رفتن به مطلب

چطور باید از تبلیغات در گوگل Adwords برای کسب و کار خود استفاده کنید


noviin

پست های پیشنهاد شده

مقاله پیش رو راهنمایی است برای کسانی که می‌خواهند شرکت، وب‌سایت یا کسب و کار خود را وارد تبلیغات در گوگل کنند. تبلیغات در گوگل یا   Google AdWords سرویسی است که شما با پرداخت مبالغی می‌توانید وب‌سایت خود را به صدر نتایج جستجو برسانید. تبلیغات در گوگل به صورت پرداخت بعد از کلیک ppc است. یعنی زمانی از شما هزینه دریافت می‌شود که روی تبلیغات شما کلیک بشود. اما نحوه شروع این تبلیغات بسیار مهم است و برای این که هزینه شما هدر نرود، نیاز است آموزش‌های خاصی را دریافت کنید. نوین مارکتینگ با تجربه بسیار مهم خود به عنوان اولین شرکت انجام دهنده تبلیغات در گوگل ایران در این مقاله به دنبال راهنمایی جامع شماست.

 

برای دریافت بهترین خدمات گوگل ادوردز


لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

در این مقاله شما این عناوینی را مطالعه می‌کنید:

  • چه کسی باید مسئول تبلیغات در گوگل باشد؟
  • استراتژی مهم‌ترین بخش تبلیغات در گوگل
  • برای تبلیغات در گوگل ابتدا باید چه‌کار کنید؟
  • چگونه می‌توانم هزینه‌ها و پیشرفت تبلیغات را مدیریت کنم؟
  • جستجوهایی که رتبه‌بندی ارگانیک کمی دارند را پیدا کنیم.
  • جمع بندی تبلیغات در گوگل

 

محیط خشن  Google AdWords، چه برای بنیان‌گذاران شرکت‌های بزرگی مانند KIA  و  TOYOTA، چه برای کسانی که در منزل کار انجام می‌دهند، می‌تواند مانند یک دام باشد. اصلا از کجا می‌توان شروع کرد؟ آیا برای مدیریت کمپین‌ها باید کسی را استخدام کرد، و یا این‌که ابتدای کار را باید به دست کارآموزان سپرد؟

هرکاری هم که انجام دهید، باز هم احساس می‌کنید انتخابتان اشتباه بوده است؛ تبلیغات برای کسب و کارتان در اولین بار می‌تواند بسیار استرس‌زا باشد.

اما شما یک جهش بزرگ پیش رو دارید و باید خودتان را برای این‌کار تشویق کنید. با استفاده از راهنمایی‌ها این مقاله می‌توانید پیشرفت خودتان را شروع کنید. گوگل خود برخی از کارها را به نسبت ساده کرده است، اما همه کارها هم ساده نیست. نکته‌های ظریف و مهمی وجود دارد که شما باید در مورد آن اطلاع داشته باشید و اگر یکی از نکات را نادیده بگیرید هزینه‌ها چند برابر خواهد شد.

چه کسی باید مسئول تبلیغات در گوگل باشد؟

اگر کسب و کار خود را تازه شروع کرده‌اید، فهمیدن اینکه چه کسی باید کمپین تبلیغ در گوگل شما را مدیریت کند و اینکه اول باید چه‌ کار کرد، چالش برانگیز است. وقتی برای اولین بار کار با Google AdWords را شروع کردم، در یک شرکت کوچک استخدام شده بودم که عملا بودجه لازم برای کار بازاریابی تمام وقت را نداشتند، کار اصلی من مربوط به بخش خدمات مشتریان بود و در کنارش باید حواسم به تبلیغات در گوگل نیز می‌بود و کار تجزیه و تحلیل آن را هم انجام می‌دادم. من این امکان را پیدا کردم که در حین کار کردن یاد بگیرم و تجربیات بسیار ارزشمندی را کسب کنم.

 

احتمالا دوروبرتان کسانی هستند که به طور تمام وقت به این کار مشغول‌اند. اصلا لزومی ندارد رشته تحصیلیشان بازاریابی و یا MBA  باشد. رشته من جامعه‌شناسی است، و به نظر من، زمینه‌های مشابه مانند روانشناسی که درک درستی از رفتار انسان ارائه می‌کنند برای موفقیت در بازاریابی به وسیله تبلیغات در گوگل کاملا مناسب‌اند.

