رفتن به مطلب

آفتاب سوختگی چه مدت طول میکشد و راه درمان سریع تر آن چیست؟


nyusha

پست های پیشنهاد شده

دبرا جلیمان ، متخصص پوست ، دکتر ، سلامتی می گوید: " لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. (sunburn)، مکانیسم دفاعی بدن در برابر اشعه های مضر ماوراء بنفش (UV) است." هنگامی که پوست در معرض نور اشعه ماوراء بنفش قرار می گیرد ، بدن ملانین تولید می کند ، یک رنگدانه تیره ساخته شده که توسط سلول های پوستی به نام ملانوسیت ها بوجود می آید.

به گفته بنیاد سرطان پوست ، ملانین برای محافظت از پوست طراحی شده است و میزان تولید آن در بدن یک فرد به ژنتیک بستگی دارد. وقتی افرادی که ملانین کمتری تولید می کنند در معرض اشعه ماوراء بنفش قرار می گیرند ، باعث آسیب به DNA در لایه های بالایی سلول های پوستی می شوند. در نتیجه سوختگی در معرض تابش ، معروف به آفتاب سوختگی به وجود می آید. چقدر طول می کشد تا آفتاب سوختگی از بین برود؟ Rhonda Q. Klein ، MD ، متخصص پوست ، مستقر در کانکتیکات می گوید ،ترمیم پوست بستگی به این دارد که بدن چه مدت در معرض نور مستقیم آفتاب بوده است.

اکثر آفتاب سوختگی ها خارش و درد قرمز خود را طی سه تا پنج روز از دست می دهند. اما اگر سوختگی شدید و تاول زده ای داشته باشید ، این می تواند تا 10 روز ادامه داشته باشد.

" درد ناشی از آفتاب سوختگی معمولاً در طی دو تا شش ساعت از قرار گرفتن در معرض آفتاب و زمانی به اوج خود می رسد که حدود 24 ساعت پس از برخورد با نور آفتاب میرسد. اگر آفتاب سوختگی جدی تری دارید ، ممکن است پوست تاول بزند و لایه برداری کند.

تاول ها معمولاً بین شش تا 24 ساعت پس از قرار گرفتن در معرض آفتاب ظاهر می شوند ، اما بعضی اوقات ظاهر شدن آنها طولانی تر طول می شود. همه به یک روش در معرض نور خورشید پاسخ نمی دهند. به طور کلی ، طبق گزارش انجمن سرطان آمریکا ، افرادی که پوست صاف یا سبکی دارند ، برآمدگی ، یا موهای قرمز یا عادلانه حساس به آفتاب شدید هستند.

اما همه انواع پوست ، از نور تا تاریک ، در معرض آسیب UV هستند. این آسیب ممکن است در روزهای بسیار آفتابی و همچنین در روزهای کم باران رخ دهد ، زیرا نور UV به پوشش ابر نفوذ می کند. لایه برداری پوست بخشی از روند بهبودی بعد از آفتاب سوختگی است و معمولا بعد از حدود سه روز شروع می شود. باید هنگامی که پوست کاملاً بهبود یافت ، متوقف شود که در موارد آفتاب سوختگی شدید چندین هفته طول می کشد. دکتر جلیمان می گوید ، زمانی که لایه برداری در حال رخ دادن است ، قسمت آسیب دیده را نخوارانید که می تواند باعث آسیب پذیر تر شدن پوست شود.

 

source: لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...