای بیشتری را در گوگل وارد کنید. اگر کیفیت خوب است و شما به دنبال بهترین کارهای  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.  هستید، محتوای اضافی به شما کمک می‌کند که رده‌بندی بالاتری بگیرید و ترافیک طبیعی جستجوی بیشتری بگیرید.
 
 
 
Increase-the-ranking-in-the-SERP-with-SE
 

محتوایتان را با نکات مرتبط برای مصرف‌کنندگان  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.  یا  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.  گسترش دهیدشما می‌توانید انواع محتواها را با کلمات کلیدی مناسب بسازید. گزیده‌ای از راهنمای تحصیلیتان،کتاب‌های الکترونیک، و برگه‌های سفید را منتشر کنید. شما می‌توانید از صفحه‌ها به آن‌ها لینک دهید، به قسمتی از آن‌ها اشاره کنید، یا آن‌ها را در پست‌های بلاگ یا بخش مقالات وب‌سایتتان لیست کنید. نمونه‌های دیگر از محتوای جدید می‌تواند شامل لیست‌هایی از مطالعات صنعتی، محتوای همیشه‌ سبز و صفحات FAQ باشد.۲- محتوای طولانی‌تری بنویسیدبعضی اوقات به طولانی‌تر نوشتن کمک می‌کند تا بیشتر در میان نتایج برای ویژگی‌های SERP یا نتایج سنتی ظاهر شوید. لازم نیست که محتوای طولانیتان را با محتوایی که از ۳۰۰۰ کلمه بیشتر است خفه کنید. (بازاریابان دیدگاه‌های مختلفی در مورد این‌که چه متنی را طولانی تلقی کنند دارند.)
CMI مقالات طولانی زیادی دارد که به خاطر کلمات کلیدی متعدد رتبه‌های ‌خوبی دارند. برای مثال هک ۹ فونت برای استوری‌های اینستاگرامی که باید بدانید نزدیک ۱۲۰۰ کلمه دارد (که با هیچ مقیاسی طولانی نیست). ولی در گوگل بیش از ۱۰۰ رده‌بندی بالای ۱۰ دارد. در ادامه به چند مثال اشاره شده است:
 
 
Increase-the-ranking-in-the-SERP-with-SE
 

۳- از featured snippets استفاده کنید:محتوایتان می‌تواند بسته به سوال‌هایی که پاسخ می‌دهید، لیست‌هایتان، جدول داده‌ها و غیره فرصت‌هایی را فراهم کند که اسنیپت‌های ویژه‌ای را به‌کار بگیرید.
مقاله‌ی اینستاگرامی که قبلا به آن اشاره کردیم هم تعدادی اسنیپت ویژه مثل این یکی که جستجوگرها را تشویق می‌کند که “چیزهای بیشتر” را ببینند یا لینک را دنبال کنند، به‌دست آورده است.
 
 
Increase-the-ranking-in-the-SERP-with-SE
 

من برای جلوگیری از featured snippets که گاهی در کلیک‌گرفتن شکست می‌خورند، استراتژی‌های پیشرفت محتوایتان را عوض نمی‌کنم. Moz که مرتبا پیدا شدن این شکست‌ها را دنبال می‌کند، در اوایل ماه مارس که من چک کردم گزارش داده که ۱۳٫۳% از SERPها شامل یک اسنیپت ویژه بوده‌اند.
با وجود این‌که در ژانویه گوگل درها را روی قابلیت وب سایت‌ها برای لذت بردن از اسنیپت‌های ویژه و هم‌چنین یک نتیجه‌ی ارگانیک در صفحه‌ی اول گوگل بست، باز هم ادعای من صادق است.

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

۴- محتوایی را که در گوگل رتبه نگرفته است، شناسایی کنیداحتمالا وب‌سایت شما صفحات زیادی دارد که برای هیچ کلمه‌ی کلیدی‌ای رتبه‌ی خوبی نمی‌گیرد. محتواهایی که نزدیک به صفحه‌ی اول گوگل رده‌بندی شده‌اند را دوباره بازدید کنید. ببینید مشکل ممکن است از کجا باشد:
• آیا محتوا کوتاه است؟ (با وب‌سایت‌های رقیب برای عبارت مشابه مقایسه کنید.)
• آیا عنوان محتوا خیلی مبهم است و کلمه‌ی کلیدی در آن نیست؟
• آیا کلمات کلیدی را خیلی رقابتی هدف گرفته‌اید؟ (با توجه به حجم جستجوی ماهانه در گوگل، رتبه‌های فعلی خود را مرور کنید.)
• آیا محتوایتان بک‌لینک‌های کیفی را جذب می‌کند؟
• آیا می‌توانید همین چیز را با کلمات کلیدی متفاوت که ممکن است رتبه‌ی بهتری بگیرند بگویید؟
شما باید به‌اندازه‌ی کافی محتوا داشته‌ باشید که از بینشان انتخاب کنید چون معمولا صفحات وب‌سایت‌ها به‌اندازه‌ی کافی رده‌ی خوبی نمی‌گیرند که ترافیک ایجاد کنند. Ahrefs تحقیقی روی بیش از یک میلیارد صفحه انجام داد و پی‌برد که ۹۰٫۶۳% صفحات وب‌سایت‌ها ترافیکی ایجاد نمی‌کنند.۵- چه تعداد از صفحات وب ترافیک جستجوی ارگانیک می‌گیرند؟۹۰٫۶۳% از تمام صفحات موجود در شاخص ما از گوگل ترافیکی نمی‌گیرند و ۵٫۲۹% از آن‌ها در ماه ۱۰ بازدید یا کمتر می‌گیرند.
 