چه کس دیگری مناسب این‌کار است؟ مدیریت هزینه‌های  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.  باید تحلیلی و خلاق باشند؛ تاکتیک‌ها را یاد بگیرد؛ در آن‌ها تبحر پیدا کند؛ با استراتژی عمل کند، و تصمیمات کاری بگیرند. به دنبال کسی باشد که واقعا به بازاریابی علاقه دارد و با انجام دو کار هم‌زمان یعنی اضافه شدن مدیریت تبلیغات در گوگل به وظایف فعلی‌اش مشکلی نداشته باشد. این شخص به احتمال زیاد با مشتری‌ها در تماس خواهد بود و احتمالا باید در بخش خدمات به مشتریان و یا فروش مشغول باشد و مهارت‌های نوشتن خلاق و ریاضی قوی باید داشته باشد.

احساس می‌کنید باید کار را تخصصی تر کنید؟ از افرادی بخواهید یک ارزیابی مانند تست شخصیت را انجام دهند تا ببینید تیمتان چطور فکر می‌کنند.

برای تبلیغات در گوگل ابتدا باید چه‌کار کنید؟

شرکت‌های بزرگ و دیگر استارت آپ‌ها، ابتدا سراغ اتوماسیون و بازاریابی می‌روند و همه این چیزهای شگفت‌انگیز را فراهم می‌کنند. گردش کار مبتنی بر قانونی که حرکت مشتری بالقوه به سمت فروش را رسیدگی می‌کند، جالب‌ترین چیزی است که در حال حاضر برای بازاریابان وجود دارد.

اما شما هم اساسا می‌توانید همین کار را از منظر تبلیغات انجام دهید. این جا است که باید به بازاریابی مجدد فکر کنید.

در گوگل، بازاریابی مجدد Remarketing فوق‌العاده است. شما فقط به ازای هر کلیک پرداخت می‌کنید، پس وقتی تبلیغات بازاریابی مجدد را به افرادی نشان می‌دهید که تصمیم خودشان را گرفته‌اند و در حال حاضر یک مشتری بالقوه‌اند، به طور معمول دیگر دوباره کلیک نمی‌کنند. در حالی که شما به صورت رایگان همچنان نتیجه می‌گیرید. این روش فوق‌العاده مقرون به صرفه است. از تبلیغات به عنوان یک یادآوری مکرر برای کسانی استفاده می‌کنید که در حال حاضر در حال تعامل با شما هستند و دیگر باید وارد مراحل بعدی با آنها شوید.

این روش خیلی جذاب‌تر و پربازدیدتر از آن زمانی است که وب‌سایتی معروف در صفحات خود اشاره‌ای به سایت شما کند و گه‌گاهی برای شما مخاطب بفرستد.

 

اولین کاری که در تبلیغات در گوگل باید انجام دهید، راه اندازی بازاریابی مجدد است. پس از فعال کردن بازاریابی مجدد در Google Analytics، یک کوکی پیش فرضی خواهید داشت که می‌تواند هر کسی که برای بازدید از وب‌سایت شما اقدام کند آن‌ را ذخیره کند و آن را جذب کنید. اگر ترافیک وب شما محدود است، مثلا زیر ۲۵۰۰ در هر ماه، فعلا می‌تواند به دادتان برسد. اما باید به دنبال نقاط مختلفی در وب سایت خود باشید که سطح علاقه بازدید کننده را به شما نشان دهد.

ساده‌ترین راه برای جذب مخاطب در آغاز کار این است که اساس کار را بر پایه لینک مقصد بگذارید؛ اگر مردم در صفحه “تشکر از شما” اقدامی انجام می‌دهند، کار بسیار آسان می‌شود. این مخاطبان را در صفحاتی وارد کنید که شامل قیمت گذاری، تشکر و یا غیره‌اند.

استراتژی مهم‌ترین بخش تبلیغات در گوگل

کاملا مطمئنم وقتی  تبلیغات در گوگل را شروع کردم در مدیریت آن افتضاح بودم. اما در عرض چند ماه، درک بهتری از تاکتیک‌های مربوط به تعدادی از کارهای خاص، کپی آگهی آزمایش و پژوهش کلمات کلیدی و… را پیدا کردم. توانستم بر روی چند اصل تمرکز کنم و در آنها بهتر شوم.

گام بعدی این بود که استراتژیک عمل کنم. متوجه شدم که برای بازگشت هزینه‌های تبلیغات در گوگل بهتر بود به جای جستجوی عبارات بی‌کیفیت از ابزارهای گوگل استفاده شود و به این ترتیب بودجه را به آن سمت معطوف کردم.

