رفتن به مطلب

آموزش ساخت اپلیکیشن وب ویو برای اندروید به صورت رایگان


پست های پیشنهاد شده

سلام دوستان بیست اسکریپتی من. خیلی سریع و صریح میرویم سراغ اصل مطلب در این بخش شما میتوانید با آموزش زیر برای وب سایت وردپرسی خود یک اپلیکیشن موبایل بسازید و از آن استفاده کنید و اپ خود را به کاربرانتان ارائه دهید. ضمنن با استفاده از این روش میتوانید برای جوملا، دروپال و یا هر گونه وب سایت دیگری نیز اپلیکیشن اندروید بسازید. با ما همراه باشید.

 

اپلیکیشن اندروید برای وب سایت

در حقیقت برای ساخت اپلیکیشن اندروید شما باید برنامه نویسی اندروید را آموخته باشید و یا اینکه پروژه اپلیکیشن اندروید خود را به یک متخصص بسپارید که قاعدتا دارای هزینه و زمان می باشد یک روش دیگر که میتوان از آن بهره برد ساخت اپلیکیشن اندروید به صورت وب ویو می باشد یعنی همان وب سایت شما در نسخه موبایل را در قالب یک اپلیکیشن نمایش بدهد، این روش به صورت معمول به این روش ها انجام میشود.

روش های ساخت اپلیکیشن اندروید وب ویو

  1. ساخت اپلیکیشن وب ویو از همان نسخه رسپانسیو وب سایت
  2. ساخت اپلیکیشن وب ویو از یک صفحه هدایت شده کاربران موبایلی
    مثلا وب سایت مبنای وردپرس را در نظر بگیرید اگر موبایل وارد شوید هیچ آدرسی تغییر نمیکند اما شما میتوانید برنامه ای بسازید که زمانی که کاربری با موبایل وارد وب سایت شد به یک صفحه و یا دامنه خاص هدایت شود.
  3. ساخت اپلیکیشن اندروید وب ویو با امکان بارگذاری آفلاین
    همانطور که میدانید اپلیکیشن وب ویو به دلیل اتصال مستقیم به یک وب سایت باید حتما به اینترنت متصل شود اما میتوان با برنامه نویسی منو یا امکانات آفلاینی نیز به اپ اضافه کرد.

ساخت اپلیکیشن اندروید رایگان بدون برنامه نویسی برای وب سایت

ما در اینجا روشی را به شما خواهیم آموخت که با استفاده از آن بتوانید اپلیکیشن وب ویوی وب سایت خود را به صورت رایگان و بدون دانش برنامه نویسی بسازید، نکاتی را باید حتما به آن توجه داشته باشید به شرح زیر می باشد:

  • وب سایت شما باید حتما رسپانسیو و واکنشگرا باشد و یا یک سابدامنه و یا صفحه ای مختص کاربران موبایلی یا همان نسخه موبایل وب سایت را داشته باشید.
  • وب سایت شما دارای آیکون و لوگو باشد البته میتوانید این تصاویر را خودتا طراحی کنید و درون وب استفاده کنید.

حال به سراغ آموزش ساخت اپلیکیشن وب ویو اندروید برای وب سایت میرویم .

دوستان متاسفانه با بارگذاری تصویر اینجا مشکل داره بنده تصاویر رو از سایت میزارم اما به محض درست شدن مشکلم تغییرشون میدم .

 

مرحله اول بررسی واکنشگرایی وب سایت

در این مرحله شما باید بررسی کنید که در موبایل وب سایتتان به درستی کار میکند یا خیر؟ برای اینکار میتوانید از ابزار Inspector مرورگر خود استفاده کنید و یا با کلیک میانبر F12 میتوانید آن را اجرا کنید مشابه تصویر زیر :

ابزار Inspector مرورگر کروم

ابزار Inspector مرورگر کروم

در این ابزار میتوانید حالت موبایل را چک کنید به روش زیر نگاه کنید مراحل درون تصویر نمایش داده شده اند.

inspecrot-chorome-1-1024x470.png

ابزار Inspector مرورگر کروم

با انتخاب این گزینه خواهید دید که قسمتی که سورس کد های وب سایت را نمایش میدهد به سمت راست صفحه هدایت میشود و شما باید گزینه حالت موبایل را انتخاب کنید. مانند تصویر زیر:

