رفتن به مطلب

9 نکته مهم و ضروری سئو برای کسب رتبه بهتر در موتورهای جستجو


ehsannasr

پست های پیشنهاد شده

1. یک کلمه کلیدی مناسب انتخاب کنید و روی آن تمرکز کنید
اولین قدم برای سئو انتخاب یک  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.  اصلی می باشد. کلمه کلیدی انتخابی شما باید دو ویژگی اصلی داشته باشد. این کلمه کلیدی باید یک کلمه کاملاً مرتبط با متن و محتوای شما و همچنین کلمه ای مناسب و منطبق با جستجوی کاربران باشد. در واقع باید این کلمه را با همان چیزی که می خواهید در جستجوها نمایش داده شود یکسان سازی کنید. برای این کار کافیست ببینید موضوع متن شما با جستجوی کاربران چه تناسبی دارد. جستجو کنید تا متوجه شوید مردم برای رسیدن به مطلب و محتوای شما چه کلمه ای را بیشتر جستجو می کنند.
یکی از راه های ساده برای این کار استفاده از ابزار Google Keyword Planner می باشد. با کمک این ابزار (که ممکن است برای استفاده از آن نیاز به دسترسی حساب کاربری AdWords داشته باشید) می توانید به تخمین ها و ارزیابی های گوگل از جستجوی عبارات و کلمات مرتبط دسترسی پیدا کنید و در نتیجه انتخاب مناسب تری داشته باشید.
برای مثال فرض کنید موضوع مطلب شما در مورد رستوران هایی است که غذای گیاهی سرو می کنند. با کمک این ابزار می توانید  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.  مرتبط با این موضوع را بررسی کنید. می توانید از بین چند کلمه کلیدی مرتبط که بیشترین مقدار جستجو را داشته اند گزینه ای که از دیگر موارد بیشتر جستجو شده است را انتخاب کنید. در این مورد به عنوان مثال "غذاهای گیاهی" بیشترین جستجو را نسبت به دیگر کلمات داشته اند. پس منطقی است که شما هم کلمه کلیدی مرکزی خود را همین کلمه انتخاب کنید.

2. در مورد رقبا و رقابت با آن ها تحقیق کنید
یک صفحه خصوصی (Private Browsing) در مرورگر خود باز کنید تا اطلاعات جستجوهای شما در مرورگر و گوگل ثبت نشوند. سپس موضوع مرتبط با مطلب و محتوای خود را در گوگل جستجو کنید. به جز چند مورد اول که تبلیغات کلیکی گوگل موسوم به AdWords هستند، 10 مورد بعدی همان رقبای شما هستند! وارد صفحات آن ها شده و به آنالیز آن ها بپردازید. هدف جستجوی خود را نقاط ضعف و نقاط قوت آن ها قرار دهید تا با پیدا کردن نقاط ضعفشان بتوانید از اشکالات مشابه جلوگیری کرده و از نقاط قوت آن ها الگوبرداری صحیح کنید.

3. بهترین محتوای ممکن را تولید کنید
انتخاب و نگارش محتوای شما احتمالاً سخت ترین و در عین حال مهم ترین پروسه برای کسب موفقیت در این زمینه خواهد بود. با توجه به اطلاعاتی که از رقبا به دست آورده اید، حالا دست شما برای نگارش مطلبی جامع و کامل باز تر می باشد. مقایسه های خود را بیشتر کنید. سایت ها و مطالب مشابه را با دقت بیشتری بازبینی کنید تا هر خلاء ممکن در آن ها را در کار خود پوشش دهید. مهم نیست که مطلب شما چه موضوعی دارد و در چه جایگاهی از جمله وبلاگ، صفحه اجتماعی، صفحه تجاری، صفحه محصولات و ... منتشر می شود، مهم ترین نکته این است که محتوای متن شما آنقدر عالی و بی نقص باشد که نتوان آن را با دیگر محتوای مشابه از سایت های دیگر مقایسه کرد. این مورد نه تنها برای کاربران بسیار مهم است، بلکه از نظر گوگل نیز امتیاز بالایی در پی دارد.

4. از کلمه کلیدی انتخاب شده در عنوان صفحه استفاده کنید
لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.  شما می بایست در عنوان صفحه استفاده شود. اما یک نکته جالب در این مورد وجود دارد. اگر کلمه کلیدی انتخابی شما بیشتر از یک کلمه (بیشتر از یک بخش) باشد، لزومی به نوشتن بخش ها کنار همدیگر نیست. این یعنی ترتیب حضور پشت هم این کلمات الزامی نیست. اگرچه پیشنهاد می کنیم جهت پیچیده نشدن عنوان و ساده تر بودن آن، چنین کاری نکنید؛ اما اگر مجبور به این کار شدید نگران نباشید.
نکته مهم بعدی در این مورد استفاده از جمله بندی و عبارات کوتاه و در عین حال جذاب و خواندنی است. سعی کنید از مبالغه کردن دوری کنید اما تحریک کردن حس کنجکاوی کاربران هیچ اشکالی ندارد. برای مثال سایت معروف PTMoney.com برای یکی از مقاله هایی که در مورد آموزش کسب درآمد می باشد، از عناوین تکراری و کلیشه ای مثل "آموزش کسب درآمد بیشتر برای شما" اجتناب کرده است و با جزئی تر کردن ماجرا این عنوان را به "50 روش برای کسب درآمد بالا" تغییر داده است. همین تغییر کوچک ده ها و صد ها کاربر را مشتاق به کلیک کردن و خواندن محتوای آن می کند.