چگونه می‌توانم هزینه‌ها و پیشرفت تبلیغات را مدیریت کنم؟

اگر در یک تجارت بسیار رقابتی هستید، خیلی مضحک است که به دنبال هزینه بالا به ازای کلیک باشید. اگر هزینه هر کلیک شما ۵ دلار و درصد خرید به کلیک شما نیز پایین باشد، با عرض شرمندگی باید به اطلاع برسانم که  این میزان هزینه به ازای هر کلیک اصلا فایده‌ای ندارد.

دائما از نرخ تبدیل تبلیغات خود و هزینه هر کلیک آگاه باشید. این دو، معیارهایی هستند که هر چیزی که باید بدانید را به شما می‌گویند. من قبلا به کار بردن این روش برای پژوهش کلمات کلیدی را توصیه کرده‌ام، اما حالا بیشتر در مورد آن و اینکه چطور می‌توانید از آن برای راه‌اندازی کار خود استفاده کنید توضیح می‌دهم.

[ در نوین مارکتینگ مقاله ای با عنوان  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.  منتشر شده است مطالعه آن می تواند برای شما مفید باشد  ]

ابتدا مطمئن شوید که گوگل آنالیتیک و گوگل ادوردز را با هم لینک کرده‌اید. این به شما نشان می‌دهد که کجاها رتبه گرفته‌اید و کلمات کلیدی ارگانیکتان چه اثری داشته‌اند.

به دنبال کلماتی باشید که در حال حاضر در رتبه بندی ارگانیک رتبه بالایی نگرفته‌اند. آنها را به کمپین‌های تبلیغات در گوگل خود اضافه کنید. اگر بودجه‌تان محدود است، استفاده از ادوردز برای پر کردن شکاف‌هایی که در آن ترافیک ارگانیک ندارید، هوشمندانه است.

اگر باید همه چیز را از اول شروع کنید، فهرستی از کلمات کلیدی که می‌خواهید برایشان رتبه ارگانیک بگیرید تهیه کنید و آنها را به کمپین خود اضافه کنید. از بودجه کم شروع کنید و به آرامی پیش بروید تا زمانی که نتیجه بگیرید. قابلیت انطباق کلمات کلیدی شما باید بسیار گسترده باشد، به طوری که تقریبا در هر نوع جستجویی، در صفحه نتایج نشان داده شوند. شما می‌توانید این فیلترها را در بخش Search Terms در پنل ادوردز ببینید.

توجه کردن به عبارات و جملات طولانی که مردم برای جستجو استفاده می‌کنند به شما درک بهتری از کلمات کلیدی که باید استفاده کنید می‌دهد. از طرف دیگر، وقتی به آرامی و دائمی کلمات کلیدی را افزایش دهید و برای دریافت کلیک سریع تلاش بیش از حد نکنید، می‌توانید ایده بگیرید که برای ارتقا موقعیت تبلیغات در گوگل خود، برای چه کلمات کلیدی باید هزینه کنید.

 

جستجوهایی که رتبه بندی ارگانیک کمی دارند را پیدا کنیم.

میزان نمایش سایت در صفحه نتایج پایین است؟ از کلمات کلیدی که در فهرست خود داشتید استفاده کنید و یا کلمات کلیدی را بنویسید که فکر می‌کنید کسب‌و‌کارتان را بهتر توصیف می‌کنند.

کلمات کلیدی را طوری اضافه کنید که انطباق بالایی داشته باشند. یعنی هیچ چیز دیگری به آنها اضافه نکنید مثلا کلمات کلیدی را در علامت نقل قول ( ” “)  یا براکت([ ]) قرار ندهید.

از یک پیشنهاد کم برای مزایده گوگل شروع کنید، و کم کم آن را افزایش دهید تا زمانی که در موقعیت آگهی ۴ تا ۶ قرار بگیرید و در صفحه نتایج نمایش داده شوید.

به بخش search terms کلمات کلیدی خودتان در AdWords سر بزنید و جستجوهای خاصی که کاربران‌تان انجام می‌دهند را ببینید.

نرخ تبدیل متوسط شما برای تمام ترافیک جذب شده از طریق تبلیغات در گوگل چقدر است؟ کلیک به ازای خرید هدف شما چیست؟ از این دو استفاده کنید تا تصمیم بگیرید چه کلمات کلیدی را باید اول در تبلیغات در گوگل خود بگنجانید.

پیدا کردن فرد مناسب برای مدیریت کمپین‌هایتان، راه‌اندازی بازاریابی مجدد و بررسی عمیق کلمات کلیدی و میزان هزینه آنها، وقت‌گیر است، اما موقعیت شما را برای شروع ارتقا می‌دهد.

