رفتن به مطلب

معرفی ابزارهای Ahrefs که برای سئوی حرفهای به آن نیاز دارید


noviin

پست های پیشنهاد شده

 

ابزارهای Ahrefs

 

اگر در دنیای سئو مشغول فعالیت هستید؛ حتما مزایا و ضرورت استفاده از سرویس‌های آنلاین برای بررسی فاکتورهای مختلف مرتبط با سئوی سایت را می‌دانید. در این زمینه نیز سرویس‌های متعددی به وجود آمده‌اند. در این مقاله می‌خواهیم یکی از بهترین و مطرح‌ترین سرویس‌های مرتبط با بررسی  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.  را به شما معرفی می‌کنیم. ابزارهای Ahrefs سرویسی است که علی‌رغم هزینه بالا، به دلیل اطلاعات دقیق و ازشمندی که ارائه می‌دهد؛ به شدت ارزش امتحان کردن دارد. ناگفته نماند که ما نیز در دپارتمان سئوی نوین مارکتینگ، از این ابزار برای تحلیل داده‌های وب‌سایت مشتریان خود استفاده می‌کنیم.

ابزارهای Ahrefs را دقیق‌تر بشناسید

وب‌سایت Ahrefs جایی است که شما می‌توانید خدمات این سرویس را مشاهده کنید. البته برای استفاده از آن‌ها باید در این سایت ثبت‌نام کنید.

Ahrefs

به زبان ساده ابزارهای Ahrefs سرویسی برای رشد جستجوی ترافیک شما از طریق بررسی وضعیت سئوی وب‌سایت شما و رقبای‌تان است. با استفاده از ابزارهای Ahrefs می‌توانید رشد ترافیک، لینک‌های دریافتی و… وب‌سایت خود را به دقت بررسی کنید. این سرویس به شما کمک می‌کند تا کشف کنید که چرا رقبای شما در رتبه بهتری از شما قرار دارند؛ و راه حل پیشی گرفتن از آن‌ها چیست.

Ahrefs شش ابزار اصلی دارد که در این مقاله به معرفی امکانات و روش کار آن‌ها می‌پردازیم.

  1. ابزار تحلیل رقبا Competitive Analysis
  2. ابزار جستجوی کلمات کلیدی Keyword Research
  3. ابزار جستجوی بکلینک‌ها Backlink Research
  4. ابزار بررسی محتوا Content Research
  5. ابزار بررسی رتبه سایت‌ها Rank Tracking
  6. ابزار نظارت بر وب‌سایت Web Monitoring

ابزار تحلیل رقبا Competitive Analysis

این ابزار بخشی از ابزار Site Explore است؛ که به شما اجازه می‌دهد به بررسی وضعیت ترافیک وب‌سایت (به تفکیک ترافیک طبیعی و ترافیک دریافتی از تبلیغات در گوگل) و بکلینک‌های خارجی آن بپردازید. از این ابزار می‌توان برای سایت خود و سایت‌های رقبا استفاده کنید.

Ahrefs

ابزار تحلیل ترافیک وب‌سایت کمک می‌کند تا بدانید سایت شما و رقبای‌تان چقدر بازدید دارید.

همچنین ابزار بررسی بکلینک‌های خارجی کمک می‌کند تا لینک‌های دریافتی سایت خود و رقبا را به دقت بررسی کنید. این ابزار اطلاعات زیادی در اختیار شما قرار می‌دهد. از جمله این اطلاعات می‌توان به آدرس صفحه دریافت لینک، فالو یا نوفالو بودن، کلمه کلیدی، نوع و کیفیت بکلینک اشاره کرد.

در عمل این ابزار علاوه بر مزایای مختلفی که دارد؛ امکان بسیار خوبی برای پیدا کردن بهترین صفحات وب برای ساخت بکلینک است.

