رفتن به مطلب

مشکل جدیدترین نسخه آی اواس


پست های پیشنهاد شده

طبق گفته برخی از کاربران اپل، گوشی های این شرکت پس از آپدیت‌شدن به iOS 12.1.1 توانایی متصل‌شدن به اینترنت از طریق دیتای سلولار را از دست می‌دهند.جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل موبایلی اپل یعنی iOS 12.1.1به‌تازگی در اختیار کاربران قرار گرفته است؛ گرچه این نسخه، برخی از مشکلات قبلی را برطرف می‌سازد، اما ظاهرا آیفون‌های اپل را با مشکلی جدی مواجه می‌کند.

تعدادکثیری از کاربران گفتند که پس از نصب iOS 12.1.1 نمی‌توانند از طریق دیتای سلولار به اینترنت متصل شوند و تنها راه برای عملی کردن این کار، اتصال به شبکه‌ی وای‌فای است. در ساعات اولیه‌ی انتشار این نسخه، برخی از کاربران از وجود این مشکل خبر داده بودند، اما ظاهرا هرچه زمان می‌گذرد، گستردگی این مشکل مهم، بیشتر و بیشتر می‌شود.

کاربران متعددی از کشورهای مختلف با مشکل عدم توانایی اتصال به دیتای سلولار مواجه شده‌اند.این مشکل برای برخی کاربران به اشکال مختلفی خود را نشان داده است؛ برای مثال، در بعضی از دستگاه‌ها پس از نصب آی‌او‌اس جدید، می‌توان از طریق مرورگرها به اینترنت متصل شد؛ اما برخی اپلیکیشن‌ها به‌طورکلی به اینترنت متصل نمی‌شوند. عده‌ی دیگری از کاربران نیز خبر داده‌اند که پس از نصب این نسخه، امکان اتصال به شبکه‌ی سلولار 4G به‌طور کلی غیرممکن شده است. 

یکی از کابران این شرکت در توئیتر اعلام کرد که پس از نصب آی‌او‌اس جدید، دستگاهم با مشکل مربوط به شبکه‌ی سلولار 4G مواجه شده است. ۹۰ درصد وب‌سایت‌ها به‌ هنگام روشن بودن اینترنت 4G، بالا نمی‌آیند. توییتر،آمازون و بسیاری دیگر از اپلیکیشن‌هایم، به اینترنت وصل نمی‌شوند اما سرویس‌های گوگل و همچنین پیام‌رسان واتس‌اپ هیچ مشکلی ندارند. نمی‌دانم چه‌کار کنم!»

کاربری دیگر که ظاهرا با چنین مشکلی روبه‌رو شده است، در توییتر می‌نویسد: «من هم چنین مشکلی دارم. به‌شدت با شبکه‌ی 4G روی سیم‌کارت Jio مشکل دارم. حتی نمی‌توانم از بعضی اپلیکیشن‌های مهم مثل اوبر هم استفاده کنم.»

کاربری دیگر می‌گوید: «سلام، بعد از اینکه شب گذشته دستگاه‌هایم (آیفون ۶ اس پلاس، آیفون ۱۰ اس مکس و آیپد پرو ۱۲.۹ مدل ۲۰۱۷) را به نسخه‌ی ۱۲.۱.۱ اپدیت کردم، هیچ اثری از شبکه‌ی 4G در آن‌ها باقی‌ نمانده است.»

فردی دیگر در توییتر می‌نویسد: «آپدیت iOS 12.1.1 مشکلاتی را برای دیتای سلولار موبایلم ایجاد کرده است. در بسیاری از اپلیکیشن‌هایم، نمی‌توانم با دیتای سلولار به اینترنت متصل شوم.»

فردی دیگر گفته است: «بعد از آپدیت کردن آیفونم به iOS 12.1.1، نمی‌توانم به اینترنت متصل شوم.»

همچنین کاربر دیگری در توییتر می‌نویسد: «بعد از نصب iOS 12.1.1 آیفونم نمی‌تواند از طریق شبکه‌ی سلولار، پیام‌های توییتر را بارگذاری کند. حتی سعی کردم اپلیکیشن توییتر را دوباره نصب کنم، اما مشکل هنوز پابرجا است. همین توییت را نیز از طریق شبکه‌ی وای‌فای می‌فرستم. به کمک‌تان نیاز دارم.»

ممکن است از خود بپرسید که مقیاس این مشکل مهم تا چه‌حد وسیع شده است؟ از آنجایی که بیشتر از یک میلیارد آیفون هم‌اکنون در سراسر دنیا فعال هستند، مشخص‌کردن مقیاس این مشکل تقریبا غیرممکن است، اما واضح است که مشکل دیتای سلولار تاثیر قابل‌‌توجهی روی عده‌‌ای از کاربران گذاشته است. علاوه‌بر این‌ها، حساب توییتر پشتیبانی اپل به‌دفعات به کاربران گفته است که تنظیمات سیم‌‌کارت خودشان را آپدیت کنند، اما ظاهرا همین کار هم مشکل را برطرف نمی‌کند.

برای نمونه، کاربری با منشن کردن حساب پشتیبانی اپل در توییتر، می‌نویسد: «نه با آپدیت کردن تنظیمات سیم‌کارت مشکلم حل شد نه با ری‌استارت کردن دستگاه. بعد از نصب iOS 12.1.1 دیگر نمی‌توانم از دیتای سلولار استفاده کنم.»

نکته‌ی عجیب اینجا است که تسترهای بتای نسخه‌ی جدید iOS پیشتر از وجود چنین مشکلی خبر داده بودند؛ اما ظاهرا این مشکل به هر دلیلی توانسته به نسخه‌ی نهایی که هم‌اکنون در اختیار میلیون‌‌ها کاربر قرار دارد، راه پیدا کند.

از همین‌رو به کاربران پیشنهاد می‌کنیم فعلا به نصب جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل آی‌او‌اس اقدام نکنند. گرچه هنوز این امکان وجود دارد که با نصب این نسخه، مشکلات مربوط به دیتای سلولار گریبان‌گیر شما نشود، اما در هر صورت بهتر است عجله نکنید، چون این مشکل واقعا مشکل مهم و آزاردهنده‌ای است.

 

  • Like 1
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...