رفتن به مطلب

پست های پیشنهاد شده

1ba9-TML-20script-300x300.jpg

بخش ورود و عضویت پیش‌فرض وردپرس ممکن است از نظر برخی از کاربران ناخوشایند و نازیبا به نظر برسد، به طوریکه کاربران برای ورود و عضویت به سایت باید از صفحه‌ای که همانند صفحه ورود مدیر سایت است، استفاده کنند. برای این منظور افزونه‌هایی توسعه یافته‌اند تا بتوانند فرم ورود و عضویت در وردپرس را شخصی سازی کنند تا شبیه فرم ورود مدیر سایت نباشد.
در این مقاله از آموزش وردپرس، قصد معرفی یک افزونه کاربردی را داریم که این مشکل سایت شما را برطرف خواهد کرد. به طوری که خودتان می‌توانید آن را شخصی‌سازی کنید و از امکانات آن کمک بگیرید. افزونه‌ای ساده و در عین حال پرکاربرد است. در ادامه برای آشنایی بیشتر با آن، همراهمان باشید.

فرم ورود و عضویت در وردپرس

افزونه  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.  به شما این امکان را می‌دهد تا فرم ورود و عضویت در وردپرس را شخصی‌سازی کنید. این افزونه امتیاز ۳٫۵ از ۵ را در مخزن وردپرس کسب کرده است و بیش از ۱۰۰٫۰۰۰ بار توسط کاربران نصب و فعالسازی شده‌ است. چنانچه می‌خواهید فرم ورود و عضویت در وردپرس را شخصی‌سازی کنید و تبدیل به یک فرم پرکاربرد نمایید، پیشنهاد می‌کنیم حتما از این افزونه کمک بگیرید.

برخی از امکانات افزونه Theme My Login

  • رابط کاربری آسان
  • قابلیت شخصی‌سازی صفحه بازیابی رمز عبور
  • قابلیت تایید ایمیل توسط کاربر پس از عضویت
  • قابلیت reCAPTCHA برای عضویت
  • قابلیت ثبت نام کاربر فقط با ایمیل
  • دارای قابلیت تعیین رمز عبور توسط خود کاربر هنگام ثبت نام
  • ویژگی ورود کاربر با ایمیل یا نام کاربری
  • دارای قابلیت ورود خودکار کاربران به سایت پس از عضویت
  • و… 

نصب و راه‌اندازی افزونه Theme My Login

1ba9-theme-my-login-20script.png

ابتدا افزونه را از انتهای این مقاله دانلود کنید. پس از ورود به پیشخوان  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.  از قسمت افزونه‌ها، روی “افزودن” کلیک کنید. سپس دکمه “بارگذاری افزونه را بزنید و فایل رانلود شده را انتخاب کنید. سپس دکمه “نصب افزونه” را بزنید و پس از نصب، کمی صبر کنید تا ترجمه فارسی این افزونه نیز بروزرسانی شود. پس از بروزرسانی، دکمه “فعال کردن افزونه” را بزنید.

24e8-Untitled.png

پوسته ورود من

پس از فعال‌سازی افزونه، گزینه‌ای با نام “پوسته ورود من” به پیشخوان وردپرس اضافه می‌شود. این دقیقا همان افزونه‌ای است که امکان شخصی‌سازی فرم ورود و عضویت در وردپرس را برای ما فراهم می‌کند.

fe69-menu-20script.png

روی آن کلیک کنید تا وارد صفحه تنظیمات افزونه شوید. در این صفحه چند گزینه وجود دارد که به بررسی هر یک می‌پردازیم.

24e8-Untitled2.png

نوع ورود: در این قسمت می‌توانید نوع ورود کاربران را مشخص کنید که دارای ۳ نوع مختلف است.

اگر این گزینه را روی “پیش فرض” تنظیم کنید، کاربر برای ورود به سایت می‌تواند از ایمیل یا نام کاربری خود استفاده کند. اگر گزینه “فقط نام کاربری” را انتخاب کنید، کاربر برای ورود حق دارد فقط از نام کاربری خود استفاده کنید و قادر به استفاده از ایمیل خود برای ورود به سایت نیست. گزینه آخر هم “فقط رایانامه” است که با انتخاب آن، کاربر ملزم به استفاده از ایمیل خود برای ورود به سایت است و نمی‌تواند به جای ایمیل از نام کاربری خود استفاده کند.

نوع ثبت نام: این قسمت مربوط به چگونگی ثبت نام است.

