رفتن به مطلب

درباره شناسایی بهترین کلمات کلیدی بیشتر بدانید


noviin

پست های پیشنهاد شده

کلمات کلیدی

 

امتیاز کیفیت به شما کمک می‌کند در جستجوهای بیشتری دیده شوید. در سطح کلمات کلیدی، ابزارهای اندازه گیری عالی وجود دارد. این به شما کمک می‌کند که آیا کلمات کلیدی شما مرتبط است یا نه. اهداف شما چقدر اهمیت دارد و با چه نرخی مخاطبان بر روی تبلیغات کلیک می‌کنند. اگر هر چه این 3 فاکتور مهم شما در مسیر درست هدایت شوند، شما CPC های (هزینه برای هر کلیک) کمتری دارید و کمپین جستجوی پولی موفق‌تری خواهید داشت.

متاسفانه،  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.  زمان‌بر است، هدف های تبلیغاتی چرخش‌های بی‌پایانی دارند و انتظار می‌رود بهبود CTR انرژی زیادی از شما بگیرد. به طور متوسط شما نمی‌توانید در عرض یک شب امتیاز کیفیت بالایی را کسب کنید. چنین امتیازهایی اگر هم به دست آیند پایدار نخواهند بود.

با توجه به این واقعیت ناخوشایند، هنگامی که حرف از بهینه‌سازی فوری به میان می‌آید، شما در شرایط دشواری قرار می‌گیرید. مگر این که فقط بر روی نرخ کلیک یاCTR  تمرکز کنید.

امروز، من قصد دارم به شما نشان دهم چگونه می‌توانید کلمات کلیدی با ارزش بالا را شناسایی کرده و CTR بالا را در حساب کاربری AdWords و فراتر از آن  به دست آورید.

این چه معنایی دارد؟

آیا تمام CTR های بالا خوب نیستند؟

در ادامه متوجه خواهید شد…

چرا CTR برای موفقیت AdWords اهمیت دارد؟

از آنجا که CTR نشان دهنده درصد افرادی است که آگهی شما را مشاهده می‌کنند (نرخ مشاهده impression) و سپس بر روی آن (تبلیغات) کلیک می‌کنند. این فرمول چیزی شبیه به این است:

(کل کلیک ها بر روی تبلیغات) / (کل نمایش) = نرخ کلیک (CTR)

 

اگر کسی بر روی یکی از تبلیغات شما کلیک کند، آن تبلیغات تنها یک قدم به رسیدن به هدف خود نزدیکتر می‌شوند. به عنوان مثال، در اینجا

کلمات کلیدی

اقدام مطلوب تکمیل عملکرد AdWords این صفحه است. “اقدام” می‌تواند یک خرید، یک تماس تلفنی، پرکردن یک فرم باشد: هر چیزی که نشان دهنده ارزش محتوای شما در تجارت و کمپین AdWords است.

با ایجاد تبلیغات در صفحه وبسایت با استفاده از یک کلمه کلیدی و تمایل به جستجو، شما افزایشی در امتیاز کیفیت و کاهش در CPC (هزینه در برابر هر کلیک) دریافت خواهید کرد. به همین دلیل، دستیابی به نرخ بالای کلیک (CTR) برای موفقیت PPC ضروری است.

با این حال، “بالا بودن” یک مفهوم نسبی است. در تحقیق ما، متوسط CTR جستجو در شبکه  AdWords 1.9 درصد است. اما به طور کلی میزان نرخ کلیک خوب در حدود 4 تا 5٪  است. این آمار را وب سایت ورداستریم با بررسی هزاران تبلیغ کلیکی در صنایع مختلف به دست آورده مقاله مربوط به این آمار را به زودی در  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.  منتشر می‌کنیم.

اگر هدف از یک جستجو از جانب هر دو روش تبلیغاتی یعنی جستجوی کلیکی و صفحه فرود تأمین شود، شما به فروش و رهبری بازار دست پیدا  می‌کنید. ارزش بالا اینگونه تعریف می‌شود.

