رفتن به مطلب

جلوگیری از ضررهای میلیونی در خرید خودرو دست دوم


saraminai

پست های پیشنهاد شده

افزایش نجومی قیمت خودروها از اوایل سال 97 و پس از آن، افزایش قیمت بنزین موجب شد تا استقبال از بازار خودرو دست‌دوم پرشورتر از قبل شود؛ زیرا توان خرید خودروی صفر برای مردم تضعیف شده و اغلب به سمت خرید خودروی دست دوم تمایل پیدا کرده‌اند.

اما نکته چالش برانگیز در خرید خودرو کارکرده این است که طبق آمارها بیش از 75 درصد خودروهای کارکرده موجود در بازار، ایرادات فنی یا بدنه دارند و متاسفانه بیش از 80 درصد مالکان خودروها هم در زمان فروش، معایب خودرو را پنهان می‌کنند.

خرید خودرو به ویژه خودرو کارکرده امری با ریسک بالا محسوب می‌شود. شما مطلع نیستید که مالک قبلی خودرو، چطور از خودرو نگه‌داری ‌کرده است. آیا خودرو تصادف شدید داشته یا نداشته؟ آیا خودرو نقص مهم فنی دارد یا ندارد؟ در حقیقت آسیب‌های فنی و بدنه را می‌توان مهم‌ترین و در عین حال مبهم‌ترین موضوع در خرید خودرو دست دوم دانست که شناسایی آنها از عهده هر کسی برنمی‌آید. بنابراین مهم‌ترین نکته در خرید خودروی دست دوم این است که به اندازه ارزش واقعی خودرو پول پرداخت کنید.

آمارها نشان می‌دهد که 40 درصد خودروهای کارشناسی‌شده دارای حداقل یک قطعه رنگ‌شده هستند و 32 درصد خودروها هم ایرادات فنی دارند. دقت در آمار فوق و مشاهده افرادی که روزانه با کلاهبرداران خودرو مواجه می‌شوند به اندازه کافی ضرورت استفاده از کارشناسی خودرو پیش از خرید را اثبات می‌کند. شما وقتی خودروی موردنظرتان را نزد کارشناس مجرب می‌برید، خودرو از نظر ظاهری، فنی، بدنه و تصادف‌های احتمالی مورد بررسی دقیق قرار می‌گیرد تا ارزش واقعی آن مشخص شود. این بهترین و مطمئن‌ترین راهی است که ریسک خرید خودروی دست دوم را به میزان زیادی کاهش می‌دهد.

برای اطلاع از مواردی که در کارشناسی خودرو ضروری و غیرقابل اجنتاب هستند می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید:

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...