جمع بندی تبلیغات در گوگل

اگر تجربه اولتان موفقیت آمیز بود، تأمل نکنید و بر هزینه‌های کلیک و به طور کلی   لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.  بیشتر تأکید کنید، می‌توانید به سرعت با استفاده از ترافیک پولی، به پیشرفتتان سرعت ببخشید. به تجربه فهیمده‌ام، که برنامه‌ریزی مدیریت رسانه‌های پولی مانند تبلیغات در گوگل، چیزی شبیه به یک منحنی بل خواهد شد.

تبلیغات در گوگل adwords

نمودار بل

ابتدا هزینه کمی برای تبلیغ صرف کنید و کار را به کارمندان خودتان بسپارید و یا از یک فریلنسر استفاده کنید. همان‌طور که دارید به پیشرفت خود سرعت می‌بخشید، لازم خواهد شد کارمندی که کار را انجام می‌داد حالا ۵۰ درصد یا بیشتر  وقت خود را صرف تبلیغات در گوگل کند، سپس شاید لازم باشد که این کار، به کار تمام وقت وی تبدیل شود و یا مجبور به کمک گرفتن از یک آژانس تبلیغاتی شوید.

[ در نوین مارکتینگ مقاله ای با عنوان  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.   به روز ترین تغییرات گوگل ادوردرز را برای شما توضیح می دهد  لطفا این مقاله را مطالعه کنید  ]

در برخی موارد، خیلی کارآمد نیست که یک آژانس مدیریت کمپین‌های شما را برعهده بگیرد، و باید به این فکر کنید که مدیریت کمپین‌هایتان را به داخل شرکت خودتان برگردانید. البته‌ آژانس‌های همکار گوگل می‌توانند در مدیریت کمپین‌های شما را فوق‌العاده موفق عمل کنند، به خصوص اگر شخصی از داخل شرکت شما بتواند با آنها صحبت کند و بفهمد چه چیزی در جریان است.

استراتژی‌ها هرگز نباید به طور کامل خارج از شرکت انجام شوند. شما حتما باید همیشه کسی را داخل شرکت داشته باشید که به طور هم‌زمان همراه با آن آژانس تبلیغات در گوگل شما استراتژی را دنبال کند.

googlePartnerBadge-Premier2016-1.jpg

همین الان این‌کار را انجام دهید. بازاریابی مجدد گوگل را راه اندازی کنید و پیش مردمی که به سایت شما می‌آیند برگردید و به آن‌ها یادآوری کنید که حضور شما همیشگی است.

از تبلیغات در گوگل به عنوان راهی برای سرعت بخشیدن به پیشرفت فعلی‌تان استفاده کنید، نه نجات کسب و کار و یا تولید محصول بهتر. اکنون در راهی قرار دارید که می‌تواند مسیر کسب و کار شما را تغییر دهید. پس به پیش بروید.

امیدوارم با ترجمه این مقاله مفید به رشد تجارت شما در فضای مجازی کمک شایانی کرده باشم.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • 1 year پیش...

پیشرفت روز افزون وسایل حمل و نقل باعث شده تا مسافران در طول مسیر کمتر احساس خستگی کنند. با تمام این پیشرفت ها برخی از مسیرها هستند که خستگی را در تن هر مسافری می نشانند. فرقی نمی کند با تهیه بلیط هواپیما، بلیط اتوبوس یا بلیط قطار به این نوع مسافرت ها بروید. یکی از این مسیرها و کارها سفرهای کاری است. بسیاری از شرکتها برای انجام امورات شرکت کارمندهای خود را به سفرهای دور و نزدیک زیادی می فرستند. اگر شما هم جز این دسته از افراد هستید و در سفرهای کاری خسته می شوید در این مطلب با تیک بان همراه باشید تا راه کارهای لذت بردن از سفرهای کاری را فرا بگیرید.

