رفتن به مطلب

آموزش بهینه سازی و سئو سیستم جوملا


Saberian

پست های پیشنهاد شده

  • مدیریت کل سایت

سئو جوملا با تنظیمات پیش فرض به هیچ وجه با سئو وردپرس قابل مقایسه نیست . بنا بر این برای بهبود وضعیت سئو جوملا باید موارد بسیار زیادی را در نظر گرفته و با دقت پیاده سازی کنید . سئو جوملا تا پیش از نسخه های ۱٫۶ به حدی بی کیفیت و نا امید کننده بود که رسما عده بسیار زیادی به دلیل ضعف در بهینه سازی آن را رها کرده و به وردپرس روی آوردند . با گذشت زمان و با تولید نسخه های جدید تر جوملا وضعیت سئو جوملا تا حدود زیادی بهینه تر و قدرتمند تر شد . برای بهبود سئو جوملا باید شناخت عمیق تری نسبت به مفاهیم سئو در مقایسه با یک وبمستر وردپرسی داشته باشید .

 

سئو جوملا و بهینه سازی سایت های مبتنی بر جوملا سئو جوملا و بهینه سازی سایت های مبتنی بر جوملا

 

اگر قصد شروع کار با سیستم مدیریت محتوای قدرتمند جوملا را دارید ، به شما نسخه های ۲٫۵ به بالا و مخصوصا نسخه پایدار ۲٫۵ جملا را توصیه میکنیم . سئو جوملا در نسخه ۲٫۵ به شکل قابل ملاحظه ای پیشرفت داشته است . نسخه ۳ جوملا نیز در حال پیشرفت و کامل شدن است و پیشرفت های بسیاری از نظر سئو داشته است .

 

 

فارسی کردن لینک ها در جوملا

 

 

یکی از بزرگ ترین ایرادات سئو جوملا در فرمت و نحوه لینک دهی و پیوند یکتا آن است . در مفهوم کلی سئو ، لینک ها باید کوتاه و زیبا باشند . لینک ها باید از یک فرمت منطقی مشخص پیروی کنند تا گوگل به مرور زمان نحوه آدرس دهی لینک های وب سایت شما را بشناسد . این دقیقا بر عکس آن چیزی است که جوملا در نحوه آدرس دهی لینک ها از آن استفاده میکند . یکی از دلایل ضعیف بودن سئو جوملا دقیقا همین موضوع است . برای حل این مشکل باید امکان بازنویسی url ها را فعال کنیم . بنا بر این قسمت Use URL rewriting را در قسمت تنظیمات سئو جوملا فعال کرده و سپس فایل htaccess.txt را به .htaccess تغییر نام دهید . حالا میتوانید فرمت دلخواه لینک های وب سایت خود را مشخص کنید که توصیه ما به شما لینک های فارسی است (مانند همین وب سایت) . آدرس فارسی لینک ها و تکررا کلمات کلیدی هر پست در آن وضعیت سئو جوملا شما را افزایش خواهد داد .

 

 

قالب سریع و استاندارد و تاثیر آن بر سو جوملا

 

 

با استفاده از یک قالب ساده و سریع مطابق با استاندارد های W3 سرعت بارگذاری و لود شدن سایت خود را بالا برده و یک قدم مثبت در بهبود سئو جوملا بردارید . استفاده زیاد از جاوا و حتی فلش در سایت و قالب ، سبب افت سئو جوملا و در نتیجه افت در پیج رنک گوگل و کاهش بازدید سایت خواهد شد . قالب جوملا باید کم حجم باشد . بنا بر این از استفاده از عکس های پر حجم در قالب جوملا خود پرهیز کنید و تا حد امکان قالب را بر پایه HTM طراحی کنید .

 

 

بهینه سازی در تصاویر و عکس ها

 

عکس های استفاده شده در سایت مبتنی بر جوملای شما باید کم حجم باشند تا سرعت لود سایت را کند نکنند . استفاده از متن جایگزین و توضیحات در عکس ها ضرور است . با رعایت کردن این موضوع و بهینه سازی تصاویر در وب سایت متبنی بر جوملا یک قدم دیگر در بهبود سئو جوملا بر خواهید داشت .

 

 

استفاده از هاست حرفه ای جوملا

 

 

یک هاست حرفه ای و میزبانی وب با کیفیت باعث بهبود سئو جوملا میشود . سیستم مدیریت محتوا جوملا به دلیل طراحی خاص و استفاده وسطع از توابع و برنامه های مختلف در لینوکس نیاز به یک هاست حرفه ای و قدرتمند دارد . به همین دلیل به شما استفاده از یک سرویس حرفه ای هاست جوملا را توصیه میکنیم .تا حد امکان از یک هاست اشتراکی خوب استفاده کنید و در صورت عدم داشتن تسلط بر لینوکس و مدیریت سرور مجازی از خرید آن خود داری کنید . وب سرور توصیه شده جوملا آپاچی و لایت اسپید است . از میزبانی جوملا بر روی سرور های ویندوزی خود داری کنید .