در روی دیگر سکه، اگر شما یک کلمه کلیدی با CTR بالا را پیدا کنید، اما نرخ تبدیل مناسبی دریافت نکنید قطعا در جایی مرتکب اشتباه شده‌اید. شما یک پیشنهاد سازگار با تمایل افراد را ایجاد نکرده‌اید یا صفحه اصلی شما یک نقطه اصطکاک است؛ همچنین می‌تواند به این معنی باشد که شما در کل، کلمات کلیدی اشتباهی را مورد هدف قرار داده‌اید.

قبل از اینکه ما به رفع مشکل حساب کاربری با CTR بالای شما بپردازیم که کلمات کلیدی را به موفقیت تبدیل نمی‌کند، اجازه دهید ظرفیت‌های شما را کشف کنیم.

شناسایی کلمات کلیدی با کیفیت بالا، با نرخ تبدیل (CTR) بالا در حساب کاربری AdWords شما

یافتن باارزش‌ترین کلمات کلیدی حساب کاربری شما می‌تواند به آسانی با استفاده از فیلترهای شخصی انجام شود.

اول، شما باید درک درستی از عمل‌کرد خود داشته باشید. برای اکثر حساب‌های کاربری، 30 روز زمان مناسبی خواهد بود. از آنجا، وارد رابط کاربری AdWords خود شوید، به نوار ابزار کلمات کلیدی بروید، روی دکمه «ستون‌ها» کلیک کنید و «اصلاح ستونها» را  برگزیند.

کلمات کلیدیهنگامی که شما وارد ستون رابط کاربری مشتری شدید، زمینه مشاهده آن را به صورت زیر تغییر دهید (توجه داشته باشید که مهم‌ترین ستون‌ها مربوط به CTR و نرخ تبدیل است. اگر می‌خواهید، می‌توانید اطلاعات دیگر را حذف و اضافه کنید.

کلمات کلیدی

هنگامی که ستون‌های شما به درستی مرتب شدند، آنها را با فشار دادن دکمه “Apply” فعال کنید .

اینجا جایی است که ممکن است کمی باعث ارتقای شما شود. حالا که ترتیب ستون‌های خود را مرتب کرده و اطلاعات را دسته‌بندی کردید، زمان آن است که فیلترهای با ارزش و با CTR بالای خود را نیز ایجاد کنید که به شکل زیر خواهد بود:

کلمات کلیدی

چرا براساس این پارامترها فیلتر می‌کنید؟ بیایید آن را به قسمت های کوچک‌تر تقسیم کنیم

  • CTR بیشتر از میانگین حساب، یکی از دو زمینه مهمی است که باید در فیلتر شما لحاظ شود. برای تعیین اعتبار متوسط CTR حساب کاربری‌تان، به سادگی ردیف خاکستری تیره در بالای صفحه را مشاهده کنید. این رقم احتمالا کمی پایین خواهد بود، اما به شما این امکان را می‌دهد که حجم بالای از داده‌ها را فیلتر کنید.
  • نرخ تبدیل: بیشتر از متوسط حساب به شما کمک خواهد کرد تا کلمات کلیدی که در حال حاضر استفاده می‌کنید را از کلمات کلیدی که واقعا به آن نیاز دارید جدا کنید. بخش‌هایی با CTR بالا و نرخ هزینه پایین پول سازند. هنگامی که کاراکترهای برتر خود را پیدا کردید، این قسمت را معکوس کنید و از تغییرات آن بر روی فیلتر مشابه استفاده کنید تا نقاط با ارزش خود را پیدا کنید.
  • هزینه / تبدیل کم‌تر از CPA هدفگذاری شده شما: این مرتبط با پارامتر نرخ تبدیل است و الزاما برای حساب‌های کاربری کوچک مورد نیاز نیست. اگر شما بر روی صدها کلمه کلیدی تمرکز کرده اید و یک CPA هدفگذاری شده برای تبدیل نهایی در ذهن خود دارید، این به ارتقای شما کمک خواهد کرد.
  • میزان نمایش (Impressions) در فیلتر کردن بسیار حائز اهمیت است. اگر یک کلمه کلیدی CTR و نرخ تبدیل 100 درصدی داشته باشد و فقط 2 نمایش داشته باشد، احتمالا به لحاظ آماری ناچیز است. برای حساب‌های کاربری کوچک‌تر، می‌توانید از 100 نمایش به عنوان نقطه شروع استفاده کنید. اگر شما با یک حساب کاربری قدرتمند کار می‌کنید، از اعدادی استفاده کنید که به لحاظ محتوایی، منطقی به نظر می‌رسند. هنگامی که پارامترهای فیلتر خود را ایجاد کردید، نام آن را ” کلمات کلیدی با ارزش” بگذارید و لطفا، لطفا، لطفا آن را ذخیره کنید. این به شما این امکان را می‌دهد که بدون هیچ زحمتی همیشه به با ارزش ترین کلمات کلیدی حساب کاربری خود دسترسی داشته باشید.

