رفتن به مطلب

سئو کلی


minajafari1371

پست های پیشنهاد شده

برای مشاغلی که به تازگی شروع به ساخت وب سایت خود کرده اند و یا از طریق طراحی مجدد وب سایت اقدام می کنند ، بهینه سازی موتور جستجو یا SEO می تواند کمی احساس ترس و وحشت کند.
حتی اگر یک همکار با تجربه در زمینه SEO ندارید، هنوز هم می توانید برخی از تغییرات مثبت را شروع کنید که به شما در بهبود بهینه سازی موتور جستجو کمک می کند. با کمی آگاهی از SEO، می توانید در هر زمان در مسیر بهبود رتبه موتور جستجوی برند خود قدم بردارید.
سئو چیست و چگونه کار می کند؟ ما همچنین برخی از اصول اولیه SEO را پوشش می دهیم تا شما بتوانید بهتر بفهمید که چگونه این کار بر کسب و کار شما تأثیر می گذارد و چه کارهایی را باید انجام دهید تا در شکل مطلوبی باشد.

SEO چیست و چگونه کار می کند؟

SEO مخفف کلمه بهینه سازی موتور جستجو search engine optimization است و این فرایند بهینه سازی وب سایت شما برای دریافت ترافیک ارگانیک یا بدون پرداخت هزینه از صفحه نتایج موتور جستجو است. به عبارت دیگر ، SEO شامل ایجاد تغییرات خاصی در طراحی وب سایت و مطالب شماست که سایت شما را برای موتور جستجو جذاب تر می کند. شما این کار را انجام می دهید به این امید که موتور جستجو وب سایت شما را به عنوان یک نتیجه برتر در صفحه نتایج موتور جستجو نمایش دهد.
اگرچه بهینه سازی موتور جستجو می تواند همه عوامل مختلفی که در رتبه بندی شما تأثیر می گذارند، پیچیده باشد، اما درک روند کار چندان دشوار نیست. موتورهای جستجو می خواهند بهترین خدمات را برای کاربران خود ارائه دهند. این به معنی ارائه نتایج در صفحات موتور جستجو است که نه تنها از کیفیت بالایی برخوردار هستند بلکه به آنچه جستجوگر به دنبال آن می باشد نیز مرتبط هستند.

 



			

به منظور انجام این کار، موتورهای جستجوگر وب سایتهای مختلف را اسکن می کنند تا بهتر بدانند سایت درباره چیست. این به آنها کمک می کند تا نتایج مناسب تری را به افرادی که در جستجوی موضوعات خاص یا کلمات کلیدی هستند ، ارائه دهند. به همین ترتیب، موتورهای جستجو به تعیین چگونگی حرکت و خواندن آسان می پردازد و به سایت های کاربر پسند با رتبه های بالاتر در صفحه نتایج موتور جستجو پاداش می دهد.
SEO فرایندی است که سازمانها به دنبال آن می روند که سایت آنها در موتورهای جستجو برای کلمات کلیدی و عبارات مربوطه رتبه بالایی داشته باشد.
مزایای بسیاری از سئو برای تجارت شما وجود دارد. با بهبود سئو خود می توانید برای گسترش بازدید خود در موتورهای جستجو تلاش کنید. این به شما کمک می کند تا مشتریان بالقوه بیشتری را بدست آورید و درگیر کنید. با ایجاد محتوای جذاب تر و موثرتر بر روی سئو، می توانید شانس خود را برای ایجاد ترافیک ارگانیک هدفمندتر افزایش دهید.

کیفیت ترافیک سایت: کیفیت ترافیک به چه معناست! حتی اگر شما تمامی کاربران اینترنت و موتورهای جستجو را به سمت سایت خود جذب نمایید این به معنای کیفیت ترافیک نیست زیرا که می بایست محصولات و خدمات خود را به کاربرانی که نیازمند می باشند پیشنهاد نمایید.

کمیت ترافیک سایت: تعداد کلیک بیشتر از سمت موتورهای جستجو می تواند به معنای فرصتی برای سودآری شما باشد پس تلاش بر روی کمیت ترافیک نیز مطلوب خواهد بود.

