رفتن به مطلب

رسپانسیو کردن بخش فروشگاه


پست های پیشنهاد شده

سلام دوستان

من یه قالب  مجله/خبری نصب کردم. توی توضیحات نوشته که با ووکامرس سازگاره اما بعد از یه مدت که خواستم از ووکامرس هم استفاده کنم متوجه شدم خیلی ساده است و امکان ویرایش نداره. با ویژوال کامپوزر کمی تغییر دادم و نسبتا خوب شد اما توی گوشی اصلا رسپانسیو نیست. بعد از کلی گشتن یه افزونه مناسب پیدا کردم که گوشی رو کامل رسپانسیو میکنه و قالب‌های خیلی خوبی داره اما هنوز تو سایت‌های ایرانی به فروش نمیرسه. به نصب قالب فروشگاهی در کنار قالب اصلی هم فکر کردم، خواستم از شما هم راهنمایی بگیرم. به نظرتون راه حل بهتر چیه؟ اگر بخوام از یه قالب دیگه در کنار قالب اصلی استفاده کنم به نظرتون بهتره کلا رو یه وردپرس جدید بیارمش بالا؟ و اینکه راهی هست که بدون نصب قالب فروشگاهی، همین قالب رو توی گوشی رسپانسیو کنم؟

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

درود.

اینکه قالب ها در توضیحاتشون ذکر میشه با ووکامرس سازگار هستند، امکان داره صرفا پشتیبانی از توابع ووکامرسی باشه یا به گونه ای کدنویسی شده باشه که با افزونه های مرتبط با ووکامرس تداخل نداشته باشه. اما اینکه رسپانسیو باشه بستگی به کدهای CSS اون قالب داره. باید در نظر داشته باشید زمانی که ووکامرس رو روی یه قالب فعال کنید، اون قالب در صورتی که دستورات CSS مربوط به صفحات ووکامرسی رو نداشته باشه، مستقیما از دستورات داخل افزونه ی ووکامرس استفاده می کنه که اکثرا با المان های قالب فعلیتون سازگار نیستند به همین دلیل نوع نمایش صفحات ووکامرسی ممکنه با مشکل مواجه بشه و یا رسپانسیو نباشه. که در اینصورت شما سه راه دارید:

  1. قالب فعلیتون رو ویرایش کنید تا صفحات ووکامرس (با کلس ها و دستورات CSS) رسپانسیو بشن
  2. یا از قالبی استفاده کنید که کاملا دستورات و کلس های استایل ووکامرسی رو داخل خودش داره و متناسب با همون قالب نوشته شده که در اینصورت رسپانسیو تمامی صفحات به خوبی پشتیبانی خواهد شد.
  3. یا از افزونه های ایجاد نسخه موبایل استفاده کنید که این افزونه ها هم لزوما با همه ی قالب ها سازگار نیستند یا اینکه خودشون یک قالب داخلی دارند و فقط محتوای سایت رو داخل اون الگوهای قالب خودشون به نمایش درمیارن که می تونید از این ها استفاده کنید در صورت نیاز:
  • لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.
  • لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

 

اما اینکه بیاید یک فروشگاه جداگانه در سابدامین ایجاد کنید هم فکر خوبی هست. اگه قالب اصلیتون از ووکامرس به خوبی پشتیبانی نمی کنه، می تونید در سابدامین سایتتون یک ووکامرس راه اندازی کنید و از یک قالب مخصوص ووکامرس با امکانات و ویژگی های پرمیوم استفاده کنید تا هم فروشگاه و سایتتون حرفه ای تر جلوه کنه و هم مشتری ها و کاربرای سایتتون راحت تر باشند.

برای اینکار هم دو راه دارید:

  1. از وردپرس شبکه استفاده کنید. با این گزینه شما به کاربران خودتون اجازه می دید با تنها یک بار عضو شدن داخل سایتتون، به راحتی داخل فروشگاه هم با همون حساب کاربری گشت و گذار کنند. علاوه بر اون مدیریت فروشگاه و سایت اصلی با وردپرس شبکه راحت تره و نیاز به نصب مجدد وردپرس و ساخت دیتابیس اضافه نیست.
  2. یا بصورت دستی یک ساب دامین بسازید و وردپرس روی اون کنید و با افزونه ووکامرسی و قالب مخصوص به اون، یک فروشگاه کاملا جداگانه راه اندازی کنید.
  • Like 2
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

خیلی خیلی ممنون از توضیحات کامل و راهنمایی خوبتون و مرسی بابت وقتی که برای پاسخگویی گذاشتید. 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...