رفتن به مطلب

الگوریتم Mobile First index چیست؟ چه تاثیری بر سئو دارد؟


پست های پیشنهاد شده

الگوریتم Mobile First index یکی از الگوریتم های لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. گوگل است که در حال حاضر یکی از مهم ترین الگوریتم های سئو به شمار می آید. این الگوریتم برای گوشی های هوشمند طراحی شده است و به شکلی است که محتوایی که در گوشی های موبایل جستجو می شود را معیار جستجوی خود قرار می دهد نه محتوایی که در کامپیوترها نشان داده می شود. ما در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره این الگوریتم صحبت کنیم و اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم. بنابراین در صورتی که شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که علاقه مند هستید تا با الگوریتم Mobile First index بیشتر آشنا شوید حتما این مطلب را به دقت مطالعه کنید.

آشنایی با الگوریتم Mobile First index

همانطور که احتمالا می دانید امروزه بیشتر افراد برای انجام جستجوهای خود در مرورگرها از گوشی های هوشمند استفاده می کنند و همین موضوع نیز باعث شد تا گوگل تصمیم بگیرد تا یک الگوریتم مخصوص برای محتواهایی که در گوشی های هوشمند نمایش داده می شود را ایجاد کند. این الگوریتم امروزه کاربرد بسیار زیادی را دارد و صاحبان وب سایت ها باید توجه ویژه ای به آن داشته باشند تا بتوانند سئوی محتوای خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهند. در واقع به شکلی ساده تر می توان گفت که امروزه گوگل تصمیم گرفته است به دلیل استفاده بیشتر از گوشی های موبایل محتوایی که در این گوشی ها نمایش داده می شوند را بیشتر در جستجوی خود تاثیر می دهد ولی این به آن معنا نیست که محتوایی که در دسکتاپ نمایش داده می شود در این جستجو بی تاثیر باشد بلکه تاثیر آن کمتر است.



نحوه ایندکس کردن صفحات وب سایت ها در الگوریتم Mobile First index

برای آشنایی بیشتر با نحوه کارکرد الگوریتم Mobile First index شما باید نحوه ایندکس کردن صفحات وب سایت را بدانید. به صورت کلی در این الگوریتم گوگل سه فاکتور را در رتبه بندی وب سایت ها تاثیر می دهد. فاکتور اول ریسپانسیو بودن صفحات وب سایت ها در گوشی های هوشمند است. هر چه شما بتوانید طراحی وب سایت خود را به شکلی ریسپانسیو تر انجام دهید که رتبه وب سایت شما در لیست جستجوی گوگل بهتر خواهد بود. یکی دیگر از نکاتی که در رتبه بندی وب سایت شما در الگوریتم Mobile First index می باشد سرعت بارگذاری وب سایت شما است که هر چه سرعت بارگذاری آن بیشتر باشد رتبه وب سایت شما نیز بهتر خواهد بود. آخرین مورد از عواملی که در این الگوریتم بر روی رتبه وب سایت شما تاثیر گذار هستند محتوایی است که شما در وب سایت خود قرار داده اید که این محتوا همان محتوایی است که در دسکتاپ نیز نمایش داده می شود.



آیا الگوریتم Mobile First index تاثیر زیادی بر روی سئوی سایت ها می گذارد؟

شاید این سوال در ذهن شما به وجود آمده باشد که آیا با اجرای این الگوریتم رتبه وب سایت شما به میزان بسیار زیادی بهتر و یا بدتر خواهد شد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که خیر، مسئولان گوگل در پاسخ به این سوال گفته اند که هنوز تاریخ دقیقی برای اجرای این الگوریتم پیشبینی نشده است ولی به صورت کلی آن ها تصمیم دارند زمانی این الگوریتم را اجرا کنند که مطمئن باشند تاثیر زیادی بر روی نتایج جستجوی کاربران نمی گذارد و تنها باعث می شود تا نتایجی که برای کاربران ظاهر می شوند بهینه سازی شوند و در نتیجه بیشتر مطابق با میل آنها باشند. بنابراین باید بدانید که الگوریتم Mobile First index در حال حاضر تاثیر خیلی زیادی بر روی لیست جستجوها نمی گذارد و تنها باعث بهبود این لیست خواهد شد.



برای بهتر کردن وب سایت خود صفحات را با یک ساختار برای موبایل و دسکتاپ طراحی کنید
یکی از نکات بسیار مهمی که باید حتما به آن توجه ویژه ای داشته باشید این است که باید حتما سعی کنید محتوایی که کاربران در دسکتاپ در وب سایت شما مشاهده می کنند همان محتوایی باشد که در گوشی های موبایل به کاربران شما ارائه می شود. به عنوان یک توصیه بسیار مهم حتما باید به این نکته توجه داشته باشید که از نشانه گذاری های استاندارد در وب سایت خود استفاده کنید تا باعث شوید که کاربران شما یک ساختار مشابه را هم در گوشی های هوشمند و هم در دسکتاپ مشاهده کنند. نکته دیگری که در این مسیر می تواند به شما کمک کند این است که سعی کنید اطلاعات متا که در وب سایت خود قرار می دهید هم در دسکتاپ و هم در گوشی های موبایل برای کاربران شما یکسان باشد.



نکات پایانی و جمع بندی

همانطور که احتمالا در این مطلب متوجه شده اید سئو وب سایت رفته رفته سخت تر می شود و شما باید زمان بیشتری را برای طراحی وب سایت خود بگذارید تا بتوانید یک وب سایت قوی را داشته باشید. ما در این مطلب سعی کردیم یکی از مهم ترین الگوریتم هایی که در حال حاضر در لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. به کار گرفته می شود یعنی الگوریتم Mobile First index صحبت کنیم و اطلاعاتی را درباره آن در اختیار شما قرار دهیم. امیدواریم مطالعه این مطلب درباره الگوریتم Mobile First index برای شما مفید واقع شده باشد.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...