نتایج طبیعی: جستجو به واسط موتورهای جستجو به معنای جذب ترافیک و کاربر بودن پرداخت هزینه و به فرمت طبیعی می باشد. درج تبلیغات و بنرهای تبلیغاتی نیز اگرچه موجب هدایت کاربر به سمت سایت شما می شود اما در معنای سئو سایت نمی باشد.

عوامل تاثیرگذار بر سئو

اکنون که می دانید SEO چیست و چگونه کار می کند، بیایید به برخی از عواملی بپردازیم که می توانند در رتبه بندی بهینه سازی موتور جستجوگر شما تأثیر بگذارند. گوگل غول موتور جستجوگر، الگوریتم دقیقی را که از آنها استفاده می کند برای رتبه بندی سایت ها به دست نمی آورد. با این حال ، ما درک خوبی از برخی از عواملی که در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) تأثیر می گذارد ، داریم. این عوامل هم عوامل درون صفحه ای و هم خارج صفحه ای را شامل می شوند که در زیر به آنها می پردازیم.



			

بازاریابی محتوا

قبل از اینکه به برخی از عوامل SEO و خارج از صفحه بپردازیم، اجازه دهید در مورد محتوا صحبت کنیم. محتوا هم در جذب موتورهای جستجو موثر است و هم به سازمان شما کمک می کند تا با بازدید کنندگان سایت ارتباط برقرار کند.
هرچه قطعات با کیفیت تر و مرتبط با محتوای شما در سایت شما باشد، موتورهای جستجوگر احتمال بیشتری دارند که صفحات شما را در صفحه نتایج موتور جستجو بالاتر قرار دهند. به همین ترتیب، هرچه محتوای جذاب و مؤثرتری در سایت خود داشته باشید، بازدیدکنندگان بیشتر احتمال دارد که زمان با کیفیت را در وب سایت سپری کنند و حتی ممکن است خرید انجام دهند.
راز ایجاد محتوا که هم برای موتورهای جستجو و هم برای بازدید کنندگان سایت شما بهینه شده است، ایجاد انواع مختلفی از مطالب است که به خوبی نوشته شده و در موضوعاتی که بیشتر مورد توجه مخاطبان شماست. در اینجا فقط چند نوع محتوا وجود دارد که می توانید برای کمک به بهبود ارائه مطالب و در نتیجه، رتبه بندی موتورهای جستجو روی آنها تمرکز کنید:

-پست ها و مقالات وبلاگ
-محتوای رسانه های اجتماعی
-کتابهای الکترونیکی
-راهنماها و آموزشها
-فیلم ها و ضبط های صوتی
-اینفوگرافیک یا سایر محتوای تصویری



			

نکته مهم دیگر که هنگام ایجاد محتوا برای سایت خود باید در نظر بگیرید کلمات کلیدی و عبارات SEO است. اینها کلمات و عبارات مرتبطی هستند که ممکن است کاربر موتور جستجو هنگام جستجوی پاسخ سوالات یا محصولات و خدمات مرتبط با آن تایپ کند. وقتی در اطراف این کلمات کلیدی و عبارات محتوا ایجاد می کنید ، شانس خود را برای رتبه بالاتر برای این کلمات کلیدی در صفحه نتایج موتور جستجو بهبود می بخشید.
یکی دیگر از عواملی که می تواند در محتوای شما تأثیر بگذارد این موضوع است که چقدر محتوای شما تازه است. تازگی اساساً به این نکته اشاره دارد که سازمان شما محتوای جدیدی را به سایت شما ارسال می کند. با این حال، ایجاد محتوای جدید با نام تجاری تنها راه برای تازه نگه داشتن مطالب شما نیست. همچنین می توانید با به روز کردن پست ها، نوشتن مجدد مطالب خود را برای اثربخشی بیشتر آنها یا اضافه کردن اطلاعات و آمار جدید به مرور زمان، محتوای خود را تازه کنید.
اگرچه ایجاد محتوا به زمان و منابع نیاز دارد، اما در پایان بیشتر از پرداخت آن خواهد بود. موتورهای جستجو علاقه مند به محتوای عالی هستند و مصرف کنندگان برای درک بهتر از ارزش سازمان شما می توانند به محتوای با کیفیت نیاز داشته باشند. با ایجاد چند پست وبلاگ شروع کنید و برای ساختن موارد زیر در رسانه های اجتماعی کار کنید. هنگامی که شما یک گروه از طرفداران و پیروان وفادار دارید، سازمان شما می تواند برای ایجاد انواع مختلف رسانه برای جذب و درگیر کردن راهکارهای جدید تلاش کند.