 
Increase-the-ranking-in-the-SERP-with-SE
 

اگر یک صفحه رده‌ی خوبی نگیرد، آیا بی‌خیالش می‌شوید یا سعی می‌کنید دوباره رویش کار کنید؟ به هر صفحه حداقل چند ماه فرصت دهید تا ببینید گوگل با آن چگونه برخورد می‌کند و صبر کنید تا بک‌لینک‌ها اثر کنند. شما وقت این را ندارید که تمام صفحات را درست کنید، ولی چندتا از اولویت‌ها را انتخاب کنید و رتبه‌ای که با گوگل به‌دست آورده‌اید را اندازه‌گیری کنید.

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

۶- لینک‌های داخلی را بازبینی کنیدشما احتمالا بعد از این‌که به محتوایتان رسیدگی کردید و لینک‌های داخلی بیشتری را در صفحات سایتتان که مستحق بیشتر دیده‌شدن هستند وارد کردید، رده‌یتان بالاتر می‌رود. در کل بهتر است که به صفحات هدف بیشتری لینک‌های داخلیتان را اضاف کنید تا این‌که لینک‌های موجود را اصلاح یا حذف کنید.
ممکن است گوگل براساس لینک‌های داخلیتان، وب‌سایتتان را انتخاب کند تا با سایت‌لینک‌ها در SERPها ظاهر شوند. سایت‌لینک‌ها اتوماتیک هستند بنابراین شما نمی‌توانید مستقیا از گوگل بخواهید که آن‌ها را نمایش دهد. ولی با تمرکز روی ساختار کلی سایت‌تان می‌توانید شانستان برای انتخاب شدن را بهبود ببخشید و کاری کنید که گوگل وب‌سایتتان را شاخص کند.به طور مثال: جنرال موتورز یکی از سایت‌هایی است که به‌خاطر سایت‌ لینک‌هایش حضور قوی در SERP دارد.
 
 
Increase-the-ranking-in-the-SERP-with-SE
 

۷- از تصاویر، نهایت استفاده را بکنید
 

Increase-the-ranking-in-the-SERP-with-SE
 

گوگل دسته‌های تصاویر را به گونه‌های مختلفی نشان می‌دهد به‌گونه‌ای که در موبایل یا دسکتاپ تغییر می‌کنند. اگر می‌خواهید یک تصویر در رده‌بندی‌ها باشد، بهترین اقدامات سئوی تصاویر را محترم شمارید:
• برای جدا کردن کلمات کلیدی در عنوان فایل از خط تیره استفاده‌کنید
• متن‌های توصیفی جایگزین بنویسید
• با بک‌لینک‌ها از صفحه پشتیبانی کنید
• توضیحات با جزئیات مرتبط‌تر اضافه کنید
بهترین اقدامات اهمیت دارند، اما به‌نظر می‌آید گوگل تصاویر را براساس متن محتوا انتخاب می‌کند حتی اگر یک تصویر در سئویش کمبود داشته باشد ، مثلا اسم فایل بدون کامات کلیدی باشد.۸- ویدیوها را هدف قرار دهیدآیا دارید ویدیوهایی مرتبط به کلمات کلیدی هدفتان تولید و منتشر می‌کنید؟ در این‌جا چند نکته‌ی سریع وجود دارد که برای بهبود دیده‌شدن ویدیویتان در نظر بگیرید:
• ویدیوهای زیر دو دقیقه بسازید
• متن ویدیو را به صفحه‌ی وب‌سایتتان اضافه کنید
• ویدیو را به وب‌سایتتان لینک کنید (مثل توضیحات)
• تعداد مشترکینتان را افزایش دهید، یک نشانه برای این‌که برندتان یک منبع معتبر برای ویدیوهاست
• ویدیو را در پلتفرم های مختلف آپلود کنید. توضیحات و لینک به وب‌سایتتان را تغییر دهید. (لازم نیست در این‌جا نگران جریمه‌ی دو نسخه‌نویسی باشید.)
• فیلم‌ها را با اشتراک در شبکه‌های اجتماعی تقویت کنید تا بازدید و علاقه بیشتری ایجاد کنید.
• از عنوان‌های مرتبط استفاده کنید.
• نقشه‌ی سایت ویدیو را در گوگل با استفاده از کنسول جستجوی گوگل ثبت کنید
دنبال شکاف‌های محتوایتان بگردید. برای مثال ویدیوهای مفیدی را برای موضوعات برتری که در SERP ویدیویی ندارند بسازید.
حتی بهترین اقدامات هم استثنا دارند. برای SERPها، به‌نظر می‌آید که گوگل همیشه طولانی بودن یا کیفیت پایین ویدیوها را در نظر نمی‌گیرد. گوگل این ویدیوی ارائه را که مایکروسافت در ۲۰۱۶ پست کرده‌بود را قرار داده بود: با شما خواهیم بود: مدیریت انتظارات مشتریان با وعده‌های مبهم و بحث‌های کم‌ارزش.
این ویدیو ۷۰ دقیقه است و فقط ۷۹بار دیده شده و یک “لایک” دارد. اما کانال مایکروسافت ۱۳۹۰۰۰ مشترک دارد و به‌نظر می‌آید که در این مورد دلیلش تعداد مشترکین بوده.