ابزار Inspector مرورگر کروم حالت موبایل

ابزار Inspector مرورگر کروم حالت موبایل

همانطور که مشاهده میکنید وب سایت در حالت موبایل نمایش داده میشود. چند مزیت که چرا از کروم استفاده کنیم ؟

چرا کروم ؟

البته که مرورگر های دیگر مانند فایرفاکس و … خوبی های خود را دارند اما برای آنکه بهتر وب سایت خود را مورد بررسی قرار دهید خصوصا در حالت موبایل شما از کروم استفاده کنید چرا که اکثر دستگاه های موبایلی اندروید هستند و مروگر پیشفرض آنها نیز کروم می باشد پس در این حالت شما بهترین نمایش را خواهید داشت و دوم اینکه در حالت نمایش موبایلی کروم میتوانید از نمایش در آی و اس هم مطمئن شوید چرا که دقیقا همان را درون موبایل نمایش میدهد.

مرحله دوم ساخت اپلیکیشن اندروید برای وب سایت

بعد از آنکه در مرحله اول واکنشگرایی وب سایت خود را چک کردیم به سراغ ساخت اپلیکیشن میرویم در صورتی که درخواست برای راهنمایی و آموزش رسپانسیو کردن وب سایت باشد در آموزش های بعدی حتما آموزش واکنشگرا کردن وب سایت را نیز میدهیم.

  1. ابتدا وارد سایت gonative به آدرس لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. شوید و یا  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.  کلیک کنید.
  2. بعد از ورود به وب سایت روی گزینه Create a New App کلیک کنید تا وارد صفحه زیر شوید در ادامه به بررسی این قسمت ها می پردازیم و چگونگی انجام آن را نیز توضیح خواهیم داد.
ساخت اپلیکیشن رایگان اندروید

ساخت اپلیکیشن رایگان اندروید

در این صفحه این امکانات در اختیار ما قرار گرفته است که به شرح آنها میپردازیم :

  • قسمت اول آدرس وب سایت و نام اپلیکیشن و یک آدرس ایمیل برای ارسال اپلیکیشن به آن.
  • General Styling در این بخش تنظیمات ظاهری اپلیکیشن مانند لوگو، آیکون و رنگبندی را میتوانیم انتخاب کنیم.
  • Navigation در این قسمت میتوانیم یک منوی دیگر برای اپلیکییشن ایجاد کنیم که جدای از منوی موجود در وب سایتمان می باشد.
  • Navigation Styling همانطور که از نام آن پیداست میتوانید در این قسمت به منوی ایجاد شده استایل بدهید.
  • Push Notifications قسمت ایجاد پوش و نوتیفیکیشن برای اپلیکیشن ساخته شده که البته فقط از OneSignal پشتیبانی میکند. آموزش کار با OneSignal
  • Facebook App Events از این بخش برای اتصال به فیسبوک و برنامه های تبلیغاتی آن استفاده میکنیم.
  • Build Settings تنظیمات ساختن اپ، در این قسمت میتوانیم نسخه اندروید موبایل را انتخاب کنیم که چه نسخه هایی میتوانند از این اپ بهره ببرند.
  • Deep Linking در این بخش بیشتر مناسب آیفون می باشد، اینجا برای آنکه آدرس های شما کامل فراخوانی شوند لازم است آنها را ثبت کنید که در اندروید به صورت خودکار و پیشفرض اینکار انجام میشود و نیازی نیست.
  • Webview Settings تنظیمات نمایش را در این قسمت انجام میدهیم برای مثال تعیین میکنیم که از چه سایزی کمتر نمایش ندهد و یا حالت نمایش به چه صورتی باشد.
  • Import / Export این گزینه بسیار خوبی است چرا که میتوانیم از آن برای ویرایش های بعدی اپلیکیشن سایتمان نیز استفاده کنیم برای خروجی گرفتن و یا وارد کردن نسخه قبلی.
  • و در نهایت گزینه Build my app! برای ساخت اپلیکیشن اندروید وب سایتمان .

 

منبع : مبنای وردپرس

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • 1 year پیش...

سلام خیلی مچکرم توضیحاتتون خیلی کامل و کار  راه انداز بود. لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. هم خوب بود مفید بودش. 

 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...