			

سئو درون صفحه یا on-page SEO

عوامل لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. عناصری هستند که در وب سایت شما اتفاق می افتد. اینها مواردی است که شما بر آنها کنترل کاملی دارید، به این معنی که می توانید با رعایت بهترین شیوه های سئو برای بهبود این عوامل در طول زمان تلاش کنید. این فراتر از بازاریابی محتوای شما به سطوح عمیق تر HTML سایت شما است.
در اینجا فقط چند عامل سئو on-page وجود دارد که می تواند به شما در بهبود رتبه جستجوی خود کمک کند:

۱- برچسب عنوان

برچسب عنوان در هر صفحه به موتورهای جستجو می گوید صفحه شما در مورد چیست. این باید ۷۰ کاراکتر یا کمتر باشد، از جمله کلمه کلیدی که محتوای شما روی آن متمرکز است و نام تجارت شما.

۲-توضیحات متا

توضیحات متا در وب سایت شما کمی درباره اطلاعات مربوط به هر صفحه در مورد موتورهای جستجو می گوید. این همچنین توسط بازدید کنندگان انسانی شما برای درک بهتر صفحه استفاده می شود. باید شامل کلمه کلیدی شما باشد و همچنین جزئیات کافی برای ارائه به خواننده در مورد مطالب ارائه می دهد.

۳-عناوین فرعی

زیر عنوان ها نه تنها باعث می شوند مطالب شما برای بازدید کنندگان آسان تر شود، بلکه می تواند به بهبود سئوی شما نیز کمک کند. می توانید از برچسب های H1 ، H2 و H3 استفاده کنید تا به موتورهای جستجو کمک کنید محتوا را بهتر درک کنند.

۴-پیوندهای داخلی

ساختن لینک داخلی یا پیوندهایی به سایر مطالب موجود در سایت شما می تواند به موتورهای جستجو کمک کند تا درباره سایت شما اطلاعات بیشتری کسب کنند. به عنوان مثال، اگر پستی در مورد ارزش یک محصول یا خدمات خاص می نویسید، می توانید به صفحه محصول یا خدمات در پست وبلاگ خود لینک دهید.

۵-نام تصویر و برچسب های ALT

اگر از تصاویر در وب سایت خود یا در محتوای وبلاگ خود استفاده می کنید، می بایست کلید واژه یا عبارت خود را نیز در نام تصویر و برچسب alt وارد کنید. این به موتورهای جستجو کمک می کند تا تصاویر شما را بهتر ایندکس کنند، که ممکن است در هنگام انجام جستجوی تصویر برای یک کلمه کلیدی یا عبارت خاص ظاهر شوند.
هنگامی که کلمات کلیدی و عبارات SEO خود را در صفحات خود به صورت استراتژیک قرار می دهید، جلوگیری از بهینه سازی بیش از حد مهم است. اگر در بسیاری از مطالب سعی کنید بارها از کلمات کلیدی استفاده نکنید، Google و سایر موتورهای جستجو صفحه شما را جریمه می کنند.
علاوه بر این، شما می خواهید مطمئن شوید که هر محتوا فقط روی یک یا دو کلمه کلیدی متمرکز است. این کمک می کند تا محتوای شما خاص و مرتبط باشد. تلاش برای مقابله با بسیاری از کلمات کلیدی به طور هم زمان ممکن است بر سئو سایت شما تأثیر منفی بگذارد، زیرا اغلب باعث می شود محتوای غیر متمرکز ایجاد شود.
در حالی که محتوای سایت نقش مهمی در رتبه بندی موتورهای جستجو دارد، در نظر گرفتن معماری سایت شما نیز مهم است. شما می خواهید از یک طراحی وب سایت استفاده کنید که اسکن یا خزیدن صفحات و مطالب شما را برای موتورهای جستجو آسان می کند. ایجاد لینک داخلی بین صفحات شما و ایجاد نقشه سایت هم می تواند به بهبود خزیدن در سایت شما کمک کند و هم موتورهای جستجو را برای درک بهتری از محتوای شما کمک کند.
نگرانی دیگر شما در مورد معماری سایت شما این است که آیا وب سایت شما سازگار با موبایل است یا خیر. بسیاری از مصرف کنندگان در جستجوی اطلاعات و برند های موجود در دستگاه های تلفن همراه خود هستند. شما باید اطمینان حاصل کنید که این کاربران قادرند وب سایت شما را از دستگاه تلفن همراه خود مشاهده، مطالعه و هدایت کنند. این نه تنها بر تجربه کاربر تأثیر می گذارد، بلکه می تواند بر سئوی شما نیز تأثیر بگذارد.



