رفتن به مطلب

پراجکت سرور ها


پست های پیشنهاد شده

پراجکت سرور یک راهکار مدیریت پروژه تحت سرور است که از سال ۲۰۰۰ توسط شرکت مایکروسافت ساخته شده است. که برای مدیریت تمامی پروژه ها و منابع سازمان کاربرد دارد. راهکار بسیار انعطاف پذیر و مقیاس پذیری می باشد که از مایکروسافت شیرپوینت (Microsoft Sharepoint) به عنوان پایه و اساس استفاده می کند. این راهکار همه جا قابل دسترس است همچنین لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. شامل ابزارهای آشنایی است که کارایی و سرعت کار را بالا می برد. پشتیبانی آن از طریق دو نوع رابط کاربری می باشد:

 نرم افزار مایکروسافت پراجکت (MSP)

 مرورگر وب (که به مولف Project Web App – PWA- متصل است)

مایکروسافت پراجکت از ارتباطات الکترونیکی تحت وب از طریق PWA پشتیبانی می کند. علاوه بر این، اطلاعات پروژه را در یک پایگاه داده مرکزی SQL Server ذخیره می کند و از دسترسی های غیرمجاز محافظت می کند. یک مدیر پروژه می تواند امنیت تعریف کاربران و دسترسی ها را کنترل کند و وظایف اعضای تیم را در این سامانه تعریف کند که هر شخص می تواند وظایف تعیین شده را در کارتابل شخصی اش مشاهده نماید. همچنین امکان پرداخت حقوق پرسنل از طریق اطلاعات این سامانه وجود دارد.

پراجکت سرور یک ماژول برنامه ریزی منابع نیز می باشد که برنامه ریزی در سطح کلان منابع، برای پروژه ها را تسهیل می کند. همچنین حجم کار منابع را می توان تجزیه و تحلیل کرد، این امر به سازمان ها امکان پیش بینی نیازهای منابع آتی و استفاده بهینه تر از منابع موجود ، را می دهد. پراجکت سرور تقویم ها، نمایش ها، جداول، فیلتر و زمینه های سفارشی را در یک منطقه تجارت جهانی (Enterprise Global area) ذخیره می کند. جایی که کاربران با هر بار Restart کردن مایکروسافت پراجکت به آخرین ورژن آن دسترسی پیدا می کنند.

تاریخچه پراجکت سرور کمپانی مایکروسافت

مایکروسافت پراجکت سرور از سال ۲۰۰۰ تا کنون هشت نسخه از محصول خود را روانه بازار کرده است. آخرین ورژن آن تا به حال مربوط به سال ۲۰۱۶ می باشد که تحت عنوان پراجکت سرور ۲۰۱۶ یا پراجکت آنلاین (Project Online) معرفی شد.

2000 – Project Central

2002 – Project Server 2002

2003 – Office Project Server 2003

2007 – Office Project Server 2007

2010 – Project Server 2010

2013 – Project Server 2013

2013 – Project Online (cloud Version)

2016 – Project Server 2016 / Project Online

2019 – Project Server 2019 / Project Online

راهکار EPM

راهکار مدیریت پروژه سازمانی مایکروسافت (EPM)، پلتفرم انعطاف ­پذیری است که توسط سازمان­ها برای اتوماتیک کردن فرآیندهای مدیریت پورتفولیو (PPM) مورد استفاده قرار می­ گیرد.

در طول یک صد سال گذشته، روند شکل گیری مدیریت پروژه به منظور برطرف کردن نیازهای سازمانی صنایع مختلف و بهره گیری از مزایای تکنولوژی های جدید تکامل پیدا کرده است. امروزه، مدیریت پروژه و پورتفولیو به سازمان ها در به دست آوردن دید شفاف و کنترلی نسبت به پورتفولیوهای متنوع، همسو سازی آنها با اهداف استراتژیک، و ایجاد همکاری تیمی به منظور اتمام پروژه ها در زمان مقرر و بودجه مصوب کمک خواهد کرد.

در شرایط اقتصادی امروز، سازمان ها با بودجه های در حال کاهش مواجه هستند؛ آن ها باید در مورد اینکه چه موقع دارایی خود را هزینه کرده و چطور از منابع شان استفاده کنند، تصمیم گیری صحیحی انجام دهند. سازمان ها به دنبال ابزارهای مدیریت پورتفولیو هستند تا بتوانند به کمک آن ها هزینه های خود را کاهش دهند، با بهره وری بالاتری به پیش بروند، و نهایتاً کسب و کارشان را گسترش دهند.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...