رفتن به مطلب

ممنوعیت فروش آیفون در چین


پست های پیشنهاد شده

بر طبق گفته مدیران اپل ممنوعیت فروش آیفون‌های این شرکت در کشور چین خسارت های بسیار جبران‌ناپذیری به مصرف‌کنندگان، تولیدکنندگان وحتی دولت چین خواهد رسید.

به‌دلیل شکایت کوالکام ازاپل در چین، فروش برخی مدل‌های آیفون ممنوع شده است. هرچند این ممنوعیت نتوانسته بود مانع از فروش این گوشی‌ها شود، شکایتی اخیرا توسط اپل ارائه شده که جزییات بیشتری را در رابطه با عملی شدن این ممنوعیت و اثرات این کار نشان داده است.

همچنین براساس توضیحات ارائه‌شده توسط اپل، ممنوعیت فروش آیفون در چین اپل را وادار کرده است که با کوالکام به توافق برسد.مدیران شرکت اپل اعلام کردند که چنین توافقی تولیدکنندگان را مجبور به‌افزایش غیرمنطقی قیمت گوشی‌ها می کند و آن‌ها را مجبور به پرداخت حق امتیاز بالایی به کوالکام می کند.آخرین قسمت مشکلات به مشتریان بر می گردد.

به تازگی مدیران ارشد شرکت اپل اعلام کردند که این شرکت مجبور به مذاکره با شاکی پرونده و به‌توافق رسیدن با آنها است؛ همین مسئله تمامی تولیدکنندگان گوشی همراه را مجبور می‌کند تا مانند گذشته هزینه‌های بالایی از مشتری دریافت کنند و هزینه‌های زیادی برای امتیاز استفاده از پتنت‌های کوالکام پرداخت کنند. همین موضوع باعث بوجود آمدن ضررهای جبران‌ناپذیری در بازار تلفن‌های همراه در سراسر جهان می شود.

همچنین مدیران اپل گفتند که ممنوعیت فروش آیفون به‌طور روزانه میلیون‌ها دلار هزینه را بر این شرکت حاصل می کند و هم دولت و هم مصرف‌کنندگان چینی را تحت‌تاثیر قرار می دهد. در شکایت ارائه‌شده از سوی شرکت اپل به این مسئله نیز اشاره شده که این شرکت در مجموع فرایند توسعه و چرخه‌ی تولید ۵ میلیون موقعیت شغلی را در چین آورده است.

همچنین در این شکایت به موضوع دیگری نیزاشاره شده که ممنوعیت فروش آیفون در چین، دولت این کشور را از «صدها هزار» مورد دریافت مالیات محروم می کند. همچنین تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان اصلی قطعات در چین، همچون فاکسکان، در این شرایط ضرر بسیار زیادی خواهند کرد. طبق ادعای اپل، این ممنوعیت خسارات جبران‌ناپذیری نیز به مصرف‌کنندگان و دولت چین وارد خواهد کرد.

شرکت کوالکوم ادعا کرده‌ که رای صادرشده توسط دادگاه تقریبا واردات و فروش تمام مدل‌های آیفون را در چین ممنوع می‌ کند، اما این ادعا شکل واقعیت به‌خود نگرفته است. در پاسخ به‌ ادعای کوالکام، بیانیه‌ای توسط اپل منتشر شد که در آن گفته‌ شده بود تمام مدل‌های آیفون در دسترس مشتریان ما در چین خواهند بود.

اپل تقاضای تجدیدنظر در رابطه با این رای را هم تقدیم دادگاه خواهد کرد. دراین‌میان، نکته‌ی قابل‌توجه این است که رای صادرشده نسخه‌های پیشین سیستم‌عامل موبایل اپل (iOS) را تحت‌تاثیر قرار خواهد داد و شامل نسخه‌ی ۱۲ این سیستم‌عامل نمی شود؛ چرا که هیچ‌کدام از کدهای نرم‌افزاری متعلق به کوالکام در این نسخه از آی او‌اس مورد استفاده قرار نگرفته‌اند. کوالکام اکنون در تلاش است تا با اشاره به همان پتنت‌های پیشین به ممنوعیت فروش آیفون 10 اس و 10 آر در چین برسد.

 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...