			

سئو خارج از صفحه یا off-page SEO

علاوه بر عناصر SEO درون صفحه ای که سازمان شما را کنترل می کند، فاکتورهای سئو خارج از صفحه نیز وجود دارند که می توانند بر رتبه شما تأثیر بگذارند. اگرچه شما کنترل مستقیمی بر این عوامل خارج از صفحه ندارید، روش هایی وجود دارد که می توانید شانس خود را برای انجام این فاکتورها به نفع خود بهبود بخشید.
در اینجا چند مورد از فاکتورهای مختلف لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. که می توانند در رتبه بندی موتورهای جستجو تأثیر بگذارند آورده شده است:

۱-اعتماد

اعتماد به یک عامل فزاینده و مهم در رتبه بندی گوگل سایت تبدیل می شود. اینگونه گوگل تعیین می کند که آیا شما سایتی قانونی دارید که بازدید کنندگان بتوانند به آن اعتماد کنند. یکی از بهترین راه های بهبود اعتماد، ایجاد بک لینک های با کیفیت از سایت هایی است که دارای صلاحیت هستند.

۲- بک لینک

یکی از محبوب ترین روش های ایجاد سئو خارج از صفحه، استفاده از بک لینک است. شما باید مراقب باشید زیرا سایت های اسپم سازی با پیوندهای شما راهی سریع و آسان برای ممنوعیت سایت شما از موتورهای جستجو است. درعوض، برای ایجاد روابط تأثیرگذار که محتوای با کیفیت ایجاد می کنند و به محتوای سایت شما باز خواهند گشت ، وقت بگذارید.

