رفتن به مطلب

۵ راه تاثیر گذاری هاست بر رتبه بندی سئو


minajafari1371

پست های پیشنهاد شده

آیا هاست شما در رتبه بندی سئو تأثیر دارد؟ پاسخ دقیق بله است.
حقیقت این است که ارائه دهنده هاستینگ شما می تواند رتبه موتورهای جستجو شما را بهبود ببخشد یا خراب کند.
ما می دانیم که کلمات کلیدی، بک لینک ها و بهینه سازی محتوا برای هر استراتژی خوب لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. ضروری است. اما اگر به این روش ها توجه کرده اید اما همچنان نتیجه مثبتی نگرفته اید، وقت آن است که به انتخاب میزبان وب یا هاست توجه کنید.
در ادامه به این موضوع می پردازیم که چگونه بدانید هاست شما برای SEO مناسب است؟

آیا میزبانی وب بر سئو تأثیر می گذارد؟

۱- Uptime و downtime

موتورهای جستجو مانند Google همه چیز را در اختیار کاربران قرار می دهند تا آنچه را که می خواهند ارائه دهند.
اگر وب سایت شما همیشه down است، موتورهای جستجو آن را بعنوان سایت غیرقابل اعتماد پرچم گذاری می کنند. و می تواند شرط کند که وب سایت های غیر قابل اعتماد در SERP نمایش داده نشوند.
از آنجا که این مسئله باعث می شود دسترسی کاربران به سایت شما را دشوار کنند، نرخ لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. شما نیز افزایش می یابد. این مسئله بر قدرت و آتوریتی سایت شما تأثیر می گذارد و در بین موتورهای جستجو، نتیجه بدی به شما می دهد.
به همین دلیل است که هنگام انتخاب هاست، بروز رسانی و uptime یک عامل اساسی است.
اطمینان حاصل کنید که از ۹۹ تا ۱۰۰ درصد سایت شما uptime خواهد بود تا همیشه سایت خود را فعال نگه دارید. هر چیزی کمتر از این، ارزش بالقوه شما را کاهش می دهد.



۲- سرعت بارگذاری صفحه

هیچ کس برای وب سایت با سرعت کم صبر و حوصله ندارد، حتی گوگل.
اگر سایت شما بیش از ۳ ثانیه طول بکشد، مردم دریغ نمی کنند که به دنبال گزینه دیگری باشند.
یک هاست قابل اعتماد زمان بارگذاری سایت شما را کاهش می دهد. اما اگر متوجه شدید سایت شما هنوز کند است، می توانید در پایان به دنبال دلایل خرابی دیگر باشید.
به غیر از بررسی هاست، روش های مختلفی برای بهبود سرعت بارگیری صفحه سایت شما وجود دارد ، از جمله:

-بهینه سازی وب سایت خود از طریق caching
-فشرده سازی پرونده ها و تصاویر
-به حداقل رساندن محتوای داینامیک
می توانید زمان بارگذاری صفحه خود را با استفاده از ابزاری مانند Google Speed Tool ، Pingdom و GTMetrix اندازه گیری کنید.



۳- نوع هاستینگ

برخی موقعیت هایی وجود دارد که هاست اشتراکی برای لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. ایده آل نیست. در صدر آن لیست اسپم قرار دارد.
برنامه های هاست اشتراکی ارزان تر است. این امر آنها را به گزینه برتر اسپم ها تبدیل می کند و شما را در معرض خطر اسپم قرار می دهد.
گذشته از ضرر سئو، میزبانی هاست مشترک گاهی اوقات یک خطر امنیتی است. هنگامی که هکرها به یک وب سایت واحد می روند، بقیه سایت های تحت سرور مشترک نیز آسیب پذیر هستند.
با دریافت یک آدرس IP اختصاصی از این کار خودداری کنید. IP اختصاصی یک آدرس اینترنتی اختصاصی برای حساب هاستینگ شما است.
این امنیت اضافی را برای وب سایت شما فراهم می کند. همچنین این امکان را به شما می دهد که هنگام افزایش ترافیک، سرعت وب سایت خود را افزایش دهید.
البته گزینه دیگر در نظر گرفتن به روزرسانی برنامه هاست شما است. دو نوع هاستینگ قابل اعتماد که باید در نظر بگیرید VPS و میزبان سرور اختصاصی (dedicated server) است.

– VPS

سرور اختصاصی مجازی یک روش مقرون به صرفه برای مدیریت سرور خصوصی خود است. این قابلیت انعطاف پذیری و مقیاس پذیری بیشتری را در مقایسه با هاست اشتراکی فراهم می کند.

– dedicated server

یک هاست اختصاصی به شما سرور هاست کاملاً اختصاصی می دهد. این بدان معناست که شما آن را با کسی به اشتراک نمی گذارید و می توانید از ۱۰۰٪ منابع آن بهره مند شوید.
اگر یک سایت پر ترافیک را اداره می کنید، میزبانی مدیریت شده را در نظر بگیرید.

