رفتن به مطلب

در هواپیما چگونه از ما پذیرایی میشود؟


پست های پیشنهاد شده

تیک بان

هنگام رزرو بلیط هواپیما نوع کلاس پروازی و نوع ایرلاین از نکاتی است که به آن توجه می‌کنیم؛ اما یکی از مهم‌ترین بخش در یک سفر هوایی کترینگ هواپیما ونوع پذیرایی از مسافران است.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام تیک بان، رفاه و آسایش در حین پرواز یکی از مهم‌ترین فاکتورهای کیفیت شرکت‌های هواپیمای هست. از همین رو قسمتی تحت عنوان کترینگ وظیفه آماده کردن مواد غذایی سالم و ارائه خدمات پذیرایی از مسافران را بر عهده دارند؛ اما چه غذاهایی در برنامه کترینگ هواپیماها وجود دارد؟

درست است که در هنگام خرید بلیط هواپیما به نوع کلاس پروازی و نوع هواپیما دقت می‌کنیم اما کمتر دیده‌شده که درباره نوع کترینگ پرس‌وجو کنیم. در کترینگ هواپیماها تلاش می‌کنند که از انواع مواد غذایی بهداشتی و تازه بر طبق اصول تغذیه استفاده کنند. اگر می‌خواهید در این زمینه بیشتر بدانید در ادامه با ما همراه شوید.

یکی از مقوله‌هایی که در رتبه‌بندی شرکت‌های هواپیمایی بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد، کیفیت غذا و خدمات کترینگ آن هست.

انواع غذاها در هواپیما

در مسیرهای پروازی وعده‌های صبحانه، ناهار و شام بسته به ساعات پرواز به مسافران ارائه می‌شود؛ اما این غذاها در کجا آماده می‌شوند؛ زیرا در هواپیما امکان آشپزی به‌هیچ‌وجه وجود ندارد. فقط نوعی فرم خصوص غذا در هواپیماها؛ غذا را گرم نگه می‌دارند. باید بگوییم که غذاها در محل‌های مخصوص روی زمین آماده می‌شوند سپس با ماشین ویژه حمل مواد غذایی به‌صورت گرم به هواپیما انتقال می‌یابند.

غذا در هواپیما چگونه سرو می‌شود؟

در کلاس‌های پروازی متفاوت نوع سرو غذا و کترینگ نیز باهم متفاوت‌اند. به‌طور مثال در کلاس‌های اکونومی از ظروف یک‌بارمصرف و ادویه‌جات بسته‌بندی استفاده می‌شود و دستمال‌کاغذی به‌جای حوله در اختیار مسافران قرار می‌گیرد. با توجه به وضعیت سلامت مردم و نوع رژیم تغذیه‌ای آن‌ها ایرلاین ها منوی غذایی خود را انتخاب می‌کنند. در منوی غذایی هواپیماها به انواع رژیم‌های لاغری، مذهبی، گیاهخواری نیز توجه می‌شود و برای کسانی که از رژیم‌های خاصی پیروی می‌کنند امکان انتخاب غذای جایگزین وجود دارد. متقاضیان باید ۴۸ ساعت قبل از پرواز غذای خود را سفارش دهند.

پذیرایی از مسافران به چه عواملی بستگی دارد؟

سرو غذا در هواپیما به عوامل متعددی از جمله ساعات پرواز، طول مدت پرواز، کلاس پروازی، نحوه سرویس‌دهی شرکت هواپیمایی و سیاست‌گذاری‌های کلی شرکت مورد نظر بستگی دارد. تمامی ایرلاین‌ها برای حفظ سلامتی مسافران در تهیه و سرو غذا نهایت دقت را مبذول می‌دارند و از قوانین بهداشتی و موازین اصولی در این زمینه پیروی می‌کنند.

61453056.jpg

اصطلاحات ویژه در کترینگ هوایی

ممکن است در هنگام تهیه  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.  با اصطلاحاتی روبرو شوید. این اصطلاحات درباره نحوه پذیرایی به شما اطلاعاتی می‌دهد که خوب است قبل از رزرو با آن‌ها آشنا باشید.

Early Morning  اصطلاح مخصوص صبحانه هست. هر گاه این واژه را دیدید به معنای پذیرایی از شما در وعده صبحانه هست. این زمان معمولاً بین ساعات چهار و نیم تا پنج و نیم هست.

Lunch Time در این قسمت با وعده غذایی ناهار از مسافران پذیرایی می‌شود. از ساعات یازده و نیم تا سه و نیم بعدازظهر متغیر هست.

 Late Evening  بین ساعات یازده و نیم شب تا چهار و نیم صبح از مسافران با وعده صبحانه پذیرایی می‌شود.

Dinner time وعده پذیرایی شام هست که بین ساعت شش ونیم تا یازده و نیم بعداز ظهر برای مسافر سرو می‌شود.

میان وعده صبح در بین ساعت نه ونیم تا یازده ونیم صبح هست.

میان وعده بعدازظهر بین ساعت سه ونیم تا شش ونیم عصر سرو می‌شود.

با توجه به نیاز و سلیقه خود می‌توانید از سایت تیک بان اقدام به خرید  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.  کنید. در سایت تیک بان این امکان برای شما فراهم است تا با مقایسه قیمت‌ها و امکانات مختلف بهترین گزینه را برای سفر پیش روی خود انتخاب کنید.

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...