۳- شبکه های اجتماعی

یکی دیگر از مهمترین فاکتورهای جستجوگر خارج از صفحه، شبکه های اجتماعی هستند. هرچه محتوا با کیفیت تر منتشر شود، بیشتر احتمال دارد که افراد بتوانند محتوای خود را با دیگران به اشتراک بگذارند.
گرچه شما کنترل مستقیمی بر اتفاقات خارج از سازمان خود ندارید، می توانید به سادگی با ایجاد محتوای با کیفیت، دیگران را برای بهبود سؤال خارج از صفحه افزایش دهید. هرچه مطالب شما مرتبط تر و جالب تر باشد، به احتمال زیاد دیگران به محتوای شما لینک می زنند و آن را در رسانه های اجتماعی به اشتراک می گذارند. هرچه افراد به محتوای شما اعتماد بیشتری داشته باشند، موتورهای جستجو نیز بیشتر خواهند شد.
سئو کلاه سیاه و سئو کلاه سفید
وقتی صحبت از سئو می شود ، دو رویکرد متفاوت وجود دارد که سازمان ها برای بهینه سازی سایت های خود برای موتورهای جستجو استفاده می کنند – سئو کلاه سیاه در مقابل سئو کلاه سفید
برخی از سازمان ها فقط به SEO علاقه دارند تا بتوانند به سرعت مطالب خود را رتبه بندی کرده و در کوتاه مدت درآمد کسب کنند. سئو کلاه سیاه شامل تاکتیکی است که بر بهینه سازی محتوا فقط برای موتورهای جستجو تمرکز دارد. این بدان معناست که سازمانها به بازدید کنندگان انسانی که محتوای سایت آنها را مطالعه کرده و هدایت می کنند، توجه نمی کنند. این سازمان ها برای بهبود رتبه سایت خود، قوانین را می شکنند تا بتوانند سریع نتیجه بگیرند.
در پایان، این رویکرد سئو صفحاتی را تولید می کند که خواندن و نگاه کلی، کاملا مانند هرزنامه برای افراد دشوار است. گرچه سایتها ممکن است سریعتر از سایتهایی که صحیح بهینه سازی شده است، رتبه بگیرند، اما این سایت ها اغلب به سرعت توسط موتورهای جستجو جریمه یا ممنوع می شوند. به طور کلی، این رویکرد سریع در مورد سئو، شانس سازمان را برای ساخت سایتی پایدار و قادر به ایجاد نتایج جدید برای سالهای آینده خراب می کند.
از سوی دیگر، SEO کلاه سفید یک رویکرد مؤثر در بهینه سازی وب سایت شما برای موتورهای جستجو و ایجاد یک تجارت پایدار بصورت آنلاین است. این رویکرد برای بهینه سازی موتور جستجو شامل تمرکز مخاطبان انسانی است که روی آن کلیک می کنند و محتوای سایت را می خوانند. هدف از این نوع سئو، تولید بهترین مطالب ممکن در سایتی است که خواندن و پیمایش آن آسان است و ضمن رعایت قوانین موتور بهینه سازی.
توجه به این نکته حائز اهمیت است که اگرچه تاکتیک های سئو کلاه سیاه ممکن است به شما در رتبه بندی سریع کمک کند، اجتناب ناپذیر است که موتورهای جستجو در نهایت متوجه شوند که شما چه کاری انجام می دهید و سایت خود را مجازات می کنید سایت شما ممکن است نتواند از مجازات ها بازگردد. تنها راه برای ایجاد یک تجارت آنلاین پایدار که باعث ترافیک ارگانیک بیشتری در طول زمان می شود ، پیروی از بهترین شیوه های سئو و ایجاد محتوای موثری است که بازدید کنندگان شما با ارزش خواهند یافت.



			

پکیج های سئو :

  طرح پایه طرح استاندارد طرح پیشرفته
افزایش سرعت سایت امکانات سایت امکانات سایت امکانات سایت
کاهش حجم صفحات تا حد ممکن امکانات سایت امکانات سایت امکانات سایت
بهینه سازی تصاویر سایت امکانات سایت امکانات سایت امکانات سایت
بهینه سازی ساختار داخلی سایت امکانات سایت امکانات سایت امکانات سایت
سئو On-page صفحه نخست وب سایت امکانات سایت امکانات سایت امکانات سایت
معرفی سایت به گوگل ❎ امکانات سایت امکانات سایت
افزایش سرعت ایندکس صفحات ❎ امکانات سایت امکانات سایت
راه اندازی شبکه های اجتماعی (گوگل پلاس، لینک دین، فیسبوک ، آپارات، اینستاگرام ) و اتصال آن ها به وب سایت ❎ امکانات سایت امکانات سایت
ورود اطلاعات اولیه شبکه های اجتماعی ❎ امکانات سایت امکانات سایت
آنالیز و تحلیل کلمات کلیدی وب سایت ❎ امکانات سایت امکانات سایت
سئو On-page صفحات داخلی ❎ ❎ امکانات سایت
تولید محتوا برای کلمات کلیدی (هزینه مقالات به مبلغ فوق افزوده می شود) ❎ ❎ امکانات سایت
تضمین رشد کلمات کلیدی درگوگل ❎ ❎ امکانات سایت
۲۰ درصد لینک بیلدینگ ❎ ❎ امکانات سایت
۲۰ درصد وب برندینگ ❎ ❎ امکانات سایت

افزایش رتبه گوگل

سئو و وب برندینگ دو ستون در کنار یکدیگردند . به کمک علم سئو صاحبان سایت ها و شرکت ها می توانند خود را در لیست اولین های دنیای اینترنت قرار دهند. معمولا امروزه با گسترش اینترنت و وب ۶۰ درصد قشر جوان و میانسال بسیاری از کارهای خود را از طریق اینترنت انجام می دهند. و از این ۶۰ درصد معمولا ۵۰ درصد سر و کارشان با موتور جستجوی گوگل است.

