رفتن به مطلب

اولین گوشی تاشدنی دنیا


پست های پیشنهاد شده

بالاخره سامسونگ  از نسل جدید نمایشگرهای خود تحت عنوان نمایشگر اینفینیتی فلکس رونمایی کرد.

 این نمایشگر هنوز در نخستین مراحل توسعه‌ قرار دارد، ولی سامسونگ با به‌اشتراک‌گذاری جزئیاتی از این نمایشگر، نحوه‌ی عملکرد رابط کاربری دستگاه را نیز به تصویر کشیدند تا توسعه‌‌دهندگان بتوانند اپلیکیشن‌های خودشان را به‌گونه‌ای بسازند که با این نوع نمایشگرها، سازگار باشند.

گوگل طی همکاری نزدیک با سامسونگ، نحوه‌ی ساخت این نمایشگر انعطاف‌پذیر را مورد بررسی قرار داده است تا اطمینان پیدا کند که اندروید  با این نوع نمایشگرها به‌خوبی سازگار است؛ به‌بیانی بهتر، رابط کاربری اندروید از این پس به‌صورت رسمی از نمایشگر های تا شدنی پشتیبانی می‌کند.

مهندسین اندروید در جریان برگزاری نشست توسعه‌‌دهندگان گوگل، اعلام کردند که گوشی تاشدنی سامسونگ در سال آینده‌ی میلادی، رسما عرضه خواهد شد.

حالا می دانیم که سامسونگ پرچمدار مسیر نمایشگرهای منعطف  می باشد؛ این شرکت کره‌ای طی سال‌های اخیر همواره توانسته در گوشی‌های جدیدش از تازه‌ترین نسل نمایشگرها رونمایی و بسیاری از ترندهای امروزی را به بازار گوشی‌های هوشمند، عرضه کند. حال سامسونگ قصد دارد با یک نمایشگر تاشدنی، پا را فراتر بگذارد و محصولی خلاقانه را در اختیار مشتریان قرار دهد؛ محصولی که می‌‌تواند مرز بین گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها را تا حد زیادی از بین ببرد.

سامسونگ در گزارش های اخیر خود، به ارائه‌ی جزئیاتی در مورد نحوه‌ی ساخت نمایشگر Infinity Flex هم پرداخت. این شکت برای دست‌یابی به آن، از فناوری پنل‌های خم‌شدنی استفاده کرده‌اند؛ سامسونگ به‌منظور ساخت نمایشگر اینفینیتی فلکس، مجبور شده است یک لایه‌ی محافظ جدید را با استفاده از پلیمرِ پیشرفته خلق کند؛ لایه‌ای که در عین انعطاف‌پذیر بودن، سختی زیادی داشته باشد تا بتواند به‌خوبی از نمایشگر محافظت کند.

 نوعی چسب مخصوص به‌منظور اطمینان‌حاصل‌کردن از کنار‌ هم ماندن قطعات نمایشگر در دو حالت تا و باز شده توسط سامسونگ تولید شده است. اینفینیتی فلکس، نمایشگری‌ فوق نازک، با دوام و منطعف است.

سامسونگ برای نشان دادن نحوه‌ی عملکرد نمایشگر جدیدش، دستگاهی را که ظاهرا یک نمونه‌ی اولیه بود، روی صحنه آورد و آن را در معرض دید قرار داد؛ دستگاهی که در نگاه اول، بسیار ضخیم به‌نظر می‌رسید. بر اساس آنچه مشاهده کردیم، نمایشگر اینفینیتی فلکس تا حد زیادی کم‌نور بود و برای بهتر دیدن آن، دست‌اندرکاران کنفرانس مجبور شدند تا نور موجود در سالن را کم کنند

این دستگاه که نمی‌توان با اطمینان از آن به‌عنوان «نخستین گوشی تاشدنی سامسونگ» یاد کرد، به‌هنگام بسته بودن شبیه یک گوشی هوشمند معمولی به‌نظر می‌رسید و می‌شد روی آن از چیزهایی نظیر آب‌و‌هوا و زمان را اطلاع پیدا کرد. پس از باز کردن دستگاه، با یک نمایشگر ۷.۳ اینچی رو‌به‌رو هستیم که عملکردی شبیه به یک  تبلت کوچک دارد. طبق ادعای سامسونگ، کاربران این دستگاه می‌توانند با بهره‌گیری از قابلیت جدیدی که از آن به‌عنوان مولتی اکتیو ویندو یاد می‌شود، سه اپلیکیشن مختلف را به‌صورت همزمان اجرا کنند

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...