برخورداری از هاستینگ حرفه ای شما باعث می شود این فرصت را به دست آورید که بیشتر روی بهبود سئو و کیفیت خدمات خود تمرکز کنید.



۴- محل سرور

اگر وب سایت شما مخاطب محلی دارد، یک هاست محلی تهیه کنید.
موتورهای جستجو مکان سرور هاست شما را ارزیابی می کنند. هرچه سرور شما به مخاطبان شما نزدیک تر باشد، به احتمال زیاد به SERP های آنها خواهید رسید.
این بدان دلیل است که هر وب سایت دارای یک آدرس IP مشخص شده با موقعیت جغرافیایی خود است. اگر یک میزبان محلی دارید، هدف قرار دادن مخاطبان محلی و رتبه بندی در جستجوهای محلی آسانتر است.
در پایان، شما در حال دریافت ترافیک وب سایت مربوطه هستید.
گذشته از مزیت لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. خود، مکان سرور همچنین به زمان بارگذاری صفحه شما کمک می کند. هرچه کاربر به آن نزدیکتر باشد، سریعتر می تواند داده ها را در مقایسه با وب سایت با موقعیت سرور از راه دور بارگیری کند.



۵- سایت ایمن

بهترین هکرها بدون اطلاع شما می توانند به راحتی در سایت شما نفوذ کنند. آنها ممکن است پیوندهای مخرب یا نامربوطی به کدنویسی آن اضافه کنند. نکته بعدی که می دانید، گوگل سایت شما را مجازات می کند و شما را به رتبه های عقب تر سوق می دهد.
با انتخاب یک هاست که ویژگی های امنیتی وب را در برابر بدافزارها، هرزنامه ها، حملات DDoS و سایر تهدیدات سایبری ارائه می دهد، پیشگیری کنید.
همچنین، برای اطمینان از امنیت وب سایت خود، حتماً از گواهینامه لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. (HTTPS) استفاده کنید.
گذشته از رمزگذاری وب سایت، SSL رتبه بهتری در Google به شما می دهد. این اعتماد به برند شما می افزاید زیرا مردم می خواهند با یک وب سایت ایمن ارتباط برقرار کنند.



انتقال هاست بدون تأثیرگذاری بر سئو

شما تلاش زیادی برای SEO خود کرده اید، اما هاست شما مناسب نیست و نمی تواند ادامه یابد.
بهترین راه حل این است که مستقیماً به منبع بروید و میزبان وب را تغییر دهید. نگران نباشید روش های مختلفی وجود دارد که می توانید انجام دهید تا تلاش های SEO خود را از پایین رفتن رتبه حفظ کنید.

هنگام انتقال و تغییر هاست، شما می خواهید که یک انتقال موفق بدون تأثیرگذاری بر تجربه کاربر داشته باشید.
به علاوه، شما می خواهید موتورهای جستجو سوئیچ و جا به جایی را تشخیص دهند. این بدان معنی است که صفحات جدید شما باید همانند صفحات قبلی شما رتبه ای کسب کنند.
این مراحل ساده را برای انتقال راحت هاست دنبال کنید:
۱- ابتدا محتویات یک دایرکتوری یا زیر دامنه را برای آزمایش روند انتقال جا به جا کنید. سپس از طریق یک لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. ، صفحات را به سایت جدید هدایت کنید. این به Google می گوید که وب سایت شما به طور دائمی منتقل می شود.
۲- بررسی کنید که آیا تغییر مسیر (ریدایرکت) صفحات در SERP نمایش داده می شوند یا خیر. سپس جا به جایی بقیه وب سایت را شروع کنید.



در بعضی موارد، ممکن است بخواهید وب سایت خود را باز طراحی کنید. بنابراین سایت خود را به دامنه جدید منتقل می کنید. مراحل انتقال را از طریق مراحل زیر انجام دهید:
۱- ابتدا سایت را قبل از طراحی مجدد آن منتقل کنید.
۲- تمام لینک های داخلی و خارجی را در سایت خود بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که لینک های داخلی به دامنه جدید اشاره می کنند. همچنین می توانید از یک link checker استفاده کنید تا مطمئن شوید سایت شما لینک های شکسته ندارد که برای SEO مفید نیست.
۳- حداقل ۱۸۰ روز در دامنه قدیمی خود باقی بمانید. بنابراین در غیر این صورت مواجه شدن با نقاط ضعف در انتقال خود، هیچ وقت نمی توانید آن را برطرف کنید.

شرکت لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. اینتن با تیم حرفه ایی خود توانسته یکی از بهترین شرکت های طراحی سایت در تهران را به خود اختصاص دهد این شرکت با بیش از ۸ سال سابقه در زمینه ی طراحی سایت های اینترنتی و سئو  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. در حال فعالیت است و بیش از ۴۰۰ سایت معتبر را طراحی و به نام خود اختصاص داده است،برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در قسمت لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. در ارتباط باشید تا در حیطه ی کاری خود اطلاعات بیشتری کسب نمایید.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...