بهینه سازی سایت علمی است که به بهینه سازی وبسایت ها برای موتور های جستجو می پردازد . برای برندینگ در دنیای اینترنت سئو یکی از اصلی ترین ابزار های موجود می باشد.

از این رو حضور در صفحات نخست گوگل یکی از بزرگترین ابزار برای افزایش فروش و برندینگ شما در دنیای اینترنت خواهد بود. سئو و لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. وبسایت باعث می شود ساختار کلی سایت شما برای بررسی موتور های جستجوی گوگل راحت تر باشد ، و در نهایت ربات های گوگل در این بررسی ها با توجه به بهینه سازی سایت شما به این نکته پی می برند که سایت شما مستحق قرار گرفتن در لیست ۱۰ سایت برتر دنیا در صفحه نخست گوگل است.

طراحی سایت-سئو کلی

بهینه سازی سایت توسط اینتن

سئو و بهینه سازی سایت ها باید براساس استاندارد های وب باشد. البته موضوع اصلی طراحی سایت براساس اصول سئو و الگوریتم های گوگل است ، تیم طراحی سایت اینتن در این راستا سعی می نمایند با اصول سئو و بهینه سازی سایت بهترین کیفیت را ارائه نمایند.

اصول بکار رفته برای بهینه سازی سایت همه الگو برداری از الگوریتم های گوگل می باشد و کارشناسان ما سعی می نمایند ، سئو و بهینه سازی در شرکت اینتن براساس علم روز انجام می پذیرد.

برای مشاوره رایگان در مورد سئو و لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. با شماره تماس های ما در ارتباط باشید.

شماره های تماس : ۰۲۱۲۲۳۴۳۲۵۰

نتیجه گیری نهایی

پس از کسب اطلاعات بیشتر در مورد SEO و نحوه عملکرد آن، اکنون می توانید برای بهبود سئوی خود و افزایش رتبه خود در صفحه نتایج موتور جستجو، در سایت خود تغییراتی ایجاد کنید. به یاد داشته باشید، عوامل زیادی وجود دارند که در رتبه بندی سئو شما تأثیر می گذارند، اما مهمترین چیزی که باید در نظر بگیرید این است که آیا محتوای شما با ارزش است یا به مخاطب مورد نظر شما مربوط می شود یا خیر.
به خاطر داشته باشید که بهینه سازی موتور جستجو زمانبر است. شما مزایای SEO را یک شبه تجربه نخواهید کرد. در حقیقت، ممکن است ماه ها طول بکشد تا از نتایج کار سخت شما لذت ببرید. با این وجود، پیروی از بهترین شیوه های سئو با ایجاد محتوای با کیفیت که متمرکز به کمک به بازدید کنندگان شماست، بهترین راه برای ایجاد یک تجارت آنلاین پایدار است که برای سالهای آینده ترافیک سایت ارگانیک جدید را به وجود می آورد.
برای ساخت سئو خود به کمک نیاز دارید؟ اگر از رتبه بندی موتورهای جستجو خود راضی نیستید، ممکن است زمان تماس با تیم اینتن برای لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. سایتتان باشد. تیم با استعداد اینتن، خدمات سئو با کیفیتی را ارائه می دهد که به شما در بهبود رتبه موتورهای جستجو کمک می کند و ترافیک ارگانیک بیشتری را به وب سایت خود وارد می کند.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • 3 هفته پیش...

یکی از اساس های سئو بک لینک هستش که سایت رو میکشه بالا و بهینه میکنه 

اگه اشتباه نکنم یه سایتی بود به نام لینک یار که توکار بک لینک و رپورتاژه یه سری بزن

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

واقعا عالی بود

باید مطالب در حوزه سئو سایت و همچنین فیلم های آموزشی در این زمینه خیلی بیشتر باشه چون واقعا نیاز هر شخصی شده

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای آموزش سئو و همچنین لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. اگر امکان دارد یکسری منابع معتبر معرفی کنید.

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...