5. کلمه کلیدی خود را در بخش هدر (Header) سایت قرار دهید
شما می توانید صفحات وب سایت خود را با یک هدر بزرگ و اصلی در بالا و چندین ساب هدر در ادامه سازمان دهی کنید. با این کار دسترسی کاربران و همچنین موتورهای جستجو به صفحات دسته بندی شده و سازمان یافته شما بسیار راحت تر خواهد شد. این مورد به گوگل کمک می کند تا عنوان دقیق مطالب و عناوین صفحات شما را به نمایش بگذارد. بنابراین فراموش نکنید که حداقل یک بار از کلمه کلیدی خود در هدر و ساب هدر استفاده کنید.

6. از کلمه کلیدی در نام تصاویر و تگ Alt (نام جایگزین) استفاده کنید
برای اینکه گوگل و دیگر موتورهای جستجو بیشتر از قبل به محتوای صفحات شما دسترسی داشته باشند، پیشنهاد می کنیم در مطالب خود از تصاویر استفاده کنید. اما باید تصاویر خود را نیز حامل کلمات کلیدی کنید. برای این مورد می بایست دو کار انجام دهید. یکی اینکه کلمه کلیدی را در نام اصلی فایل عکس قرار دهید و دوم اینکه کلمه کلیدی را در تگ Alt عکس جایگزاری کنید. تگ Alt منحصراً مخصوص موتورهای جستجو می باشد. تگ Alt مانند یک مهر بر روی تصاویر ثبت می شود اما دیده نمی شود و در صورتی که تصاویر نتوانند لود شوند، متن تگ Alt نمایان می شود.
بنابراین از نام گذاری های بی ربط و پیچیده پرهیز و به جای آن، در نام گذاری ها از کلمه کلیدی استفاده کنید. با این کار می توانید تصاویر خود را در تب تصاویر (Images) در موتورهای جستجو نیز ثبت کنید.

7. کلمه کلیدی انتخابی خود را در آدرس صفحات (URL) به کار ببرید
یکی دیگر از راه هایی که گوگل متوجه موضوع مطلب شما می شود، آدرس URL می باشد. حتماً کلمه کلیدی خود را در آدرس صفحه وب مورد نظر خود به کار ببرید. چنین کاری نه تنها دسته بندی مطالب شما را بسیار شیک تر و سازمان یافته تر می کند، بلکه شناسایی آن ها را نیز بسیار راحت می کند. در حالت عادی اگر URL صفحات را خودتان انتخاب نکنید ممکن است از اسامی پیش فرض و یا تمام حروف موجود در عنوان اصلی مطلب استفاده شوند. بنابراین در نوشتن URL خود به دو نکته توجه کنید. نکته اول اینکه کلمه کلیدی در آن قرار گرفته شده باشد و نکته دوم اینکه تا حد امکان این آدرس کوتاه باشد. کوتاهی آدرس باعث خوانایی بیشتر آن می شود.

8. از لینک های داخلی استفاده کنید (Internal Links)
مطالب با کیفیت و با ارزش خود را در صفحات مختلف وب سایتتان معرفی کنید. مطالب مهمی که نقش مهره های اصلی محتوای سایت شما را دارند انتخاب کنید و لینک آن ها را در مطالب قدیمی و جدید قرار دهید. برای این کار بهتر است هر از گاهی مطالب قدیمی را مرور کرده و با قرار دادن این لینک ها آن ها را به روز کنید.

9. به سایت های معتبر لینک بدهید (External Links)
به عقیده بسیاری از متخصصین سئو، مهمترین نکته سئو همین است! شاید این قضیه از نظر کاربران عادی اصلاً چیز مهمی به نظر نرسد و حتی شاید بی فایده قلمداد شود اما لینک دادن به سایت های معتبر بازخورد خیلی خوبی برای سایت شما خواهد داشت. یکی از مهمترین ابزارهای گوگل برای آنالیز حرفه ای بودن یک صفحه، لینک های خارجی موجود در آن می باشد. اعتبار مطالب شما با لینک دادن به مطالب سایت های معتبر دیگر به شکل قابل توجهی افزایش پیدا می کند.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...