 

پاک کردن /images/ از فایل robots.txt

 

 

اگر از با کمک generator خود جوملا اقدام به ساخت فایل robots.txt میکنید حتما پوشه عکس ها را یا Allow کنید یا از حالت Disallow خارج کرده و خط مربوطه را حذف کنید . سئو جوملا بدون ایندکس شدن عکس ها غیر ممکن خواهند بود . این یکی از عجیب ترین عملکرد های جوملا در ضد سئو است . ایندکس شدن تصاویر در گوگل یکی از روش های جذب ترافیک و بهینه سازی وب سایت است و عدم استفاده از آن پیامد های منفی برای سئو وب سایت شما به ارمغان خواهد آورد .

 

نصب JCE Editor در جوملا

 

 

با کمک این ویرایشگر رایگان و متن باز امکانات بسیار زیادی به وب سایت مبتنی بر جوملا شما اضافه خواهد شد . یکی از این امکانات قدرتنمد ، امکان اضافه کردن متن جایگزین و همچنین توضیحات و ALT برای عکس ها است . با کمک این ویراشگر کمک زیادی به بهینه سازی تصاویر جوملا در گوگل و بهبود وضع سو جوملا خواهید کرد .

 

 

مدیریت متا ها

 

 

در گذشته و مطالب قبلی آموزشی سئو بار ها و بار ها به اهمیت متا تگ ها و چگونگی استفاده از آنها برای بیشترین تاثیر بر سئو گوگل اشاره کردیم و . به طور خلاصه و گذرا به آن ها اشاره میکنیم . متا تگ توضیحات و عنوان در حال حاضر مهم ترین متا های تاثیر گذار بر سئو هستند . متا تگ کلمات کلیدی در حال از دست دادن اهمیت خود از نظر گوگل است و احتمالا دیگر هیچ تاثیر مثبتی بر سئو جوملا شما نخواهد گذاشت . برای انتخاب یک عنوان و متن توضیحات حرفه ای به مطالب قبلی آموزش سئو در سایت مراجعه کنید .

 

 

باز شدن سایت فقط با www یا فقط بدون www

 

 

اگر یک مطلب از وب سایت شما هم با www هم بدون www در گوگل ایندکس شود ، از نظر گوگل محتوای یکسان و تکراری محسوب خواهد شد . این موضوع ضرورت باز شدن سایت فقط با یکی از این ۲ حالت را دو چندان میکند . برای درک بهتر این موضوع و آموزش چگونگی کنترل این مشکل اینجا کلیک کنید .

 

استفاه صحیح از لینک های داخلی

 

 

از لینک های داخلی به مطالب قبلی سایت خود به صورت حرفه ای استفاده کنید . بعضی از دوستان فقط به صفحه اصلی سایت خود لینک میدهند که کافی نیست . لینک دادن به مطالب و پست های قدیمی سایت و با کلمات کلیدی تاثیر بسزایی در بهبود سئو جوملا خواهد داشت . لینک های داخلی حتما یا فقط با Www یا فقط بدون Www باشند و از این نظر از سیستم کلی سایت پیروی کنند .

 

افزایش سرعت سایت

 

 

افزایش سرعت و سریع شدن لود صفحات وب سایت شما تاثیر مثبتی بر سئو جوملا خواهد داشت . برای این منظور راه های زیادی پیش روی شما است . اولین روش استفاده از کش و حافظه های موقت است . استفاده همزمان از Memcache برای کش کردن کوئری های دیتابیس و یک opcode کش برای کش کردن فایل های php بهترین نتیجه ممکن را به همراه خواهد داشت . یکی دیگر از راه های افزایش سرعت سایت فعال کردن Gzip یا Deflate است . اگر این مورد در هاست شما فعال نیست با مدیر سرور موضوع را مطرح کنید .

 

 

نقشه سایت گوگل برای جوملا

 

 

بار ها و بار ها از اهمیت نقشه XML سایت برای گوگل گفته ایم . بنا بر این دلیلی نیست تا مجددا بر ضرورت استفاده از نقشه سایت برای گوگل در وب سایت جوملای شما تاکید کنیم . برای این منظور میتوانید از کامپوننت Xmap استفاده کنید . این کامپوننت یکی از بهترین سازندگان نقشه سایت برای جوملا و در نتیجه افزایش سئو جوملا است و همواره روی آخرین نسخه ها و ورژن های جوملا نیز نصب میگردد .

 

استفاده از پلاگین و ماژول های سئو جوملا

 

 

جوملا از نسخه ۲٫۵ و نسخه های پس از آن پیشرفت بسیار خیره کننده ای در سئو داشته است و بدون نیاز به افزونه و پلاگین های اضافه نیز قادر خواهد بود جایگاه مناسبی را در گوگل به خود اختصاص دهد . ولی به هر حال همیشه امکان بهتر کردن شرایط وجود دارد و هیچ گاه نباید از وضعیت فعلی خود راضی بود . به همین منظور ۲ کامپوننت معروف و حرفه ای سئو جوملا را به شما معرفی میکنیم تا در صورت تمایل نصب و کانفیگ کنید .

کامپوننت Sh404sef یک کامپونت فوق العاده بهینه کننده سئو جوملا است که کار با آن بسیار ساده بوده و به کمک آن قادر به مدیریت همه چیز در جوملا خواهید بود .

کامپوننت Artio JoomSEF که در ۲ نسخه رایگان و پولی ارائه شده است و امتحان خود را در زمینه سئو جوملا و افزایش ترافیک سایت پس داده است .

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...