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

گوگل هم‌چنین مهارت‌های CTE را می‌پسندد، که یک ویدیوی کوتاه (۱:۴۱) با عنوانی سر‌راست است: کنترل سوپاپ‌ها. این ویدیو از ۲۰۱۲، ۵۸۹۰۰۰ بازدید و ۱۳۰۰ لایک داشته. مهارت‌های CTE 108000 مشترک دارد.
 
 
Increase-the-ranking-in-the-SERP-with-SE

۹- دیده‌شدن در SERP را با توییت به‌دست آوریدبه تعدادی از نتایج جستجو نگاه کنید و خواهید دید که گوگل توییت‌های کسب‌و‌کارها و نویسنده‌های بزرگ و کوچک را نشان می‌دهد.
 

Increase-the-ranking-in-the-SERP-with-SE
 

این هم چند نکته‌ی سریع برای بهبود دیده‌شدن توییترتان در SERP:
 




Increase-the-ranking-in-the-SERP-with-SE
 

• روزانه توییت کنید
• بر روی محتوایی که با جستارهای هدفتان یکی‌ست تمرکز کنید
• لینک‌ها را به توییت‌ها و هم‌چنین پروفایل توییترتان جذب کنید
• مطمئن شوید که مردم با اکانتتان تعامل دارند؛ توجه آن‌ها را با مطالب آموزشی، و نه فقط فروش، جلب کنید
• مداوم توییت کنید (برای یک مدت غیب نشوید)
• با دیگر اکانت‌های توییتر تعامل داشته باشید
• از هشتگ‌های پرطرفدار استفاده کنید
• از میم‌ها، ویدیوها و جیف‌ها برای تاثیرات بصری استفاده کنید.
SERPهای گوگل فرمت‌های مختلفی از محتوا مثل بسته‌های محلی و بازبینی‌ها ارائه می‌دهد. در برخی موارد، شما نمی‌توانید تاثیری در این‌که چطور در SERP نشان داده شوید داشته باشید. برای مثال، گوگل به ‌طور مستقیم داده‌ها را گردآوری می‌کند یا برای پشتیبانی از ویژگی‌هایی مانند کارت اطلاعات، به شرکای داده تکیه می‌کند:
 





Increase-the-ranking-in-the-SERP-with-SE


 
 
تمام ویژگی‌های SERP در Moz و SEMrush آورده‌شده، که به‌طور مداوم چک می‌کنند هر مدل از SERPها هر چند وقت در گوگل ظاهر می‌شوند. اطلاعات بیشتر را در Google SERP Feature Graph از Moz و SEMrush Sensor بببینید.
برای این‌که در SERPها بیشتر دیده شوید چه اقداماتی کرده‌اید (چه در بین نتایج معمولی و چه محتواهای ویژه)؟
تمام ابزارهایی که در پست‌هایمان آمده توسط نویسنده پیشنهاد شده و نه تیم ویراستاری CMI. پست‌های هیچ‌کس نمی‌تواند تمام ابزارهای مربوطه را در خود جای دهد. راحت باشید و ابزارهای اضافی (شرکت خودتان یا چیزی که از ان استفاده می‌کنید) را در کامنت اضافه کنید.

منبع :  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...