 
[تصویر:  .jpg]


چک لیست وسایل مورد نیاز
قبل از رفتن مسافرت حتما لیستی از تمام وسایلی که قرار است قبل از سفر انها جمع کنید تهیه نمایید و قبل از مسافرت به سراغ ان لیست بروید. این لیست می تواند شامل وسیله های مورد نظر در سفر، پاسپورت، دفترچه و سایر مدارک باشد. حتما مدارک و کارت های اعتباری خود را در کیف کوچکی قرار دهید تا آنها را فراموش نکنید.
برنامه ریزی برای کارها
لیست دوم لیست برنامه ریزی در سفرهای کاری است. برنامه های مهم خود را طبق اولویت بنویسید و برای هرکدام زمان خاصی را در نظر بگیرید. با تهیه این لیست می توانید از به وجود آمدن استرس جلوگیری نمایید. هنگام تهیه لیست به تفریحات خود نیز بپردازید و برای آنها هم تیمی را در نظر بگیرید. داشتن خواب کافی یکی دیگر از کارهایی است که باعث انرژی داشتن در طول انجام کارها می شود. با به همراه داشتن دمنوش های گیاهی می توانید ارامش خود در هنگام خواب را به دست بیاورید.
آرامش رکن اصلی سفرهای کاری
اگر برایتان مقدور بود، برای حفظ آرامش یکی از اعضای خانواده خود را به سفرهای کاری ببرید. این کار باعث می شود فشار ماری کمتری بر روی دوش شما باشید و مشغله های ذهنی به حداقل برسد. با به همراه داشتن یکی از اعضای خانواده به راحتی این امکان وجود دارد که بتوانید اوقات فراغت خود را در شهر قدم بزنید و به دیدن جاذبه های گردشگری بروید. اگر به هر دلیلی امکان داشتن همراه وجود نداشت، حتما در سفر با آنها تماس تلفنی برقرار کنید تا احساس تنهایی شما از بین برود.

 
[تصویر:  1.jpg]

انتخاب وسیله نقلیه مناسب برای سفر
یکی از کارهایی که می تواند فشار سفرهای کاری را به حداقل برساند، انتخاب وسیله نقلیه ای ایمن، راحت و پرسرعت است. در این مواقع ما به شما خرید بلیط هواپیما را پیشنهاد می نماییم. اگر مایلید تا در سفر بخوابید، راه برید، از رستوران غذا بخرید و از محیط پیرامون لذت ببرید، تهیه بلیط قطار بهترین گزینه پیش روی شما هست. بلیط اتوبوس هم در سفرهای کوتاه و ارزان بسیار کارآمد می باشد. با توجه به سفر یکی از بلیط های هواپیما، بلیط قطار و بلیط اتوبوس را انتخاب نمایید.
هواپیما بهترین گزینه است
همه باید بپذیرند بهترین وسیله نقلیه برای سفرهای هوایی هواپیما است. سفر با هواپیما باعث میشود در سفر و طول مسیر کمتر خسته شوید. اگر مقصدتان کشور دیگری غیر از ایران باشد، قطع به یقین باید با تهیه بلیط هواپیما به سفر بپردازید. امکانات سایر وسایل نقلیه با هواپیما قابل نیست. سرعت و راحتی هواپیما نیز بسیار بیشتر و بهتر از سایر وسایل نقلیه مانند قطار، اتوبوس و خودرو شخصی است.
قبل از سفر محل اسکان را تعیین و رزرو نمایید
تصور کنید هنگام سفر خسته به مقصد مورد نظر رسیده اید و باید جایی را برای اسکان انتخاب کنید. چمدان به دست هتلها و مسافرخانه ها را برای تهیه اسکان می چرخید. چقدر این کار میتواند در سفرهای کاری آزار دهنده باشد؟ شما می توانید به راحتی قبل از سفر هتل ها و محل های اسکان دیگر را مورد بررسی قرار دهید و یکی از بهترین محل های اسکان را برای خد رزرو کنید. این کار باعث می شود شیرینی سفرهای کاری چندین برابر شود.
خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل در سایت های معتبر
انتخاب سایتی مناسب و ایمن برای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل قبل از سفرهای کاری می تواند شیرینی سفر را چندین برابر کند. برای اینکه بتوانید خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل خود را بدون دردسر و ارزان و مقرون به صرف انجام دهید، ما به شما سایت تیک بان را پیشنهاد می نماییم. سایت تیک بان، علی بابا، مستر بلیط و قاصدک جز سایت های معتبر در زمینه بلیط هواپیما و رزرو هتل هستند.
تیک بان با بیش از 900 ایرلاین در ایران و اقصی نقاط جهان همکاری کرده و دارای گواهینامه انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی یاتا (IATA)، گواهینامه انجمن تورگردانان ایران و نماد دو ستاره اعتماد الکترونیک می باشد. کافی است، کلمه tikban را جستجو کنید و بعد از گذراندن چند مرحله ساده بلیط هواپیما خود را خریداری نمایید.
منبع :‌ لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...