حالا، به جای اینکه مجبور به گشتن در کل حساب کاربری خود باشید، با یک مجموعه داده‌های واجد شرایط، کار می‌کنید. از آنجا، شما می‌توانید شروع به کشف کلمات کلیدی جدید کنید که نشان دهنده بالاترین عمل‌کردند و قفل‌های زیادی را در مسیر موفقیت به روی شما باز می‌کنند. شما همچنین می‌توانید یک نقطه پرش برای بهینه سازی به دست آورید: کلمات کلیدی با CTR بالا و نرخ تبدیل پایین.

با کلمات کلیدی CTR بالا و نرخ تبدیل پایین، چه کار می توان کرد؟

اگر یک کلمه کلیدی، کلیک‌های زیادی دریافت می‌کند اما منجر به فروش و درآمدزایی برای نام تجاری و غیره نمی‌شود، پس نرخ بالای کلیک برای آن کلمه برای تجارت شما بد است. دلیل این موضوع نیز روشن است:

  • شما برای هر کلیک هزینه می‌کنید.
  • تعداد زیاد کلیک‌ها باعث می‌شود تا هزینه‌های تبلیغات افزایش یابد.
  • هزینه‌های تبلیغاتی بر روی کلمات کلیدی با نرخ تبدیل کم، باعث هدر رفتن سرمایه شما می‌شود بی‌آنکه سودی برای تجارت شما دربرداشته باشد.

این کلمات کلیدی کم بازده اساسا از کلمات کلیدی با کارایی بالای شما سرقت می‌کنند و شما از بودجه محدودتان برای اقدامات بدون منفعت استفاده می‌کنید. خوشبختانه، اقداماتی برای از بین بردن کامل این تاثیرات منفی وجود دارد.

بهینه سازی صفحات فرود

بهترین نقطه شروع برای تعیین اینکه کدام‌یک از صفحات بیشترین تاثیر را در بهبود نرخ تبدیل کلمات کلیدی شما دارد، وضعیت امتیاز کیفیت صفحات است.  این پاپ آپ به شکل زیر است:

کلمات کلیدیاین پاپ اپ به شما خواهد گفت که آیا مشکل شما مربوط به صفحه فرود است یا نه. اما هر چند مشکلات مربوط به صفحات فرود می‌توانند زمانبر باشند، آنها نسبتا ساده هستند.

 

اولین چیزی که به هنگام بهینه‌سازی صفحات وب خود باید بررسی کنید، سر تیترهای آن است. یک سرتیتر قوی که مربوط به کلمه کلیدی و محتوای تبلیغات شما است، می‌تواند نظر بازدیدکنندگان شما را جلب کند (همچنین باعث بهبود امتیاز کیفیت آن‌ها می‌شود). شما همچنین می توانید از ابزار لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.  استفاده کنید تا ببینید آیا مشکل شما مربوط به زمان بارگذاری است. صفحه وبی که بیش از 3 ثانیه طول می‌کشد تا بارگذاری شود، برای هر هدفی بی‌فایده خواهد بود. این صفحه به ایران خدمات نمیدهد و واضح است که باید با فیلتر شکن بازش کنید. 

از این نقطه به بعد، طراحی تمیز و جذاب است که قابل اعتماد و حرفه‌ای بودن شما را به رخ می‌کشد  همین طور این طراحی باید با برند شما سازگار باشد. بعد از این بهینه‌سازی‌ها یک کلمه کلیدی با نرخ کلیک بالا به حساب AdWords  خود اضافه کنید.