اگر گزینه “پیش فرض” را انتخاب کنید، در صفحه عضویت سایت دو فیلد ایمیل و نام کاربری نمایش داده خواهد شد که کاربر برای ثبت نام در سایت باید این دو فیلد را تکمیل کند که پس از تکمیل این دو فیلد، یک ایمیل برای کاربر ارسال می شود که با استفاده از آن می تواند رمز عبور حساب کاربری خود را تعیین کند.

 

اگر گزینه “فقط رایانامه” را انتخاب کنید، در صفحه عضویت سایت فقط یک فیلد ایمیل به کاربر نمایش داده خواهد شد. در این صورت کاربر پس از نوشتن ایمیل خود، یک ایمیل دریافت خواهد کرد که با استفاده از لینک موجود در آن، می‌تواند برای حساب کاربری خود رمز عبور تعیین کند.

رمز های عبور: اگر این گزینه را تیک بزنید، به جای اینکه یک ایمیل برای کاربر فرستاده شود که توسط آن بتواند رمز عبور خود را بسازد، در همان صفحه عضویت سایت می‌تواند رمز عبور حساب کاربری خود را تعیین کند.

ورود خودکار: با تیک زدن این گزینه، کاربران پس از ثبت نام در سایت شما، به صورت خودکار وارد حساب کاربری خود خواهند شد و دیگر نیازی نیست پس از عضویت در سایت، اطلاعات ورود خود را وارد کنند.

اسلاید ها: در این قسمت ۵ فیلد محتلف را مشاهده می‌کنید که برای تعیین آدرس صفحات مختلف فرم ورود و عضویت در وردپرس هستند. به عنوان مثال به صورت پیش فرض، آدرس ورود به سایت شما به صورت domain.com/login است. در صورتی که می‌خواهید این آدرس تغییر کند، عبارت جدید را در فیلد مربوطه بنویسید. از این قسمت می‌توانید آدرس صفحات ورود، خروج، عضویت، فراموشی رمز عبور و نوسازی رمز عبور را تغییر دهید یا اینکه از آدرس‌های پیش فرض استفاده کنید.

fe69-loginn-20script-600x400.jpg

در منوی افزونه در پیشخوان وردپرس، علاوه بر قسمت “عمومی” که به توضیح تنظیمات آن پرداختیم، قسمت دیگری تحت عنوان “برنامه‌های افزودنی” وجود دارد که لیستی از افزودنی‌های این افزونه در آنجا قرار دارد که امکانات بیشتری را به افزونه اضافه می‌کند. اما متاسفانه تمامی این افزودنی‌ها پولی هستند و برای تهیه آن‌ها باید پرداخت دلاری انجام دهید.

حال نگاهی به صفحات ورود و عضویت کاربران بیاندازیم:

fe69-register-20script.png

37d3-login-20script.png

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، فرم ورود و عضویت در وردپرس برای کاربران بسیار زیبا و شکیل شده است و دیگر از فرم ورود و ثبت نام پیش‌فرض وردپرس استفاده نخواهد شد.

شما می‌توانید از این افزونه در ابزارک‌ها نیز استفاده کنید. برای این کار از قسمت “نمایش” در پیشخوان وردپرس، روی “ابزارک” ها کلیک کنید. سپس از بین ابزارک‌های وردپرس، ابزارک “پوسته ورود من” را پیدا کنید و روی آن کلیک کنید. سپس آن را به سایدبار یا فوتر  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.  خود اضافه کنید. از بین تنظیمات ابزارک، می‌توانید تعیین کنید کدام یک از فرم‌های ورود یا عضویت در قسمت ابزارک نمایش داده شود.

91fb-widgets-20script.png

وقتی ابزارک افزونه را به قسمت سایدبار قالب خود اضافه کنید، نتیجه به صورت زیر خواهد شد:

1ba9-sidebar-logout-20script.jpg

البته وقتی کاربر در سایت شما نام نویسی کند یا اینکه وارد سایت شود، نوع نمایش این ابزارک به صورت خودکار تغییر خواهد کرد. به عنوان مثال پس از عضویت و ورود به سایت، این ابزارک به این شکل نمایش داده خواهد شد:

1ba9-sidebar-logout-20script.jpg

نتیجه نهایی

اگر دوست ندارید برای ورود و عضویت کاربران از فرم پیش‌فرض وردپرس استفاده کنید، پیشنهاد می‌کنیم از افزونه Theme My Login استفاده کنید. این افزونه کاربردی با تنظیمات ساده، فرم ورود و عضویت در وردپرس را به راحتی تغییر می‌دهد که به آموزش استفاده از افزونه در این مقاله پرداختیم.

 

دانلود افزونه Theme My Login

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.
لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

ویرایش شده توسط Mahdi82
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...