رفتن به مطلب

پست های پیشنهاد شده

آیا می دانید نما در عکاسی چیست ؟ با اصول و مهارت های عکاسی آشنایید؟ لانگ شات به چه معناست ؟ فول شات یعنی چه ؟ اگر جوابتان به بعضی از این سوالات منفی‌ست، پس ادامه مطلب را بخوانید.

 

1. اکستریم لانگ شات

یک آدم دو پا را تصور کنید که در دشتی بسیار وسیع، گردش می‌کند. در این نما، تصویر شامل دشت و کوه صحرا و… است و از انسان هم در گوشه‌ای از آن اثری وجود دارد. ما این کادر را آفریده‎ایم برای چه؟ احتمالا برای نشان دادن محیط. این نما در حقیقت برای معرفی موقعیت و فضای صحنه است.

2. لانگ شات

لانگ شات در عکاسی حالتی است که کل بدن یک سوژه و بخش بزرگی از مناطق اطراف آن قابل مشاهده است. در این حالت بیننده، موقعیت مکانی را درک می‌کند و همچنین صحنۀ سوژه برایش مشخص می‌‌شود.

3. فول شات

به آن آدم، نزدیک‌تر شده‌ایم. در عکس فول شات این فرد، قد و هیکلش را یک‌جا با چشم‌های‌مان متر می‌کنیم. این نما شامل کل اوست از پایین‌ پایش تا بالای سرش. نمای فول شات از پایین پا تا بالای سر سوژه را شامل می‌شود.

4. مدیوم کلوز آپ

در نمای مدیوم کلوز آپ بیننده، رابطه‌ای صمیمی با سوژه برقرار می‌کند. این نما از زیر قفسۀ سینه تا بالای سر تنظیم می‌شود.

5. کلوز آپ

نمای کلوزآپ ، موثرترین نحو برای نشان‌دادن جزئیات خاص سوژه است. برای نشان‌دادن جزئیات و حالت صورت سوژه از کلوزآپ استفاده می‌شود. کلوزآپ معمولا از شانه تا بالای سر سوژه را شامل می‌شود.

6. اکستریم کلوز آپ

در این نما با جزئیات محض سر و کار داریم. اینجا همۀ تمرکزمان روی چشم‌های آدم است. این نما که به نمای ایتالیایی هم معروف است، نمایی بسیار جزئی و بسته از مخاطب را به تصویر می‌کشد. برای مثال در یک عکس اکستریم کلوز آپ می توانیم دو چشم سوژه را به‌صورت بسته ببینیم.

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

 

 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...