رفتن به مطلب

استفاده از گرافون در باتری های سامسونگ


پست های پیشنهاد شده

برای آنکه باتری‌های لیتیوم-یونی به‌صورت کامل شارژ شوند، به مدت زمان بیشتری برای شارژ شدن نیاز دارند. باتری‌های  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. در مقایسه با باتری‌های لیتیوم‌-یونی در مدت زمان بسیار کوتاه‌تری به‌صورت کامل شارژ می‌شوند.

موسسه‌ پیشرفته‌ فناوری (Advanced Institute of Technology) لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. پیشتر ادعا کرده بود که باتری‌های گرافن می‌توانند مدت زمان شارژ شدن باتری گوشی هوشمند را به زمانی کمتر از ۱۲ دقیقه برسانند. سال گذشته‌ی میلادی، این موسسه برنامه‌هایی را برای توسعه‌ی باتری‌های گرافن در پیش گرفت. سامسونگ در پتنت مربوط به باتری‌های گرافن خود اعلام کرد که درصدد توسعه‌ی باتری‌های لیتیوم‌-یونی است که بتوانند سریع‌تر شارژ شوند و طول عمر بیشتری داشته باشند. 

بسیاری از علاقه‌مندان به محصولات سامسونگ منتظر بودند ببینند در نهایت این شرکت قصد دارد فناوری جدید توسعه‌ی باتری‌  گوشی‌های هوشمند را چه زمانی به بازار معرفی می‌کند. فناوری موجود مربوط به تولید باتری‌های لیتیوم-یونی، محدودیت‌هایی را برای تولیدکنندگان ایجاد می‌کند. با توجه به اینکه فضای اختصاص‌داده‌شده برای باتری محدود است، تولیدکنندگان در افزایش ظرفیت باتری‌های فعلی با محدودیت‌‌های بسیاری رو‌به‌رو هستند. امید آن می‌رود که باتری‌های گرافن بتوانند راهکار مناسبی برای حل این مساله باشند. یکی از سوالاتی که ممکن است برای شما هم ایجاد شده باشد آن است که آیا در سال آینده‌ی میلادی شاهد معرفی گوشی‌های هوشمند سامسونگ با باتری گرافن خواهیم بود؟ تاکنون خبرهای غیررسمی و شایعه‌های بسیاری در مورد باتری‌ گرافن سامسونگ ازطریق شبکه‌ی اجتماعی چینی ویبو (Weibo) به‌اشتراک گذاشته شده است. انتظار می‌رود سال آیند‌ه‌ی میلادی شاهد استفاده‌ از باتری گرافن در گوشی‌های هوشمند سامسونگ باشیم.

موسسه‌‌ پیشرفته فناوری‌ سامسونگ، سال گذشته اعلام کرد که باتری‌های جدید با توپ‌های گرافنی می‌توانند ظرفیت باتری را تا ۴۵ درصد افزایش دهند. این موسسه همچنین اعلام کرد که سرعت شارژ شدن باتری‌های گرافنی در حدود پنج برابر باتری‌های فعلی خواهد بود. ظاهرا از آنجایی که باتری‌های گرافن می‌توانند درجه حرارات بالاتری را تحمل کنند؛ از ایمنی بالاتری نیز برخودار خواهند بود. سامسونگ پتنت مربوط به این فناوری را در ایالات متحده و کره جنوبی ثبت کرده است.

انتظار می‌رود که  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. ، پرچم‌دار بعدی سامسونگ اوایل سال ۲۰۱۹ میلادی معرفی شود. از آنجایی که تاکنون هیچ خبر یا شایعه‌ای مبنی بر استفاده از باتری گرافن در گوشی Galaxy S10 منتشر نشده است؛ احتمال دارد گلکسی نوت، اولین گوشی هوشمند سامسونگ باشد که از این فناوری در باتری خود بهره می‌برد. با توجه به تمایل سامسونگ برای استفاده از فناوری‌های جدید در دستگاه‌های میان‌رده، این امکان وجود دارد که اولین بار شاهد استفاده از باتری‌های گرافن در دستگاه‌های ارزان‌قیمت‌تر سامسونگ باشیم. 

 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...