رفتن به مطلب

۳ قابلیت فوق العاده Google Ads که ممکن است از آنها استفاده نکرده باشید


noviin

پست های پیشنهاد شده

من کور بودم و حالا می‌توانم ببینم!  زیرا در  Google Ads ابزارهایی پیدا کردم که تحولی بسیار عظیم در کارم ایجاد کرده.

خب، ممکن است این موضوع به همین بزرگی نباشد اما این شانس وجود دارد که با استفاده از 3 ابزاری که امروز در مورد آن صحبت می‌کنیم می‌توانند کمپین‌های  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.  (Google Ads) شما را مدیریت کنند و آنرا خیلی آسانتر کند و نتایج را بهبود ببخشد.

اجازه دهید شروع کنیم.

Auction Insights در   Google Ads

در حالی که گوگل با سخاوتمندی تمام تعدادی از ابزار خود را برای کمک به شما برای طراحی و مدیریت کمپین‌ها ارائه می‌کند، وقتی زمان برآورد رقابتتان فرا می‌رسد، ابزار زیادی وجود ندارد و ارزیابی رقابتتان ضروری می‌شود.

ابزار Auction Insights یکی از معدود ابزاری است که در دسترس است و وقتی به طور منظم بررسی و استفاده شود، می‌تواند بسیار به شما در تبلیغاتی که استفاده می‌کنید کمک کند.

اساساً، این ابزار به شما اجازه می‌دهد کمپین‌ها را با همدیگر مقایسه کنید و به شما نشان دهد که در کجا بهتر عمل کرده‌اید. همچنین می‌تواند فرصت‌های جدید و بدون استفاده را برای شما به صورت برجسته نشان دهد.

 

Google Ads

در این ابزار شش KPI برای مقایسه کمپین ها با یکدیگر بر اساس رقبایتان وجود دارد:

  1. Impression Share: یک مقیاس برای مشخص کردن اینکه تبلیغات برند هر چند وقت یکبار در مزایده شما نمایش داده می‌شوند.
  2. Average Position: رتبه متوسط آگهی است.
  3. Overlap Rate: نشان دهنده این است که آگهی دیگر تبلیغ کنندگان هر چند وقت یکبار یک واکنش در همان مزایده ای که دیگران هم هستند دریافت می‌کند.
  4. Position Above Rate: هر چند وقت یکبار آگهی تبلیغ کنندگان در یک مزایده به موقعیت‌های بالاتری از آگهی شما نمایش داده می‌شود، وقتی که هر دو تبلیغ در یک زمان نمایش داده شوند.
  5. Top of Page Rate: هر چند وقت یکبار آگهی شما (یا آگهی دیگر تبلیغ دهندگان، بسته به اینکه کدام سطر را نگاه می‌کند) در بالاترین رتبه صفحه نتایج جستجو نمایش داده می‌شود.
  6. Outranking Share: هر چند وقت یکبار آگهی شما رتبه بالاتری در مزایده نسبت به دیگر آگهی تبلیغ کنندگان کسب می‌کند یا اگر آگهی شما در چه زمانی نمایش داده می‌شود وقتی آگهی دیگران نشان داده نمی‌شود.

در ادامه چند روش که بوسیله آنها ابزار Auction Insights می‌تواند به شما آگاهی در خصوص کمپین شما بدهد و به شما کمک کند تا مناطقی که باید بهبود یابند را بشناسید و به شما تصویری از مسیر رقابتی تان را می‌دهد:

  • مشخص شدن اینکه رقبایتان ممکن است چه مقدار impression share استفاده میکنند. برای مثال، اگر بدانید که impression share شما 50 درصد است و برای یکی از رقبایتان این مقدار برابر 75 درصد است می‌توانید تخمین بزنید که رقیبتان 50 درصد بیشتر از شما از impression share استفاده می‌کند. بله، عوامل دیگری نیز مانند Quality Score, max bids و غیره نیز وجود دارند اما با این اوصاف این KPI می‌تواند مفید باشد.
  • دریافت یک بررسی سریع در خصوص اینکه شما چقدر خوب توانستهاید کمپین خود را تنظیم کنید. اینکار با نگاه کردن به موقعیت متوسط انجام می‌شود – در اسکرین شات بالا وجود دارد – شما یک موقعیت متوسط 1.2 دریافت می‌کنید که به شما می‌گوید کمپین شما بهتر از بیشتر رقبایتان اجرا می‌شود (pointers-school.co.uk در اینجا رتبه دوم بهترین ها خواهد بود).
  • دیدن اینکه بزرگترین رقیب شما کیست. با بررسی overlap rate. برای مثال، به نظر می‌رسد آگهی های سایت energy-kids.co.uk اغلب اوقات بیشتر از سایت ما نمایش داده می‌شود که این موضوع نشانگر این است که این سایت بیشتر از ما در مزایدات شرکت نموده است.
  • شناسایی کمپین هایی از رقبا که بهتر از ما هستند. این کار با استفاده از Position Above Rate قابل انجام است. در مثال فوق، تبلیغات سایت pointers-school.co.uk فقط در نیمی از زمان جستجو بالاتر از سایت ما نمایش داده می‌شود.

توجه: ابزار Auction Insights فقط برای کمپین های Google Search Network and Shopping موجود است. برای کمپین های Shopping، این ابزار از 3 مقیاس فقط استفاده می‌کند: Impression Share, Outranking Share, Overlap Rate.

Drafts & Experiments در   Google Ads

شاید این ابزار کم استفاده‌ترین و در عین حال با ارزش‌ترین ابزار در دسترس  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.  شما باشد و پتانسیل افزایش ROI شما را به طور قابل توجهی دارد.

فقط کافیست به سادگی این ابزار را در Google Ads قرار دهید تا به شما اجازه تست کردن متغیرهای مهمی در تبلیغاتتان مانند موارد زیر را بدهد:

  • استراتژی ارائه پیشنهاد
  • صفحات فرود
  • امکان تطابق کلمات کلیدی
  • کپی تبلیغات
  • کلمات کلیدی جدید

چرا باید از ابزار Drafts & Experiments استفاده کنیم؟

اگر چه منافع زیادی در تستهای موجود در این ابزار وجود دارد، ولی در اینجا ما به دو عدد از با ارزشترین منافع این ابزار می‌پردازیم:

  • شما می‌توانید تستهای جدیدی برای کمپین های ایجاد و اجرا کنید بدون اینکه بر روی عملکرد کمپین های اصلی شما اثری بگذارد.
  • شما می‌توانید به آسانی المان های جدید مانند صفحات فرود که ممکن است باعث شکست کمپین شما شوند را با حداقل ریسک و تخصیص درصد کمی از کل ترافیکتان تست کنید.

Google Adsدر اینجا اسکرین شاتی برای بیان قدرت این ابزار وجود دارد.

یک تست برای صفحات فرود جدید نشان می‌دهد که آنها 500 درصد از نرخ تبدیل بالاتری برخوردار هستند و 75 درصد نرخ هزینه به تبدیل کمتری را به همراه دارند. با مقایسه این اطلاعات در طول بازه 6 ماهه و یک تجربه اندک مانند این، هزاران بار شما از دردسر نجات پیدا می‌کنید.

برخی محدودیت های این ابزار که باید به آن توجه کرد عبارتند از:

  • فقط در کمپین های Google Search and Display موجود است
  • این ابزار نمی‌تواند در کمپین های فروشگاهی، نصب برنامه و یوتیوب استفاده شود
  • نمیتوانید از بودجه به اشتراک گذاشته شده استفاده کنید
  • تغییراتی که بر روی کمپین اصلی می‌دهید بر روی آزمایشتان اثری نمی‌گذارد
  • نمی‌توانید استراتژی ارائه پیشنهادات را خودکارسازی کنید
  • نمی‌توانید یک آزمایش در حال اجرا را معلق کنید و فقط می‌توانید آنرا متوقف کنید
  • نمی‌توانید آزمایش قبلی که انجام داده اید را مجدد فعال کنید و باید یک آزمایش جدید دوباره تنظیم کنید

آماده شروع هستید؟

خوشبختانه، حالا شما آماده اجرای یک آزمایش هستید اما صبر کنید، موارد دیگری نیز وجود دارد. چند راهنما است که باید به خاطر بسپارید:

  • اگر بودجه تان محدود بود، برای جلوگیری از توقف طولانی پیش از مشاهده نتایج آماری ایده خوبی است که ترافیک را نصف کنید تا اینکه سهم کمتری را به آزمایش اختصاص دهید.
  • ابتدا با آزمایش کردن مهمترین المان ها شروع کنید – صفحات فرود و استراتژی ارائه پیشنهاد (در بیش از دو کمپین متفاوت) معمولاً انتخاب خوبی برای بیشتر کمپین های کوچک تا متوسط هستند.
  • هر کمپین فقط باید بر روی تست کردن یک متغیر در یک زمان تمرکز کند – دقیقاً برای آزمایش کردن چندین مورد طراحی نشده است.
  • اگر KPI هدفتان چیزی به غیر از نرخ تبدیل است پیش از شروع کمپین آنرا مشخص کنید.

مقاله مرتبط:  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

Google Ads Scripts

به عنوان آخرین ابزار، ما ابزار دیگری را داریم که می‌تواند به طور جدی حجم کاری شما را بکاهد اما اغلب به عنوان اسکریپت شناخته می‌شود.

به سادگی اسکریپت را قرار دهید و کدهای جاوا اسکریپت برای کنترل یا خودکارسازی برخی جنبه های کمپین خود طراحی کنید. شما فقط نیاز به دانش ابتدایی کدنویسی جاوا اسکریپت دارید تا بتوانید از پس این کار برآیید و زمانیکه اولین اسکریپت خود را پیاده سای کردید، یک اسکریپت جدید را به کمپین به آسانی اضافه خواهید کرد.

در ادامه به برخی از موارد رایجی که از این ابزار استفاده می‌شود اشاره شده است:

  • تکمیل آسان یکباره فعالیتهای زمانبر مانند تغییر نام کمپین ها در همه اکانت های شما یا بروزرسانی پیشنهادها در همه کلمات کلیدی شما.
  • صرفه جویی در زمان کپی کردن – به آسانی می‌توانید داده خروجی را از اکانت Google Ads به Google Sheets یا Excel Spreadsheets کپی کنید.
  • ایجاد پیغام های اعلان مهم مانند چک کردن روزانه کارکردن صفحات فرود یا اطلاع از تداخل کلمات کلیدی. (به عنوان مثال برخی کلمات کلیدی منفی از نمایش تبلیغات مهم جلوگیری می‌کنند.)
  • خودکارسازی فعالیت ها – می‌خواهید هر زمان که بودجه تان کاهش یافت کمپین ها معلق گردند تا مجدد بودجه تان به مقدار مناسبی برسد؟ مشکلی نیست با این ابزار امکان خودکارسازی این فرآیند وجود دارد.

برای این که یک کمپین موفق گوگل ادوردز داشته باشید با  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.  تماس بگیرید.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • 1 year پیش...

اگر سفر با کودکان یا نوزادان را در سر میپروراند و اطلاعاتی بابت خرید بلیط هواپیما برای آنها ندارید، مطالعه این مطلب می تواند کمک بسیار زیادی به شما کند.

آیا باید برای نوزادان بلیط تهیه کرد؟
اولین سوالی که در ذهن والدین نقش می بندد، خرید برای نوزادانی است که کل سفر را در آغوش والدین هستند. آیا باید برای نوزادها نیز بلیط تهیه کرد؟ آیا قیمت بلیط هواپیما برای بزرگسالان و نوزادان یکسان است؟ جواب این سوالات بسیار ساده است، زیرا در قوانین برای کودکان و نوزادان قیمت هایی در نظر گرفته شده است، شرکت‌ های هواپیمایی برای افراد زیر 2 سال یعنی نوزاد و 2 تا 12 سال یعنی کودک قیمت های مختلفی را تعیین کرده اند. بسته به شرایط سنی، نوع سفر و نوع شرکت هواپیمایی قیمت بلیط هواپیما متفاوت است.

عوامل تعیین کننده در قیمت بلیط هواپیما نوزادان و کودکان

تعیین قیمت بلیط هواپیما به دو عامل اصلی بستگی دارد که در بخش بالا به آن اشاره شد. اما یک عامل دیگر وجود دارد که می تواند در تعیین قیمت بلیط هواپیما برای کودکان موثر باشد. سیستمی یا چارتر بودن بلیط هواپیما از دیگر عواملی است که می تواند بر قیمت بلیط هواپیما کودکان تاثیرگذار باشد.