ابزار جستجوی کلمات کلیدی Keyword Research

ساده‌ترین ویژگی این ابزار آن است که به شما اجازه می‌دهد وضعیت رتبه‌بندی یکی کلمه کلیدی را از نظر سختی و آسانی بررسی کنید. فاکتورهای مختلفی در این بخش مطرح می‌شود که به شما کمک می‌کند بدانید یک کلمه کلیدی چقدر جستجو می‌شود، چه رقبایی نتایج ابتدایی جستجو را به خود اختصاص داده‌اند و سختی رسیدن به رتبه‌های برتر جستجو چقدر است.

Ahrefs

جالب است بدانید که پایگاه‌های داده ابزارهای Ahrefs بیش از 3 میلیارد کلمه کلیدی را مورد بررسی قرار داده‌اند و این پایگاه داده را به طور مرتب آپدیت می‌کنند. در نتیجه اطلاعات جامعی از آن کلمه کلیدی را در اختیار شما قرار می‌دهند. همچنین یکی از ویژگی‌های مفید این سرویس این است که با توجه به پایگاه داده گسترده خود، پیشنهادات مرتبط جالبی را با توجه به کلمه کلیدی مدنظر شما ارائه می‌دهد. پیشنهادی که می‌تواند در تصمیم‌گیری برای انتخاب بهترین کلمات کلیدی بسیار موثر باشد.

این ابزار می‌تواند روندهای جستجو را در بازه‌های زمانی مختلف به شما نشان دهد. این ویژگی دیدگاهی عالی در مورد رفتار جستجوگرها به شما ارائه می‌دهد. همچنین Ahrefs شاید تنها ابزاری باشد که میزان کلیک روی هر نتیجه، نرخ بازگشت کاربر و جستجوی دوباره آن کلمه کلیدی و مواردی از این دست را نیز به شما ارائه می‌دهد.

دیگر امکان مفید این ابزار توانایی بررسی رتبه صفحات وب‌سایت شما و رقبای‌‌تان در کلمات کلیدی مد نظر است. این امکان یک ویژگی عالی دارد که می‌تواند تاریخچه رتبه را نیز در نتایج جستجو نمایش دهد.

در نهایت در این بخش می‌توانید تاریخچه جستجوهای خود برای سنجش کلمات کلیدی را نیز ذخیره کنید.

ابزار جستجوی بکلینک‌ها Backlink Research

این ابزار نیز بخشی از ابزار Site Explore است؛ که به شما کمک می‌کند لینک‌های دریافتی خود و رقبای‌تان را به دقت بررسی کنید. در واقع این ابزار بخشی از ابزار تحلیل رقبا است که به صورت تخصصی به بررسی موضوع بکلینک‌های دریافتی می‌پردازد.

Ahrefs

جالب است بدانید که سرویس Ahrefs طی هر 24 ساعت حدود 4 میلیارد صفحه وب را بررسی می‌کند؛ تا بتواند اطلاعات خود را هر 15 دقیقه یک بار به‌روز کند. این کار عظیم با داشتن بیش از 38 هزار هسته سی پی یو در هزاران سرور این سرویس، فراهم شده است.

پیشنهاد می‌کنم هر آدرس اینترنتی را که مهم است به این ابزار بسپارید و تمام پیوندهای آن‌را به همراه اکثر معیارهای مهم سئو درباره آن دریافت کنید.

گزارش‌های پیشرفته این بخش، از جمله تقسیم‌بندی لینک‌های دریافتی به گروه‌های مختلف بر اساس ویژگی‌های مختلف و استفاده از فیلترهای دستی به شما اجازه می‌دهد اطلاعات عمیق‌تری درباره این پیوندها به دست آورید.

ابزار بررسی محتوا Content Research

ابزار بررسی محتوای Ahrefs به شما کمک می‌کند محتواهای با کیفیت را برای یکی کلمه کلیدی مشخص پیدا کنید. این ابزار با استفاده از میزان اشتراک‌گذاری یک محتوا در شبکه‌های اجتماعی، میزان لینک‌های دریافتی و میزان دریافت کلیک از جستجوی ارگانیک، به رده‌بندی انواع محتوا می‌پردازد.