هدف و پیشنهاد RLSA

بخشی از مشکل شما با CTR بالا و نرخ تبدیل پایین می‌تواند به سبب چشم انداز مخاطبان شما باشد که آیا برای آنها منطقی است با صفحه شما تعامل برقرار کنند؟  آیا آنها اصلا بر روی کلمات کلیدی شما کلیک نخواهند کرد؟ اینجا جایی است که RLSA و هدف گذاری ایفای نقش می‌کند.

به طور معمول، RLSA برای تنظیم تقاضا در شبکه جستجو از طریق قدرت بازاریابی مجدد تعریف شده است. این زمانی اتفاق می‌افتد که تبلیغ کنندگان فقط از تابع “صرفا تقاضا” استفاده می‌کنند. RLSA همچنین دارای گزینه ای به نام “هدف و ارائه پیشنهاد” است که اجازه می‌دهد تا شما تبلیغات خود را به جستجوگرانی ارائه دهید که عضو لیست‌های بازاریابی خاصی هستند.

RLSA چگونه به شما کمک می‌کند؟ سوال خوبی است!

اگر شما یک کلمه کلیدی با CTR بالا و نرخ تبدیل پایین داشته باشید، مخاطبان تبلیغات شما تنها محدود به کسانی می‌شوند که از قبل از سایت شما بازدید کرده‌اند. این باعث کاهش بازدیدکنندگان جدید می‌شود که با فضای سایت شما ناآشنایند و مخاطبان شما محدود به افرادی می‌شود که با برند شما آشنا و آماده اقدام‌اند.

کلمات کلیدی

خوب است که کمی بیخیال باشیم

در برخی موارد، بدون توجه به آنچه شما انجام می‌دهید، یک کلمه کلیدی به تنهایی باعث موفقیت نمی‌شود. اگر از تمام گزینه‌های بهینه سازی خود استفاده کرده‌اید، کلمه کلیدی را فراموش کنید و بعدا دوباره به آن بازگردید. در عوض تلاش‌های خود را معطوف زمینه‌هایی کنید که می‌توانید تغییرات مثبت را در آنها ایجاد کنید.

پیدا کردن کلمات کلیدی با CTR  بالای بیشتر

هنگامی که کلمات کلیدی با CTR و نرخ تبدیل بالای خود (MVP) را شناسایی کردید و آنهایی را که نیاز داشتید بهینه سازی کردید، وقت آن است که فرصت‌های جدید را کشف کنید. بهترین نقطه برای شروع این کار گزارش کوئری‌های شما است.

فهرست کلمات کلیدی MVP خود را دانلود کنید و گستره مربوط به یک دوره طولانی که کلمات یکسال را شامل می‌شود را باز کنید. اکنون زمان بررسی فرارسیده است. فیلترهای خود را براساس «متون کلیدی» که «شامل» بهترین و سوده‌ترین کلمات کلیدی که تا به حال داشته‌اید، مرتب و تنظیم کنید .

حالا، هر چند وقت یکبار این کلمات کلیدی را در این فیلد وارد کنید تا کلمات کلیدی طولانی را که حاوی بخشی از کلمات کلیدی ارزشمند شما هستند را بیابید. این کار شامل کلمات با حجم بالا نمی‌شود اما موقعیت‌هایی از کلمات کلیدی با ارزش فوق‌العاده را ارائه می‌دهد که بر روی پیشرفت‌های تاریخی حساب کاربری شما تأثیر می‌گذارد.

نتیجه گیری

انتخاب کلمات کلیدی درست بسیار مهم است برای این کار همیشه نیازمند سعی و خطا هستیم اما اکر در این راه از یک آژانس دیجیتال مارکتینگ کمک بگیریم سرمایه خود را کمتر به هدر دارده‌ایم کمپین‌های موفق هر  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.  می‌تواند رزومه مناسبی برای آنها باشد. حتما از آژانس دیجیتال مارکتینگ خود نمونه های موفق کمپین های PPC را بخواهید

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...