رفتن به مطلب

هواوی و آمریکا جدال بر سر محصول با کیفیت چینی


پست های پیشنهاد شده

با گذشت زمان و پیشرفت سریع تکنولوژی و همچنین استقبال گسترده از دستگاه های هوشمند مبتنی بر 5G و دارای نمایشگر های تاشو ومنعطف حالا نوبت به معرفی این محصولات توسط هواوی است.

هواوی در مراسمی خصوصی، نسخه‌ی آزمایشی از نمونه‌ی اولیه‌ی دستگاهی انعطاف‌پذیر مبتنی بر 5G را برای خدمات‌دهنده‌های ارتباطی کره‌ای به نمایش گذاشت. همچنین هواوی در حال تحقیق برروی نسل بعدی سبکه ارتباطی است.

در این مراسم رونمایی خبنگاران از آماده بودن هواوی برای تولید انبوه این گوشی خبر دادند و از طراحی این گوشی بسیار حیرت زده بودند و آن را یک تکنولوژی فوق العاده نامیدند.

زمانی که این گوشی جدید در حالت باز است یعنی هیچ انعطافی در آن وجود ندارد، اندازه‌ای در حدود هشت اینچ دارد و در حالت تاشده، پنج اینچ خواهد بود که کمی بزرگ‌تر از نمونه‌ی اولیه‌ی گوشی انعطاف‌پذیر سامسونگ با اندازه‌ی ۷.۳ و ۴.۶ اینچی است.تولید کننده نمایشگر این گوشی،یک شرکت چینی است که دفتر مرکزی آن در پکن واقع شده و مراکز تحقیق و توسعه‌ی متعددی در سراسر جهان دارد. پیش از این هم گفته شده بود که هواوی قصد دارد گوشی با نمایشگر انعطاف پذیر را پیش از سامسونگ عرضه کند.

فعلا این رونمایی برای مقامات دولت چین بوده وهنوز خبری از فروش این گوشی و عرضه آن در فروشگاه های گوشی نیست. برای تبدیل شدن این محصول هواوی به اولین گوشی منعطف مبتنی بر فناوری 5G، آزمایش سرعت نسل آتی شبکه‌های ارتباطی الزامی است؛ هنگامی که تجاری‌سازی 5G  کامل شد و این نسل از شبکه ارتباطی آماده‌ی بهره‌برداری شد،در آن زمان هواوی می تواند دستگاه خود را رونمایی کرده و روانه‌ی بازار‌کند.

فعلا آمریکا تنها کشوری است که آمادگی راه اندازی نسل جدید شبکه ارتباطی را داراست؛احتمالا با توجه به ارتباط بین شرکت‌های چینی و مقامات آمریکا و اطلاعات به‌دست‌آمده، این دستگاه تاشدنی احتمالا در اروپا به فروش می‌رسد.و به بازار ایالات متحده راه نخواهد یافت.

دولت آمریکا از تمامی متحدانش خواسته است تا دیگر از محصولات شرکت چینی هواوی استفاده نکنند؛ آمریکا، هواوی را یک تهدید ملی تلقی کرده است.

قانون‌گذاران آمریکایی پیشتر در سال ۲۰۱۲، از شرکت‌های چینی هواوی و ZTE به‌عنوان تهدیداتی برای امنیتی ملی کشور خود نام برده بودند.

دلیل این تصمیم از سوی مقامات آمریکا، این است که محصولات مرتبط به این دو شرکت، از کاربران و شرکت‌های آمریکایی جاسوسی کرده و اطلاعات به‌دست‌آمده را برای دولت چین می‌فرستند

در آمریکای شمالی، نوکیا برترین شرکت ارائه‌دهنده‌ی تجهیزات مربوط به شبکه است واریکسون در جایگاه بعدی قرار دارد. با این‌وجود، هواوی در بازارهای اروپا وآسیا-اقیانوسیه سردمدار است و با دارا بودن ۲۲ درصد از سهم بازار تجهیزات مخابراتی دنیا، برترین شرکت ارائه‌دهنده‌ی تجهیزات مخابراتی به‌شمار می‌آید. در ضمن شرکت‌های نوکیا و زد‌تی‌ای به‌ترتیب ۱۳ و ۱۰ درصد از سهم را در اختیار دارند.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...