Ahrefs

در واقع این ابزار یک ابزار ویژه برای مدیران، تولیدکنندگان و بازاریابان محتواست. این ابزار به آن‌ها کمک می‌کند که بدانند چه محتواهایی در یک موضوع خاص، نزد کاربران محبوب‌تر هستند. این محبوبیت همان‌طور که گفته شد بر اساس میزان مورد توجه قرار گرفتن محتوا در شبکه‌های اجتماعی مختلف و میزان لینک دریافتی از سایت‌های دیگر بررسی می‌شود.

به هر حال یک نویسنده حرفه‌ای به خوبی می‌داند که مشاهده و بررسی بهترین مقالات در یک موضوع خاص، چقدر می‌تواند در نوشتن یک متن جدید درباره آن موضوع کمک‌کننده باشد.

ابزار بررسی رتبه سایت‌ها Rank Tracking

این ابزار قدیمی‌ترین ابزار وب‌سایت Ahrefs است که در طول زمان تکامل یافته است. از این رو از بخش‌های ریز و درشت بسیاری برخوردار است. اما به زبان ساده وظیفه این ابزار نظارت بر رتبه‌بندی‌های سایت شما در طول دوره‌های زمانی مختلف و مقایسه عملکرد شما با رقبا است.

Ahrefs

این ابزار رتبه‌بندی‌های شما را در گوگل به طور مرتب بررسی کرده و گزارش‌های تحلیلی و منظم را به ایمیل شما ارسال می‌کند.

ارائه رتبه شما در کلمات کلیدی مختلف بر اساس موبایل و دسکتاپ در بیش از 170 کشور، ویژگی خاصی است که فقط این سرویس در اختیار شما می‌گذارد.

در واقع این ابزار ارائه‌دهنده تجسمی دقیق از روند پیشرفت سئوی وب‌سایت شما خواهد بود. به کمک رابط گرافیکی این ابزار می‌توانید به خوبی روند تغییرات در ترافیک، میانگین موقعیت کلمات کلیدی در نتایج جستجوی گوگل، Featured SERP سایت و تعداد و وضعیت هرکدام و… را به خوبی در طول زمان بررسی کنید.

یکی از ویژگی‌های جالب این ابزار تقسیم‌بندی و توزیع موقعیت صفحات شما در نتایج جستجوی گوگل است. این تحلیل به شما می‌گوید چند درصد از صفحات شما در رتبه‌های 1 تا 3، چند درصد در رتبه‌های 4 تا 10، 11 تا 50 و 51 تا 100 است.

در این ابزار Ahrefs می‌توانید به طور اختصاصی برای هر کلمه کلیدی خاص به بررسی میزان ترافیک و جزئیات آن بپردازید.

هم‌چنین اگر وب‌سایت شما دارای Featured SERP باشد، می‌توانید آمار ترافیک و جزئیات آن را برای 13 ویژگی زیر نیز دریافت کنید (منظور از Featured SERP نمایش نتایج به شکلی ویژه و متفاوت با شکل نمایش نتایج به صورت سنتی در گوگل است.):

  1. Featured snippet
  2. Site links
  3. Top stories
  4. Image pack
  5. Thumbnails
  6. Adwords top
  7. Adwords bottom
  8. Shopping results
  9. Knowledge card
  10. Knowledge panel
  11. Videos
  12. Tweets box
  13. People also ask

با استفاده از این ویژگی و در صورت استفاده از این شکل کدها برای نمایش ویژه نتایج وب‌سایت خود در گوگل، می‌توانید تحلیل‌های مختلفی را از عملکرد هرکدام از آن‌ها از نظر میزان ترافیک و… به دست آورید.

ویژگی دیگر ابزار بررسی رتبه سایت‌ها در Ahrefs توانایی مقایسه 5 سایت از رقبا است. Ahrefs در سه حوزه کلیدی رتبه‌بندی پیشرفت، میزان ترافیک جستجو و Featured SERP ها، گزارش‌های خوبی از مقایسه شما با رقبای‌تان تولید می‌کند.