نرخ بلیط هواپیما برای نوزادان

نرخ بلیط هواپیما برای نوزادان و کودکان نسبت به افراد بزرگسال متفاوت تر و مقرون به صرفه تر خواهد بود. هر چند نوزادان در طول مسیر در آغوش والدین قرار دارند اما باید برای آنها بلیط هواپیما تهیه شود. اگر بلیطی که برای نوزادان تهیه می شود، سیستمی باشد، مبلغ بلیط نوزاد 10 درصد بهای بلیط بزرگسال است.

نرخ بلیط هواپیما برای کودکان در پروازهای داخلی

طبق قوانین کودکی که بین 2 تا 12 سال داشته باشد باید برای سفر با هواپیما شماره صندلی داشته باشد و قبل از سفر بلیط تهیه نماید. اما نکته بسیار مهم در هنگام خرید بلیط هواپیما برای کودکان توجه به شناسه نرخی است. کودکان بسته به شناسه نرخی متفاوت خواهد بود. هر شرکت هواپیمایی بسته به ساعت و تاریخ حرکت، فصل های کم سفر یا شلوغ و سیاست ‌های بخش بازرگانی شناسه نرخی متفاوتی برای بلیط تعریف خواهد کرد.

به طور معمول بهای بلیط برای کودکان 50 درصد و در برخی از موارد تا 75 درصد بهای کل بلیط تغییر می کند. در پروازهای خارجی هم قیمت بلیط نوزاد و کودک بسته به کلاس های نرخی متفاوت خواهد بود، این مبلغ در اغلب مواقع 75 درصد از کل بلیط می باشد.

قیمت بلیط چارتر برای نوزادان و کودکان

نکته جالب درباره بلیط کودکان به صورت چارتر یکسان بودن قیمت بلیط هواپیما است. کسانی که بلیط چارتر هواپیما را تهیه می کنند باید برای افراد بزرگسال و کودکان خود مبلغ کسانی را پرداخت نمایند.

خرید بلیط هواپیما برای نوزادان و کودکان در پرواز خارجی

در پرواز خارجی نیز باید برای نوزادان و کودکان بلیط هواپیما تهیه کرد. اما در سفرهای خارجی قانون های کلی برای قیمت بلیط هواپیما نوزادان و کودکان وجود ندارد. نرخ بلیط نوزادان و کودکان در سفرهای بین المللی 10 درصد از بهای کل بلیط است.
تعیین شناسه نرخی در سفرهای خارجی

در تعیین شناسه نرخی شرکت های هواپیمایی مختلف علاوه بر فاکتورهایی که در قسمت پروازهای داخلی بیان شد، نوسانات ارزی نیز موثر خواهد بود. با وجود چنین فاکتورهایی در پروازهای خارجی نمی توان قیمت بلیط ثابتی برای نوزادان و کودکان تعیین کرد.

خرید بلیط هواپیما برای کودکان و نوزادان

یکی از بهترین روش های رزرو بلیط هواپیما کودکان و بزرگسالان با قیمت های استثنایی و به صرفه، خرید بلیط هواپیما به صورت آنلاین یا همان اینترنتی است. سایت های معروف بسیار زیادی در این زمینه فعالیت می نمایند. سایت تیک بان، علی بابا، مستر بلیط و قاصدک جز معتبرترین سایت های ارائه کننده بلیط هواپیما در کشور هستند. در بین سایت هایی که بیان شد این تیک بان است که توانسته با ارائه بلیط ارزان هواپیما از سایر رقبا سبقت بگیرد.

تیک بان یکی از معتبرترین سایت های فروش بلیط هواپیما با همکاری 900 ایرلاین توانایی ارائه انواع بلیط هواپیما را با قیمت های متفاوت دارد. از همین رو با چند کلیک ساده می توانید به راحتی نرخ انواع بلیط هواپیما را به صورت آنلاین مشاهده کنید. در تیک بان شرایطی فراهم آمده تا بتوانید بلیطی ارزان و مقرون به صرفه را انتخاب نمایید. با این روش بلیت خود را بدون واسطه و ارزانتر می خرید. برای خرید بلیط هواپیما از طریق سایت Tikban می توانید کلمه تیک بان و یا عبارت بلیط هواپیما | سایت معتبر خرید بلیط هواپیما تیک بان را جستجو نمایید.
منبع : لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...