ابزار زنگ هشدار Alerts

این ابزار آخرین سرویس از مجموعه ابزارهای Ahrefs است؛ و همانطور که از نامش پیداست ابزاری برای اعلام هشدار بر اساس تغییرات رخ داده روی لینک‌های خارجی سایت شما است.

هر زمانی که شما یا رقبای شما یک لینک جدید دریافت کرده یا یک لینک شما شکسته می‌شود؛ ایمیل هشدار دریافت می‌کنید. این روش یک راه عالی برای پیگیری بکلینک‌های ساخته شده و دریافتی است؛ که طی مرور زمان دچار مشکل نشوند.

در این قسمت هم‌چنین می‌توانید برای موارد دیگری مثل منشن‌هایی که در سایت شما و رقبا به یک کلمه کلیدی زده می‌شود؛ زنگ هشدار تعریف کنید.

چرا باید ابزارهای Ahrefs و موارد مشابه را بشناسیم؟

استفاده از سرویس‌هایی مشابه Ahrefs با توجه به قیمت برابری دلار و ریال هزینه‌های زیادی دارد. در نتیجه بسیاری از مدیران سایت‌ها را از خود فراری می‌دهد. هرچند اگر یک بار تجربه استفاده از آن‌ها را داشته باشید؛ به ارزشمندی شگفت‌انگیز آن پی می‌برید.

آشنایی با این ابزار و سایر ابزارهای مشابه کمک می‌کند دید بهتری به موضوعات پر اهمیت سئو داشته باشید. سئو اگرچه فرآیندی نسبتا ساده است؛ اما نیازمند نظمی مثال زدنی و توانایی تفکر همه‌جانبه است. از این رو در پروژه‌های بزرگ و حساس، کنترل همه موارد از عهده نیروی انسانی خارج است. این‌جاست که سرویس‌های مبتنی بر سئو قدرت خود را نشان می‌دهند.

ما در نوین مارکتینگ از سرویس‌های آنلاین متعددی برای بهبود فرآیند سئوی وب‌سایت مشتریان خود استفاده می‌کنیم؛ که یکی از آن‌ها را نیز در این مقاله به شما معرفی کردیم.

تلاش من بر این است که سایر سرویس‌های بین‌المللی و مطرح در زمینه دیجیتال مارکتینگ و سئو را به مرور به شما معرفی کنم. خوشحال می‌شوم اگر تجربه استفاده از Ahrefs و سایر سرویس‌های سئو را داشته‌اید؛ تجربه خود را با ما در میان بگذارید.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • 1 year پیش...

لطفا در مورد لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. هم مطلب بزارید. خیلی عالی بود ممنونم

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بهترین کاربردی که این برنامه داره که شاید 80 در صد ندونند .

 

مقایسه  کلمات کلیدی و پیشنهادات برای لینک سازی . این بهترین آیتمی که واقعا بدرد یه سئو کار میخوره 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

اینم جا داره برای کسانی بگم که ما لینک کردن کلمه کلیدی وب سایتشون فکر میکنند برای وب سایت خودشون بک لینک گرفتن ...

ببنید بک لینک گرفتن اللخضوض کلمه کلیدی اونم در وب سایتی که بنده ساختارشو نگاه کردم متوجه شدم که لینک دادن تو این صفحه هیچ فایده ای نداره . البته ما در نظر میگیریم که وب سایت 20اسکریپ خروجی وب سایتاشو نبسته باشه . 

لینک دادن اونم در دایرکتوری و استفاده از کلمه کلیدی واقعا برای ساختر لینک سازی مناسب نیست ما همچین لینک هایی را برای صفحات یا چیزای دیگه اینوطری لینک میدادم ...

البته جا داره اینم بگم که هر کسی در سئو نسبت به تجربه اش سئو کار محسوب میشه و بنده جز کوچیکی از خانواده سئو هستم که بعد از 8 سال هنوز علاقه به یاد گیری دارم 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...